Onkyo TX-SR506/576/606/806/876

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana hkj, 10.04.2008.

  1. Butcher81

    Butcher81 Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2007
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Unohda,Onkyot lämpenee varsin voimakkaasti ilman tilaa.
     
  2. BWA

    BWA Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2007
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heh heh, ajattelin heittää muutama tuuletinta hyllyyn.. auttaisko yhtään?
     
  3. Peke78

    Peke78 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    550
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä eroa on Onkyon TX-SR577 ja 607? Hinnaneroa kuitenkin melkoisesti...:confused: No toisessa enemmän HDMI-tuloja. Kannattaakohan lisähintaa maksaa?
     
  4. UrsusArctus

    UrsusArctus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2007
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. Robocop_

    Robocop_ Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.11.2006
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kun tosta 606:sen ja PS3:n välisestä humina/surina/buzz-ongelmasta ei oo enää täällä suuremmin puhuttu, niin onko siihen jokin oikea ratkaisu löytynyt vai ovatko vain ko. yhdistelmän omistajat joutuneet nielemään ongelmansa, mikäli sitä on esiintynyt? Itse en pleikkaa ihan vielä omista, mutta taannoin kaverin laitetta lainasin ja kyllähän sieltä ylimääräistä huminaa oli havaittavissa, vaikkakaan ei varsin häiritsevästi.
     
  6. roflator

    roflator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    1 129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olisikohan kyseessä ihan normaalista maadoitusongelma, joka ratkeaa galvaanisella erottimella? Jos kyse on tästä niin todennäköisesti hurina lakkaa, kun kytketään televisio irti muusta järjestelmästä.
     
    Viimeksi muokattu: 20.06.2009
  7. Collusion

    Collusion Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    1 821
    Saadut tykkäykset:
    10
    Pystyy käyttämään, tosin kaiuttimienhan kannattaisi olla keskenään mahdollisimman samanlaisia.
     
  8. UrsusArctus

    UrsusArctus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2007
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, näin luinkin jo tuolta toisesta topicista. Tulevaisuudessa voisi hommata eteen Behringerin 2030A ja takana on jo valmiiksi 2030P.
     
  9. Ihmemies2

    Ihmemies2 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.08.2004
    Viestejä:
    213
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikäs miina Onkyon 876:n kanssa on? Sitä saisi hemmetin halvalla kun antaisi Cambridge Audio 640A:n stereovaffen pois vaihdossa... reilusti alta 1000e maksaisi. Muiden valmistajien vastaavat tuotteet ovat huomattavasti kalliimpia.

    Sisuskalutkin näyttävät huomattavasti asiallisemmilta kuin esim. Yamahan V1900:ssa tai muissa samoissa hinnoisas pyörivissä vaffeissa. Painoakin on 5-10kg enemmän, jos se mitään merkkaa... Liittimet takana ovat nätimmin asetellut, hdmi-ulostuloja on kaksi kappaletta muiden yhteen verrattuna jne.

    Edit: lämpenemisen kanssa on näemmä ollut aika paljon ongelmia..

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 07.07.2009
  10. kuti

    kuti Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei !!

    Osaisiko joku selvittää hieman seuraavaa: TV (Sony 32D3000K) on kytketty HDMI-letkulla Onkyo:n ainoaan HDMI Out:iin ja toinen pää on luonnollisesti TV:n HDMI IN:ssä... Kuva toistuu, mutta ääni ei... Olen saanut äänen toistumaan ainoastaan Digital optical out liittimen kautta, mutta onko siis niin että koska Sonyssa ei ole yhtään HDMI Out-liitäntää niin TV-ohjelmien ääniä ei saa tv:stä vahvistimella ja kaiutinjärjestelmälle HDMI-letkun kautta...?

    Sitten vielä: Onko HD-ääniformaatteja mahdollista toistaa 5.1 äänijärjestelmällä ja jos on niin miten sen saa näkymään onkyosta että sellainen on päällä.. Ja vielä äänenlaaduista, että onko tuolla termillä PCM ja HD-ääniformaateilla mitään yhteyttä... Kuinka laadukasta ääntä tuo PCM käytännössä on ??

    Pahoittelen, olen täysin aloittelija näissä asioissa :confused:

    Kiitos jo etukäteen vastauksista !!
     
  11. n1ko

    n1ko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.08.2008
    Viestejä:
    373
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä se mitenkään voisikaan toistua kun sulla on vahvarin outista tv:n innin kytkentä. Vaikka kovin fiksua olisikin niin hdmi:ssä ei kulje tavara kuin yhteen suuntaan :) Eli tv on _vastaanottava_ pää. SPDIF vaan väliin ja homma toimii.

    PCM on pakkaamaton ääni. Kannattaa googlesta etsiä tai vaikka foorumin searchilla noista lisää, asia on puitu melkoisen moneen kertaan. Itseasiassa oman onkyon ohjekirjassakin taidettiin asia melkoisen rautalangasta vääntää. Kannattaa sieltä vilkuilla
     
  12. kahvis

    kahvis Guest Guest

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    870
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on pari kysymystä TX-SR706 vahvistimesta:

    Mitä kuuntelu moodia tulisi käyttää, että saisin optisen stereo musan toistumaan myös subbarilla, tietenkin pääkaiuttimia leikaten halutulla jakotaajuudella?

    Olen valinnut kuuntelu moodien esivalinnasta
    dolby digital -> dolby digital
    DTS -> DTS
    trueHD -> trueHD
    DTS-HD -> mikä tähän pitäisi valita?

    Mikä on LPF to LFE?
     
  13. Ronineutroni

    Ronineutroni Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    240
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos muilla ollut HDMI "kättely" ongelmia tykin ja 876 välillä? Välillä täytyy vahvistimen menun kautta mennä että saa tykille kuvan. Optoma HD82 toimii tykkinä. Vanhassa rx-v1900 oli ongelma viellä suurempi. Mistä tuollainen johtuu? Tykkistä vai?

    Saako 876:lla näkymään taustalla esim. digiboxin samalla kun kuuntelee radiota tai levysoitinta? En löytänyt manuskasta siitä mitään.
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2009
  14. savihousu

    savihousu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut Sampan BD-1500 kanssa muutaman kerran häröilyä, varsinkin jos on stopannut toiston joksikin aikaa niin, että sampan screensaver on mennyt päälle, sitten ei enää löydä jollei katkaise Sampasta virtaa ja kytke uudestaan. Itse vahvarin ja tykin (Z2000) välillä ei mitään ongelmia, eikä Oppon 983:n kanssa myöskään. Eli kohdistaisin omat ongelmani Sampan suuntaan...

    Edes käynnistysjärjestyksessä en ole huomannut mitään eroa tykin ja vahvarin välillä. Aina löytyy signaali samantien.

    Mulla pyörii tuo tv-kuva taustalla, jos siis vaan on boksi päällä, cd-valikon ollessa kytketty. Ei tarvinnut mun muistaakseni edes mitään asetuksia ropata. Tosin mulla boksilta tulee komponentilla, joten en tiedä toimiiko HDMI:n kautta myöskin taustamatskuna.
     
  15. Ronineutroni

    Ronineutroni Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    240
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla tulee myös kuva komponentilla, mutta ei ole ainakaan kuvaa näkynyt. Täytyy testailla illemmalla.
     
  16. Ronineutroni

    Ronineutroni Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    240
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pari kyssäriä 876:sta!


    Kun volumea säätää niin pitäisikö volume palkin näkyä kuvan päällä hdmi lähdettä toistettaessa?

    Onko ketään huomannut että kaiuttimien etäisyys säätö ei toimi kun equ on manuaali säädöissä, onko muilla myös näin?
     
  17. tomppa1

    tomppa1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.09.2003
    Viestejä:
    781
    Saadut tykkäykset:
    0
    En usko että on maadoitusongelma. Ilmiö tulee esiin vain PS3:n ulostaessa multichannel-PCM:ää. Näin ainakin itselläni. Bitstream-out toistuu ilman huminaa. Eli leffanautintoa ilmiö ei tuhoa, jos antaa vahvarin purkaa pakatun ääniraidan. Peleissä humina valitettavasti kuuluu.
     
  18. Danko

    Danko Guest Guest

    Liittynyt:
    26.10.2007
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on tuo 606 ja ps3. Vahvistimessa on kiinni viisi kaiutinta, subwooferia ei ole tässä vaiheessa. Audysseyllä säädön jälkeen kuuluu pientä jatkuvaa surinaa, mutta jos asetuksista laitan subbarin no:sta yes:iksi (vaikka sitä ei siis ole), surina lakkaa.
     
  19. Ronineutroni

    Ronineutroni Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    240
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taitaa tuo etäisyyssäätö kuitenkin toimia. Mutta volumea ei siis näy tv:ssä jos toistaa kuvaa hdmi:ltä?
     
  20. care

    care Guest Guest

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    156
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä se ainakin minulla 905:ssa toimii. Jossakin menu-valikossa saa valita, onko OSD-näyttö käytössä ja jos on, niin missä kohtaa. Ainoa poikkeus tästä on ollut, jos HDMI:n kautta on annettu kontrolli televisiolle säätää vahvistin päälle/pois ja muuttaa äänenvoimakkuutta. Tällöin television tulee näyttää äänenvoimakkuus - tai näin se ainakin Panasonicissani toimii.