Painonpudotusta

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana zoxsis, 31.12.2008.

  1. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Lopputulos kahden viikon jälkeen -9kg, josta 4kg rasvaa :eek:
     
  2. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    On tuo 4kg rasvaa sittenkin mahdollista. Jupe oli elänyt 500kcal päivä. Pikaisesti laskettuna äijän peruskulutus on 2600kcal/päivä, joten hän oli 2100kcal miinuksella.

    Toimii tavikselle, mutta jos on yhtään ylimääräistä lihasta niin tuollainen kalorivaje syö kyllä lihaksista ja paljon.
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2010
  3. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Itse olen ollut kaksi kertaa vaahtera-palmusiirappi-sitruunamehu paastolla kymmenen päivää.
    Päivittäiset tyhjennykset merisuolalla :sick:
    (kaksi teelusikallista sekoitetaan litraan vettä ja vetäistään kitusiin...viimeistään kahden tunnin päästä vessaan, ja pari tuopillista vielä vettä päälle. Ajaa saman asian kuin apteekista tai luontaistuotekaupasta saatava Glaubersuola)

    Kaloreita tuosta päivittäisestä satsista tulee n.500kcal, tosin likimain pelkästä sokerista.
    Painoa on lähtenyt 5-8kg molemmilla kerroilla, mutta palautunut melko nopeasti paaston jälkeen.

    Viimeksi päätin, että saa olla viimeinen nestepaasto sen verran vastenmielistä se on. Jotkut vielä väittävät, että tulee todella virkeä olo tuosta paastosta...ja paskan marjat!

    Se on tosiaan paha jos paljon lähtee lihasta.
    Aiemmin Jupe sanoi lihasta lähteneen puoli kiloa, mutta en tiedä lopullisesta lihashävikistä kun en sitä ainakaan huomannut tuosta uusimmasta päivityksestä.
    Kentien InBody mittaustulokset tulee myöhemmin.

    Eipä tuo Jupe nyt mikään kovin massiivinen ole ollut ennen dieettiäkään ja lihasta kuitenkin melko paljon, sekä treenasi koko dieetin ajan aktiivisesti.
    Jos tavallinen ´lihakseton rasvapyöriäinen` tekee saman dieetin voi tulokset olla vähän erilaisia.
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2010
  4. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    En ymmärrä miten Jupe on voinut treenata koko dieetin ajan 2100kcal vajeella... :confused:
     
  5. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Ehkä suomalaisella sisulla ;)
    Tuossa blogissaan kirjoittaa, että fiilis on ollut ihan hyvä koko dieetin ja 22.4. kirjoitteli että ajatteli vielä jatkavansa viikon, mutta kun tuo Vappu...
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2010
  6. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Minkälaiset? Maha hupenee entistäkin nopeammin, koska energiavaje on pakko ottaa kokonaan rasvasta, lihasten puuttuessa jo valmiiksi?

    Entä mikä idea tuossa siirappidietin vatsan tyhjennyksessä oli? Jos ei siellä mahassa kerran mitään edes ole niin mitä tolkkua on tyhjää mahaa oksettaa?
     
  7. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Idea tuossa oli lähinnä se, että mitä enemmän lihasta sitä enemmän kulutusta ja kun tuossa Jupe oli vielä treenannut koko dieetin ajan (tosin kevyemmin toisen viikon), niin kulutus on normaaliakin suurempaa.

    Lue tuolta siirappisivustolta tai jostain muualta netistä paastojen suolistohuuhtelujen merkityksestä.
    Lähinnä kait ne kuonat huuhdellaan ettei imeydy elimistöön.
    Niin siis ei oksenneta, vaan kyllä se litku tulee sieltä alapäästä.
    Kyllä sieltä pakoputkesta tuli vielä viimeisenäkin päivänä hieman kiinteän oloista tököttiä, joka on kyllä ihme kun pelkästään juonut ja huuhdellut koko putkiston ylhäältä alas päivittäin.
    Siitä ollaan montaa eri mieltä onko tuossa mitään järkeä ja kuten itse totesin ei siinä juuri mieltä ole ainakaan omasta mielestä.

    Kokemuksena...kaikkeahan pitää kokeilla, ainakin melkein...ihan kokemisen arvoinen, vaikkei siinä välttämättä mitään järkeä olekaan.
    Näkee ainakin, että pystyykö moiseen 10 päivän nestepaastoon...se vaatii jo luonteenlujuutta.

    On tuonne Jupen blogiin tullut loppukommentit.
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2010
  8. Hunt

    Hunt Guest Guest

    Liittynyt:
    12.07.2004
    Viestejä:
    106
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nostellaanpa näin rantakauden alettua vanhaa ketjua ja kerrotaan hiukan kokemuksia omasta laihdutusprojektista.

    Painoa olen saanut pudotettua 2,5 kk:ssa kymmenen kiloa. Vielä pari kiloa pois, niin paino on alle 80 kg. Laihdutus on näköjään helppo laji, se vaatii vain itsekuria. :)

    Minulla toimii, kun lasken syödyt kalorit. Liikuntaa ei ole tarvinnut juuri lisätä. Toki kun liikkuu, niin sykemittari on hyvä kaveri, jotta näkee kulutetut kalorit.

    Kaloreita laskemalla tulee syötyä maltillisempia annoksia ja vähennettyä iltapalojen määrää. Olen käyttänyt ruokailun seurantaan Taistelusian kalorilaskuria. Ihan näppärä, kun voi lisätä listalle myös omia tuotteita.

    Samalla tulee seurattua rasvojen, hiilarien ja protskun suhdetta. Tosin noilla en ole havainnut vielä vaikutusta laihdututukseen. Eniten minulla vaikuttaa kalorit, paino tippuu kun syön päivässä 500-700 kcal alle normaalin peruskulutuksen.
     
  9. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Hyvin on sulla kilot lähteneet. :) Itsekuriahan tämä homma vaatii, mutta toisaalta kun tulokset huomaa, niin se helpottaa. Ja kun pitää mässypäivän parin viikon välein niin tietää, että välillä voi herkutellakin.

    Itse olen vähentänyt hiilareiden syömistä ja lisännyt proteiineja. Semmoista löysähköä periaatetta olen noudattanut, että jos tuotteessa on enemmän hiilareita kuin proteiineja, en syö sitä. Joka päivä syön vähähiilarisia ja paljon proteiineja sisältäviä rahkoja yms. Nälkäkin tuntuu pysyvän paremmin pois noilla proteiinipitoisilla ruoilla. Kauheasti en ole alkanut hiilareita tai kaloreita laskemaan, mutta kyllähän se jo auttaa, että syö terveellisesti ja jättää karkit yms. pois ja liikkuu. Tietenkin, kun lähtöpaino oli vain noin 70 kg, niin paino ei sinänsä ole paljoa muuttunut, mutta se mikä on selkeästi muuttunut on läskin muuttuminen lihakseksi. Maha on pienentynyt ja yläkroppa kasvanut. Aina on ollut leveä ylävartalo, mutta nyt on vielä ihan jees, kun on enemmän lihaksiakin.

    Olen joka toinen päivä tehnyt kahvakuulatreeniä ja päivittäin töissä käynyt pyörällä. Paskat ilmat pitävät aika paljon sisällä, mutta tuo kahvakuulatreeni on kyllä ollut aivan loistava. Venyttelyineen tunnin harjoitus ja tuloksia on kyllä tullut. En tiennytkään, miltä rintalihakset voivat tuntua. :D

    Kiitoksia tuosta taistelusikavinkistä. Ei sinänsä, että suurta tarvetta tuolle olisi muuten, mutta tuosta lienee näkee eri ruokien ravintoarvot hyvin. Lähinnä tuo hiilari-proteiini -suhde kiinnostaa. Rasvoja en niin kauheasti ole vielä seurannut.
     
  10. Juhe

    Juhe Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2003
    Viestejä:
    891
    Saadut tykkäykset:
    0
  11. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Mites plazalaisten nykykuosi? Talven aikana tullut lisäkiloja? :D

    Itselläni tavoite saada 6 kiloa pois kesäkuuhun mennessä. Ja mieluiten suuri osa rasvoista.

    Tässä on nyt monta viikkoa tullut junnattua alkuvaiheessa tiukan ja löperön dieetin välimaastossa eli tuloksena +-0. Ehkä se tästä lähtee, kun tänne julkiseksi ilmoittaa.:thumbsup:
     
  12. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Täällä liitteenä käppyrä minun tämän talven laihdutuskaudestani, joka epäonnistui tyylikkäästi:
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php/12259-Laihdutus!?p=1516930#post1516930

    Kesäkausi kadottaa liikakiloja automaattisesti minulla, koska liikun kesällä. Talvella en liiku tarpeeksi ja läskiä kertyy kymmeniä kiloja ellen edes yritä dieettiä. 40 kiloa liikaa läskiä kertyi muinoin. Nykyisin lihoaisin talven takia kenties 30 kiloa 7 kuukaudessa jos en jotain dieettiä pitelisi yllä. Tämän talven dieettikokeilut sentään estivät lihomisen, eli kesäkausi alkaa nyt suunnilleen samassa painoluokassa mihin viime syksynä kesä loppui. Pari kiloa kevyempänä jopa, mutta kun tavoite oli 23 kilon keventymä, niin epäonnistumisen suuruus on ainakin se 20 kiloa.

    Jatkan käppyräni päivittämistä, siis kirjaan painot ja rasvaprosentit jne. itselleni talteen päivittäin ja julkaisen käyrän edistymisen silloin tällöin. Sittenpähän huomataan, että kesällä läskimäärä ei räjähdä käsiin vaan jopa vähenee, kun liikuntaa tulee riittävästi.

    Käyrästä oikeastaan näkee auringon ja helteen määrän 1:1. Mitä suurempi lämpötila ja pilvettömämpi keli, sitä rajummin laihdun. Sateet ja pilviset päivät lisäävät läskiä, koska minä en mene ulos huonolla säällä, kuten esim. talvella. Tai kesälläkään kun maa on märkä. Nyrkkisääntö on sellainen, että jos ratakilpafillarilla voi polkea fillariteillä ilman lokareita ja pysyy puhtaana ja matka etenee; minä olen ulkona. Muussa tapauksessa en tunge nenääni ulos.