Tämän threadin vastapainoksi ajattelin perustaa onnistuneille Blu-ray-julkaisuille oman keskustelunsa, koska tielleni osui harvinaisen onnistunut tapaus aivan hiljattain. Nimittäin Vikings-sarjan 1. kausi oli erityisen hyvin toteutettu. Ensimmäinen omalle kohdalle osunut kotimaasta ostettu sarjajulkaisu (ja leffapuoleltakin saa etsimällä kyllä etsiä), jossa toimii resume, vaikka soittimessa käyttäisi välillä toista BD-mediaa. Toisekseen Vikingsin menu osaa seuraavan jakson osuessa kohdalle ilmoittaa, että vaihdappa levyä, kun olet väärällä levyllä. Tällöin kun soittimen kelkan avaa, ei sarjan menu sammu, vaan odottaa jaksolle kuuluvaa mediaa sisäänsä. Harvinaisen esimerkillinen toteutus sarjajulkaisujen puolella. Tämän lähemmäksi Netflixin kaltaisia sarjojen toiston kepeyttä ei kyllä BD-julkaisuissa kovin monesti päästä, ja toivoisi, että toteutustapa yleistyisi. Tämä sopisi hyvin myös leffapuolelle, jos tulee pidempiäkin keskeytyksiä, kuten varsinkin pienten lapsien perheissä on tapana. Keskusteluketjun tarkoituksena on nostaa esiin erityisen onnistuneita julkaisuja, jos niitä on hypännyt esiin - Vikings nyt vaan sattui erottumaan aika selkeästi massasta. Itse julkaisun muut sisällölliset elementit ovat tässä keskustelussa ihan sivuseikka, kuten esimerkiksi itse tarinan laatu (Vikings oli keskinkertainen).
Muun muassa V-sarjan ekassa kaudessa ja Breaking Badin kaikissa toimii myös resume Ihme kyllä, ettei tuota kovin monessa kiekossa vieläkään ole. Sarjoissa mielestäni ehdoton ja osoittaa vaan julkaisijan saamattomuutta, jos se puuttuu.
Tuo resume-toiminto ja seuraavan levyn pyytämisominaisuus ovat myös Arrown 1. ja 2. kausissa, sekä The 100:n 1. kaudessa (julkaisijana näissä on Warner). Helevetin näppärä ominaisuus kyllä.
Lost, Once, Agents Of The Shield... Oisko niin, että resume on kaikissa ABS-sarjoissa? Ominaisuus pitäisi määrätä pakolliseksi. Kerrankin olisi jotain positiivista verratuna DVD:hen, kun kaikki muu käyttäminen on hitaanpaa ja joskus tehty todella hankalaksi. Niin kuin lataamisessa ei olisi tarpeeksi, vielä valitse kieli, lisää latausta ja päälle pakotettuja varoituksia ja logoja. Minähän se olen tehnyt päätöksen ostaa tämä levy. Miksi minua kiusataan tällä sonnalla? Yksi paskimpia sarjoja bluraynä on 12 Monkeys. Jostain vitun symbooleista pitää arvailla mihin valikkoon olet menossa ja tietyn jakson etsiminen valikosta parin kaljan jälkeen aiheuttaa vain kiroilua. Koska jaksot eivät ole samalla sivulla, joudut vain arvailemaan mikä ikoni on korostettuna. Siirrytäänkö seuraavaan, käynnistyykö jo katsottu vai meneekö seuraavaan valikkoon.