Onkyo TX-SR505/575/605/(675?)/805/875/905/(975?)

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana hkj, 25.05.2007.

  1. ironman

    ironman Guest Guest

    Liittynyt:
    28.03.2003
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä ole tullut mullekkaan.Täytynee itekkin alkaa vaatimaan rahojen palauttamista.Ilmottele mitä vastaavat sinulle!
     
  2. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Kuinka kauan sinä olet odotellut vaffiasi?
     
  3. ironman

    ironman Guest Guest

    Liittynyt:
    28.03.2003
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kohta tulee kuukausi täyteen!
     
  4. Jeje2

    Jeje2 Fubar Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    1 418
    Saadut tykkäykset:
    1
    Laitetaans tännekki

    905:lle tullut korjauspatsi viime yönä - pitäisi korjata noi kuvan väriongelmat...

    Lisätietoo löytyy AVS-foorumeilta tästä viestistä.


    Tällä hetkellä kuumeiseti odotetaan että patsi ilmestyisi nettiin jakoon - tämän viestin perusteella.


    Vielä ei ole käyttäjien vahvistamaa tietoo patsin vaikutuksesta löytynyt
     
  5. Nic0123

    Nic0123 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.10.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tässä kerännyt miellyttävät kaiuttimet kasaan tulevaa kotiteatteriani varten, mutta kaiuttimille sopivaa vahvistinta en ole vielä osannut päättää.

    Hifikrugilta:
    Magnat Quantum 503 Musta 279€ <-- taakse
    Magnat Quantum 505 musta 549€ <-- eteen
    Magnat Quantum Center 513 musta 189€ <-- keskelle

    Mitä mieltä olette yhdistelmästä ?

    Myöhemmin on ostettava subbari joten kyseiseen kotiteatteriin sopivia vaihtoehtoja kuulisin myös mielelläni.
     
  6. Jeje2

    Jeje2 Fubar Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    1 418
    Saadut tykkäykset:
    1
    :eek: olethan putiikin luotettavuuden tarkistanut? :hitme: :OI
    Et katos ole ainut joka noita himoinnut - kas tässä samanlainen thredi. Katos viesti nro 12

    Onhan noita kotimaisiakin kauppiaita, kuten Mareks (ehkä pari euroo kalliimpaa, mutta...)

    Niin?
    Onkyoko ajattelit kun tänne kirjoitit?
    Itselläni oli viikonloppuna 905 (+kaksi muuta) testattavana (missionit kaijuttimina) - pakko yhtyä täällä olleisiin kommentteihin että vaatii volaa ja paljon toimiakseen hyvin. Joten jos pystyt ja tahdot kovaa kuunnella niin sitten... Itse päädyin nyt kilpailijan tuotteeseen.
     
  7. Jola

    Jola Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä Humax? Millä koodilla sait kaken toimimaan?

    Itse olen yrittänyt saada 9200:n kaapeliversion toimimaan 605:n kakella, mutta boksi ei inahdakaan. Samsungin telkkarin sain kyllä toimimaan kohtuullisesti. Olen mielestäni kokeillut kaikki vähänkään Humaxiin liittyvät koodit, jotka Onkyon manuaaleista löytyvät. Olenko vain missanut jotakin ihan totaalisesti?
     
  8. Nomify

    Nomify Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    52
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, kyllähän toi 605 melko lämpimänä käy, noo ei kai se haittaa. :)
     
  9. anidabi

    anidabi Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    1 676
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minkä tasoisia näissä ovat preout lähdöt verrattuna monikanava esivahvistimiin? Kaikki monikanava esivahvistimet ovat niin kalliita ja melko halvat AV vahvistimet omaava linjatasoiset lähdöt. Mietin vain niiden laatua verrattuna oikeisiin esivahvistimiin? Vai onko kaikki tämä hypetys ja hinta vain näiden high endistien ylistystä paremmuudesta, mutta käytönnön ero on aika mitätön?
     
  10. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Miten ovat asiat tuon Onkyo TX-SR875 päivitysten kanssa? Eikös siinä ole samat puutteet kuin 905:n kanssa l.mustan taso ja PAL-proge?
    Kiinnostaa myös saako todella nuo päivitykset tehtyä itse, vai pitääkö viedä laite maahantuojalle, siis jos Suomesta ostaa?
    Ostopaikalla on todella merkitystä, jos joutuu ulkomaille lähettämään esim. Saksasta ostetun.

    Onko kellään oikeasti kokemuksia tai tietoa Yamaha RX-V3800 vs. Onkyo RX-SR875?
    Tuolla kyseisessä ketjussa on vähän sekavast käsitelty asioita, ettei saa oikein mitään käsitystä .:)
    Voisi ruveta Jammu tosissaan kiinnostamaan.

    Olisiko Petri Teittisellä kantaa tähän asiaan? En halua mitenkään painostaa, mutta koska tunnet tuon Jammun, niin saatat tuntea jonkin verran myöskin Onkyota.
     
  11. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Tuo jeje2:n vertailu antoi sentään vähän osviittaa, vaikka kyseessä olikin eri versio Onkyosta.
     
  12. Jeje2

    Jeje2 Fubar Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    1 418
    Saadut tykkäykset:
    1
    No siis kokeilin 905:sta ja sen jälkeen 3800 äänimaailma tuntui vain litteältä. Sellanen dyaaminen tilanomiminen kaiuttimelta jää vaan pienemmäksi.

    Siis minä olin 2v. käyttänyt RX-V2600 ja ollut enemmän kuin tyytyväinen :thumbsup: Laitteen oma EQ on vaan mahtava ja näissä uudemmissa malleissa siihen on panostettu vieläkin enemmän. Juuri EQ:n monipulisuuden takia olisin mielelläni yamahan ottanut.

    Mutta yksi viikonloppu on vaan liian lyhy aika jotta pystyisi kunnolla näitä vertailemaan - oli 2-3h/laite kunnon leikkimisaikaa. (Ja piti sitten muistikuvien perusteella vertailla, kun piti edellinen pakatata tilanpuutteen takia laatikkoonsa ennenkuin seuraavan pysty poimimaan esille jne.)

    Jos minun pitäisi nyt valita Onkyon ja yammun välillä niin uskoisin yammun ottavani, silää se on minulle tuttu ja sen EQ on mahtava. (Onkyo ku jätti paljon :confused: auki)

    Mutta jos on specifisiä kysymyksiä niin voin toki yrittää vastata - painotan vaan että minulle tärkeintä testauksessa oli äänenlaatu. (Kun ei ole full HD vehkeitä niin en voi mitenkään edes testata)
     
  13. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Minulla tuo käyttö vahvistimella keskittyy enemmän elokuviin. Skaalaus on täten tärkeämpää, tosin tykissäni Sonyn Rubyssä kait on aika hyvä skaalain. Lisäksi kuuntelen välillä noita monikanava äänitteitä(sacd ja dvd-a). Pääkanavissa minulla on todella laadukas vahvistin cd-äänitteiden kuuntelua varten. Kuvalähteenä tykille on tietokone, PS3, satelliittiviritin ja dvd-soitin: enimmäkseen satelliittiviritin(HD-materiaalia).

    Ehkä toisenlaisen käytön vuoksi minulle sopii paremmin tuo Onkyo. Saattaa olla parempi testata itse, on vain aika homma johdottaa noita vahvistimia käyttökuntoon, menee monta tuntia ennenkuin on testannut.
     
  14. Jarkkam

    Jarkkam Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    612
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuvanlaatueroa skaalaimista en tiedä, mutta äänenlaatuperusteilla valitsin itse Yamahan. Erottelevampi ja ehkä hienostuneempi soundi. Toimii myös alle 110 db tasoilla. Skaalaimessa Reon saattaa viedä voiton Yamahan ABT.sta, mutta tästä ei minulla ole tietoa.

    Topfieldiä kokeilin HDMI.stä kaikissa tiloissa ja sitä paremman lopputuloksen sain kun annoin Yamahan skaalaimen ajaa kuva ulos 1080i tilassa (kun itseltänikin vielä 1080p tykki puuttuu).

    En ohittaisi Yamahaa kuuntelematta!
     
  15. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Aikanaan minulla oli tuo Jammun DSP-AX1 lippulaivavahvistin. Jäi todella traumaattiset kokemukset Jammusta. Taisin maksaa siitä n.15000mk, joka oli todella kova hinta. Milloin mikäkin kanava oli mykkänä, parhaimmillaan useitakin kanavia, yleensä tietysti 1v, takuuajan jälkeen, tosin tuli ostettua liikkeestä, jolla oli tavarantoimittajana-mikäs muu kuin HihiKruuki!:grr: Silloin ei vielä tuolla HihiKruukilla ollut nykyistä legendaarista mainetta, mutta eihän heillä kuitenkaan silloinkaan takuu toiminut.

    No, ensin maksoin maahantuojan korjaamolle korjauksesta(naarmuttivat vielä rumasti etupaneelia), mutta vikojen toistuessa vaihdoin tappiolla kaverin kanssa vaatimattomampaan, mutta toimivaan Jammuun.

    Kai se sitten oli vain huonoa onnea, mutta kyllä ko. laitteesta muillakin oli huonoja kokemuksia. Onkyo minulla on joskus ollut, eikä ollut pahaa sanottavaa. Kaverillakin on ollut hyvin toimiva Onkyo.
     
  16. Jarkkam

    Jarkkam Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    612
    Saadut tykkäykset:
    0
    No mulla on kolmas Yamaha menossa... peräkkäin!
     
  17. Jeje2

    Jeje2 Fubar Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    1 418
    Saadut tykkäykset:
    1
    No itsellä myös pikkasen ongelmia yammun kanssa...

    No sitten sinulla on jo hyvä alku - tosin oman kokoemuksen perusteella suosittelen katsomaan myös Denonia. (Onkyo vaati meteliä - vähän liikakin kerrostalokämppään)

    Jos vaan suinkin voit - niin käy nyt ehdottomasti noi koekuuntelemassa. :thumbsup:
     
  18. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Denon minulla on myös ollut, ei pahaa sanottavana, hyvin toimi. Kyllähän sitäkin voi harkita, mutta nuo video-ominaisuudet ovat Onkyossa paremmat. Denon(AVR-3808) on niiltä osin vähän vanhanaikainen. Muuten siisti laite hmm...

    e:lukaisin tuon threadin, on näköjään muillakin ollut huonoa onnea Jammujen kanssa. Takuuasiat kannattaa ottaa aivan tosissaan. Kai noissa vieläkin sitten on kansainvälinen takuu, siis saa Suomessa takuun piikkiin korjattua?
     
  19. Scaha

    Scaha Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.11.2002
    Viestejä:
    955
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itse on nyt alkanut harkitsemaan tuon 705 onkyon hankintaa. Vaikuttaisi kaikinpuolin pätevältä hintasekseen. Tietysti olisi ennen hankintaa mukava kuunnella omalla kokoonpanolla mutta varmaan sokkotilaukseksi menee. Tässä hintaluokassa ei nähdäkseni kauheasti varteenotettavia kilpailijoita ole?
    Onkos muuten jollain tiedossa joku Onkyota edullisesti myyvä liike? Ulkomailta tilaamista en pelkää.
     
  20. kekkuli12

    kekkuli12 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.08.2007
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    toi on vanhempi 80gb yksvirittiminen. Se oli joku niistä humax koodeista mitä manuskassa oli, mutten muista mikä