Optoma hd33 3d lasit

Keskustelu osiossa '3D - laitteet, soittimet ja sisältö' , aloittajana Reino25, 27.12.2012.

  1. Reino25

    Reino25 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käykö kyseisen tykin kanssa jotku muut lasit kun nuo optoman valmistamat?
    On aika kalliit köyhälle..
     
  2. mhelin

    mhelin Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.11.2002
    Viestejä:
    917
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sain tänään tällaista postia:

    "X105 RF glasses and RF emitter has been launched today in ISE in Amsterdam.
    They will soon be available for our dealers
    best regards

    Alain Rémond, XPAND 3D"

    Käsittääkseni X105:t on jo jenkeissä myynnissä Mitsubishille brändättynä tuotteena tuon lähettimen kanssa, nyt ne on sitten julkaistu Euroopassakin. Joka tapauksessa tuon BT lähettimen kanssa sitten käy kaikkien muidenkin valmistajien lasit. Optoman "omat" lasit ovat itse asiassa MonsterVisionin laseja (tai tarkemmin ottaen Bit Cauldronin tekniikkaa: http://bitcauldron.com/ ) jotka käyttävät Zigbee radiotekniikkaa joka on Bluetoothin kilpailija tuolla 2.4 gigan taajuusalueella. 3D Bluetooth lasien käyttämä tekniikka perustuu Bluetooth 4.0 LE (low energy) standardiin, mutta itse protokolla on salainen (vaatii lisenssin vuosimaksuineen ja NDA:t ja ties mitä). Ilmeisesti siinä ei ole mitään sen kummallisempaa kuin että lähetetään ensinnäkin aikaleimaa jolla vastaanottajan kello pysyy samassa ajassa, ja sen lisäksi myös itse 3D lasien sulkemiseen ja avaamiseen liittyviä viestejä.
     
    Viimeksi muokattu: 30.01.2013