Palvelu ja hintataso puutarvikeliikkeissä

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana Sälli, 19.04.2007.

  1. Sälli

    Sälli Guest Guest

    Liittynyt:
    21.04.2006
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kertokaapa millaista palvelua olette saaneet puutarvikeliikkeissä.
    Lähinnä kiinnostaa kaiutinmateriaalien sahauttamisen laatu/hinta.
    Kertokaapa vaikka,missä sahautit, millaiset kaiuttimet(jalusta,lattia,subbari) oli työnalla,paljonko maksoi ja olitko tyytyväinen sahauksen tarkkuuteen?
     
  2. prkl

    prkl Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    2 029
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tampereen puukeskukseen soitin ja jo puhelun jälkeen olin varma etten asioi liikkeessä ikinä ellei pakko ole, sen verran nuiva papparainen siellä oli "myynti työssä". Starkilta sain oikein hyvää palvelua samoin rautiasta.

    Parasta palvelua sain kuitenkin ehdottomasti Kalevan Vanerista joka on melko pieni mutta vanha yritys. Sahasivat kappaleet alle millin toleranssilla upotuksineen kaikkineen, ottivat materiaalista 50 ja työstä 80 eur ja kappaleet eivät olleet pieniä, yksinkertaisia tahi helppoja. Eli LLT tuubisubbarin päätykappaleita sahautin heillä.
     
  3. Himppe

    Himppe Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jyväskylän Puukeskuksella olen käynyt. Palvelu on erinomaista ja asiantuntevaa. Joskus olen jopa saanut vinkkejä toteutukseen, minkä itse luulin olevan jo pitkälle ajateltu.

    Olen sahauttanut siellä eripaksuisia MDF-levyjä ja vanereita lattia- ja jalustakaiuttimiin sekä muihin projekteihin. Kohtuukokoiset määrät saa sahautettua heti, isommat erät muutaman päivän sisään.
    Käytössä on digitaalisirkkeli, joten palat sahataan kunnioitettavaan 0,1mm tarkkuuteen. Ja tämä on myös todettu todeksi!
    Paremmin sahatuista (suorakaiteen muotoisista) levyistä voi kaiutinrakentaja vain unelmoida. ;)

    Isompia määriä hakiessani olen tehnyt sahaussuunnitelman sahurille, eli olen piirtänyt sahattavat palaset paperille niin, että sahaaminen on mahdollisimman helppoa ja hukkapaloja tulee vähän. Toki alkuperäisen raakalevyn mitat pitää huomioida suunnitelmaa tehtäessä. Tällaisen piirustuksen avulla olen säästynyt 40% sahauslisältä, mikä normaalisti lisätään neliöhintaan.

    Viimeksi hain pienen määrän vaneria. Otin hyllystä hukkapalan ja käskin sahata siitä paloja. Otin kaikki sälät mukaan mitä vanerista sahatessa irtosi ja sain 15% alennusta (ilmeisesti hukkapalojen minimoimisesta). :D
     
  4. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä puukeskuksesta. Tosin sain palvelua, mutta jotenkin se on niin ankea paikka. Tarkoitettu selvästi yrityksille enemmän.

    Pitääkin asioida Kalevan Vanerissa ja asun Sarvijaakonkadulla.
     
  5. qts

    qts Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2006
    Viestejä:
    210
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yleensä on aika hyvin mallannut muutamia sattumia lukuunottamatta.
    Ehkä on hyvä painottaa että tulee kaiutinkäyttöä varten ja olla itse
    paikalla leikkauksen ajan ( eli ei niitä pakattuja kiiretilauksella).
    Tietysti tarkistaa mitat. Jonkun verran tulee virhemarkinaalia sirkkelistä tai pöydästä yleensä. Mutta kuitenkin tarkkuus on malttia tässäkin hommassa.
    Samasta paikasta kun tilasin tuli tosi tarkkaa ja hiontahommia(jopa höyläystä).
    Paljon on miehestäkin kiinni ,ei välttämättä paikasta.:cool:
     
  6. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin missä paikassa?:rolleyes:
     
  7. qts

    qts Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2006
    Viestejä:
    210
    Saadut tykkäykset:
    0
    En lähde sen enempää mainostamaan ,ostettu on kuitenkin monista paikoista
    Helsingin ympäristöstä.
     
  8. Mojo

    Mojo Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2004
    Viestejä:
    107
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tampereella asuvien kannattaa kävästä myös Messupuussa. Levyn hinta halvempi kuin rautakaupoissa ja muutaman palikan sahaukset olen saanut aina ilmaiseksi.

    Niillä on siellä semmoinen komea tasosirkkeli jolla saa tarpen mukaan myös kulmajiirejä 0.1 asteen tarkkuudella.

    Mojo
     
  9. Tollo_Peloton

    Tollo_Peloton Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    0
    sahautin mdf levystä Audiokitin x2 subbariin levyt.Hintaa tuli 35 euroa,toimitusaika oli 3 päivää,ei paljon kannata itse sahailla,jos ei ole kunnon laitteita.Mitatkin olivat kohdallaan:)
     
  10. prkl

    prkl Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    2 029
    Saadut tykkäykset:
    0
    Missä? Ei paljon auta tuo tieto muuten :D
     
  11. Tollo_Peloton

    Tollo_Peloton Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    0
    En viitsi mainostaa,mutta kannattaa kysyä oman kunnan/kaupungin pienemmiltäkin firmoilta,Starkit ja Bauhaussit eivät ole ainoita vaihtoehtoja.
     
  12. prkl

    prkl Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    2 029
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo oli topikin tarkoitus, se että olet saanut jossakin hyvää palvelua ei auta ketään paskan vertaa.
     
  13. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tää on kyllä ihmeellistä. Jo 2 jannua tässä topicissa panttaa jotain älytöntä tiedon murusta hyvästä puusahurista. :grr: Toivottavasti nautitte siitä kun joku vie kalliiseen paikkaan työnsä kun paremmasta ei hän tiennyt:OI
     
  14. Waikku

    Waikku Guest Guest

    Liittynyt:
    01.02.2006
    Viestejä:
    81
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan kellään tietoo oulun puu/sahauksista?

    Tuntuu että missään ei tuota sahauspalvelua saa ja jos saa niin hinnat heitetään hatusta. Tietty vielä mieluiten mistä saa puun ja sahauksen sopivasti eikä vain että joutuu ostamaan koko levyn.
     
  15. Grr

    Grr Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.08.2003
    Viestejä:
    597
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eivät varmaan kehtaa tunnustaa että a) hinta olikin kovempi kuin NAAPURILLA, b) mittatarkkuus olikin perseestä, c) ??.

    Siiiitten kokemuksia:
    Bauhaus Vantaa - sirkkelimies alan miehiä, taisi puuttua pari sormeakin, mittatarkkuus hyvä, palvelu sitä parempaa mitä paskaisemmat haalarit asiakkaalla yllä. Hinnat per sahan veto == ei halpa, muut kuin pöytätasopuutavarat kalliita.
    Puukeskus Petikko - palvelu jonotuksen jälkeen ok, hintataso ihan järkyttävä.
    S-Rauta Nummela - rautakauppa, puutavaran valikoima aika satunnaista, palvelu ja hintataso hyvä, ei sahauspalvelua. Käsisahaa lainataan. ;)
    Starkki Hämeenlinna - palvelu kesäpojalta == oli ihan hukassa, hintataso ok, sahauksen laatu ok.

    Ym kokemuksiin perustuen ostan nykyään täyden levyn sieltä mistä halvimmalla saan (kuljetukset mukaanlukien), ja sahaan itse. Mutta mulla onkin kesäpaku ja pöytäsirkkeli.

    --
    Sormien raaka amputoiminenn.
     
  16. juperala

    juperala Guest Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    243
    Saadut tykkäykset:
    1
    Laatuvaneri Oy, Härkätie 1. Tuolta on tullut useampaan otteeseen tilattua vaneria ja mdf:ää mittoihin sahattuna kaiutin- yms. projekteja varten. Siistiä ja tarkkaa jälkeä ja hintakin on ollut ok. Käsittääkseni heillä ei kuitenkaan ole liimapuulevyjä varastossa, vaan pelkästään vaneri-, mdf- yms. levytuotteita. Ei tarvitse ostaa koko levyä.

    Kalustelevy Karatupa Ky, Kaarnatie 15. Tuolta on tullut muutamaan otteeseen tilattua mdf:ää ja liimapuulevyjä määrämittoihin sahattuina. Myös täältä olen saanut siistiä jälkeä. Ei tarvitse ostaa koko levyä.
     
  17. KatriMelua

    KatriMelua Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Järvenpäässä T. Vainio on mulle sahannut ihan mitoissaan olevia ja hyvälaatuisia osia. Joskus oli liimapuulevyssä valumajälkiä jostain nesteestä, joka oli jättänyt jäljet puuhun, mutta nekin hävisivät hiomalla. Sahauksen hinta on ihan kohtuullinen, muistaakseni 10% levyn hinnasta ja toimitusaika on ollut yleensä seuraavana päivänä. Puutavaran hinnasta en osaa sanoa, mutta on se ainakin halvempaa kuin rautakaupassa.
     
  18. SJX

    SJX Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2006
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on sekä käsisirkkeli että kääntöpöytäsirkkeli (saa siis alasirkkeliksi). En kyllä silti alkaisi itse sahaamaan tarkkuutta vaativissa hommissa (alle 2mm toleranssi). Alan liikkeillä on isot sirkkelit joissa on digitaalinen etäisyysmittari, saa 0,1mm tarkkuudella oikean kokoiset. Lisäksi ison levyn pilkkominen on huomattavasti kätevämpää kuin ohjurilista-käsisirkkeliyhdistelmällä.

    Täällä Varkaudessa olen tykännyt käyttää erästä kaapistoja tekevä firmaa, lupsakka palvelu ja edulliset hinnat. Isoja rautakauppoja kyllä välttäisin, hinnat ovat todennäköisesti korkeat ja palvelu mitä sattuu (kesäpoika sirkkeliä ajamassa jne.)
     
  19. Renton

    Renton Guest Guest

    Liittynyt:
    30.05.2006
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,

    tämä on vain toisen käden tieto, mutta kun kysyin Oulun Puukeskuksesta sahauspalvelua niin sanoivat että ei ole mutta vieressä oleva
    Hannun Kalusteverstas (Hautakorventie 11) sahaa. Puukeskuksesta olisi pitänyt ostaa koko levy, en ostanut ja en sahauttanut. Ehkä Hannu myy sahattuna...

    Karatuvan paikalla on kirpputori, omistajapariskunta lienee vetäytynyt hyvin ansaitulle eläkkeelle.
     
  20. Waikku

    Waikku Guest Guest

    Liittynyt:
    01.02.2006
    Viestejä:
    81
    Saadut tykkäykset:
    0
    Karatuvasta tuli aikoinaan haettuakin ja palvelu oli hyvää...ei vain tosiaan ole enää ;( mutta pitää noita muita liikkeitä koettaa