Paljonko syöt eväitä leffan aikana?

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Eastwood1, 25.01.2004.

  1. Lii-Lii

    Lii-Lii Guest Guest

    Liittynyt:
    02.04.2003
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Elokuvissa suosikkinaposteltavaani ovat popparit ja juomaksi light-cola. Leffanautinto voi kyllä olla täydellinen ihan ilman mitään syötävää tai juotavaa, on helpompi keskittyä itse asiaan (ja yleensä syön popparitkin melkein loppuun viimeistään alkutekstien aikana). Irtokarkit eivät minusta ole hyvää leffasyötävää eikä pelkästään rapistelun vuoksi, vaan kun siellä pimeässä ei näe minkälaisen karkin valitsee suuhunsa, ja jos mieli tekee salmiakkia niin eihän sitä sieltä joukosta löydy millään. :)
    Kotona katsellessa harvemmin tulee syötyä mitään elokuvan aikana, ja alkoholipitoiset juomat pitää ainakin jättää väliin - muuten käy helposti niin etten tajua elokuvasta hölkäsen pöläystä.
     
  2. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sehän on parasta, voi kattoo aamulla krapuloissaan leffan heti uudestaan. ;)
     
  3. kerppu

    kerppu Guest Guest

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    0
    Rau, nykyisin herkkua on kaakao. Joskus vuosia sitten kun tuli roikuttua elokuvakerhossa, jonne mentiin aina koulusta suoraan. "Eväspuoli" oli aika kattavaa. Perusmenu: 1- 2 banaania, 1L jugurttia ja pari karjalan piirakkaa. Joskus tuli vedettyä taskulämmintä hernekeittoa suoraan purkista, Nam. :thumbsup:
     
  4. Jan

    Jan Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.09.2002
    Viestejä:
    1 602
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ohoh...tuo taitaa olla eksoottisin eväs tässä threadissa! Oletko kokeillut katsoa Manaaja? Myös Mel Brooksin Villiä Hurjempi Länsi voisi olla elokuva, jota katsoessa hernekeitosta voisi olla apua.

    Threadia lukiessa rupesi tekemään armottomasti popcornia. Popcornin tuoksuun on aina latautuneena jotain ainutlaatuisen väkevää elokuvafiilistä. Lienee kyse jostakin nuorempana pinttyneestä Pavlovin koirat-efektistä.
     
  5. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No mä olen monesti tehnyt silleen, että jos olen menossa esimerkiksi opiskeluviikon jälkeen perjantaina tai lauantaina elokuviin, niin yleensä käyn ennen elokuvaa juomassa yhden drinkin. Ei mitään vahvaa tietenkään, piristävää. Kun on uupumus päällä, niin elokuva tahtoo helposti mennä ohi. Yksi drinkki tavallaan rauhoittaa ja poistaa osan uupumuksesta. Tosin silloin kun menin katsomaan Matrix Revolutionsia, niin nukahdin melkein yhdessä vaiheessa. Tämä ei tainnut kuitenkaan johtua siitä drinkistä.
     
  6. Lii-Lii

    Lii-Lii Guest Guest

    Liittynyt:
    02.04.2003
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, yksi drinkki voi hyvinkin piristää, se on ihan totta. Joskus olen yrittänyt katsoa elokuvaa vähän useamman juoman jälkeen, ja siitä ei tosiaan tullut oikein mitään...
     
  7. TonyMontana

    TonyMontana Guest Guest

    Liittynyt:
    21.04.2005
    Viestejä:
    87
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä en voi syödä oikein mitään elokuvan aikana, sillä jos syön, niin en pysty kunnolla keskittymään itse elokuvaan.
     
  8. Rooky

    Rooky Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    3 723
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tortilla chipsit ja mausteinen salsa-kastike sekä juomana Cola on the rocks, ja kyllä kelpaa leffa kuin leffa :D . Jos kunnon leffailta on kyseessä, niin silloin tuore pizza on kohdallaan :thumbsup: .
     
  9. Miikka720

    Miikka720 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kotona leffoja katsellessa cokista ja colapullokarkkeja, leffateatterissa ½litran pullo light colaa ja jotain karkkeja, sillä ei juurikaan väliä.
     
  10. javir

    javir Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    1 009
    Saadut tykkäykset:
    1
    Vähän sama jos pitäisi jauhaa purukumia ja kävellä? :D
     
  11. RidgeForrester

    RidgeForrester Guest Guest

    Liittynyt:
    01.08.2004
    Viestejä:
    554
    Saadut tykkäykset:
    1
    Filmtownin karkinmakuisia elintarvikeväripalikoita sellainen vajaa puoli kiloa. Ne syödään sitten hotalehtien n ensimmäisen 25min aikana, jonka jälkeen on jo kovin paha olla. :sick:
     
  12. TonyMontana

    TonyMontana Guest Guest

    Liittynyt:
    21.04.2005
    Viestejä:
    87
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sitähän puhutaan, että miehet ei voi keskittyä kuin yhteen asiaan kerralla , liekö sitten totta. Toki voi olla, että olen vain niin yksinkertainen, että elokuvien katselu syömisten kanssa ei suju. :hitme:
     
  13. Tata-san

    Tata-san Guest Guest

    Liittynyt:
    16.03.2004
    Viestejä:
    382
    Saadut tykkäykset:
    0
    Harvemmin kotona yksin katsoessa maitoa enempää otan. Jos on kavereita mukana niin käydään yleensä porukalla ostamassa jotain karkkia, limsaa ym. Sitten vedetään tuttuun tapaan hetkessä ne limsat ja sipsit ja sitten kaikki valittaa kun on maha kipeä ja porukka ravaa kusella 10min välein :thumbsup: .
     
  14. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Eikös 20.4 ollut ainakin Ilta-Sanomissa,että teattereissa saa syödä tuollaistakin ruokaa?
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Mitäh? No nyt on kyllä tullut lehteen virhe (tai sun muistiin) tai sitten maailman kirjat ovat aivan sekaisin. Eihän siitä mitään tule, jos leffateatterissa saa syödä pikaruokaa. Sanoohan sen nyt järkikin, ettei sinne saisi tuoda mitään mistä ensinnäkin lähtee aika voimakas tuoksu. Toisekseen melkein kaikki pikaruoat on pakattu rapiseviin pahveihin tai papereihin, joten siitähän tulisi äänihaittoja. Kolmanneksi en uskoisi, että leffateattereiden omistajat olisivat niin typeriä, että sallisivat pikaruoan tuonnin leffateatteriin, koska niistähän voi valua majoneesia, ketsuppia yms. tuoleille. Ja mitäs sitten kun ihmiset unohtavat tuoda paperia mukanaan; silloihan jokainen jamppa alkaa pyyhkiä käsiään tuoleihin. Sitten joku tulee seuraavaan näytökseen uusi valkoinen takki päällä ja lopputuloksen voi arvata...

    Ei, kyllä se on niin, ettei tuo voi pitää paikkaansa!
     
  16. Niksteri

    Niksteri Funny how? Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    1
    Taas väärin! Kyllä se on niin että se pitää paikkansa. Keskiviikon (20.4) Ilta-Sanomissa, sivulla 17 on juttu jonka mukaan Bio-Rexissä voi ostaa aitiolipun kympillä, joka takaa anniskeluoikeudet, ja maksamalla 15€ lisää saa napostelulautasen ja juomia.
     
  17. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ainakin tämän päivän IS:ssä oltiin valitettu tästä. Siinä mainittiin,että jostain teatterista saa oikein ostettua oikeaa ruokaa..
     
  18. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Miten niin "Taas väärin!". Älä vain sano, että viittaat johonkin toiseen ketjuun, koska eiköhän se Samppa jo ole postannut muutamiin ketjuihin, että tämän tyyppisiä kommentteja ei saisi postata. Lisäksi haluan vain sanoa, että mä päivittelin tätä asiaa, en todennut, että fakta on, ettei tämä ole totta. Siinä on hienoinen ero...

    Anyway, aika typerää meininkiä, että sallitaan pikaruoan tuonti saleihin. Kukahan tätäkin on ollut päättämässä? Luetellaanpa vielä niitä haittapuolia: erittäin voimakas tuoksu, äänihaitat (paperin/pahvin äänet), pikaruoista aiheutuva sotku (majoneesin/ketsupin tippuminen tuoleille/lattialle, käsien pyyhkiminen syönnin jälkeen tuoliin), muiden katsojien keskittymishäiriöt (kuka nyt voi katsoa keskittyneesti leffaa kun joku tunkee vieressä suuhunsa hampurilaisia).

    Se on kyllä ihan varma, että jos tämä käytäntö leviää muihin teattereihin tai mä satun menemään juuri siihen teatteriin missä tämä sallitaan, niin jos mun vaatteisiin tulee tahroja sen takia, että joku tyyppi on mässäillyt elokuvan aikana pikaruokia huolimattomasti, niin mä kyllä silloin vaadin elokuvateatteria (tai Finnkinoa) korvaamaan mun vaatteet. (Ja pliis, jos teitä tekee mieli vetää tähän keskusteluun Hammarin Sähkö-ketju nyt, niin älkää kirjoittako siitä tänne vaan tyytykää onnittelemaan itseänne tyyliin "Mä olisin voinut pistää ETP:ltä jauhot suuhun...")
     
  19. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Älä vedä noita omia kommelluksiasi kokoajan mukaan juttuihin, jos haluat että ne unohdetaan.

    - NiksiPirkka
     
  20. javir

    javir Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    1 009
    Saadut tykkäykset:
    1
    Erittäin voimakas tuoksu saattaa nyt lähteä vaikka parta/hajuvedestä tai sitten vieruskaveri ei ole iskenyt suihketta kainaloon.

    Äänihaittoja on ihan muutenkin. Kyllä ne karkkipussit, kännykät ja puhuminen ovat pahempia äänihaittoja. Ja vähemmän tuosta on äänihaittoja kuin karkkipusseista. Niitä rapistellaan yleensä läpi leffan kun taas jotain hampurilaista ei kauaa syö. Samaten esim. pizzalaatikon pahveista ei lähde juuri mitään ääntä vrt. karkkipusseihin tai lähes tyhjän colajuoman ryystämiseen.

    Kummallisia johtopäätöksiä. Eli siis jos joku syö ruokaa jossa on ketsuppia tms. niin hän automaattisesti sotkee ja pyyhkii kätensä tuoliin? Mielenkiintoista miten saat noiden välille niin selvän syy-seuraus -yhteyden ilman mitään todisteita.

    Tai syö irtokarkkeja, popkorneja tai limua jne.

    Jos haluaa katsoa leffan rauhassa ja ilman häiriöitä niin katsoo sen kotona. Näin se vaan valitettavasti on. Teatterissa tuo on täysin arpapeliä.

    Mitä tulee luetteloosi haitoista niin nuo kaikki haitat ovat jo nyt todellisuutta. Ulkomailla joissain teattereissa saa jopa kaljaa tai teatterista voi ihan hyvin lähteä hakemaan täydennystä jos popkornit loppuvat.