Onkyo TX-SR308 - digiboksin kuva tärisee vahvistimen läpi vedettynä

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana javazz, 13.04.2010.

  1. javazz

    javazz Guest Guest

    Liittynyt:
    21.06.2008
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin juuri otsikonmukaisen vahvistimen ja kaikki muu vaikuttaa hyvältä, mutta tv-kuvan kanssa on ongelma. Kun vedän digiboksin signaalin vahvistimen kautta telkkariin, kuva tekee kokoajan pientä tärinää ylösalas.

    Digiboksi on Topfield TF5100PVRC HDMI. Jos kytken digiboksin suoraan telkkariin (Samsung LE46F86BDX), häiriötä ei tule. Kun kytken koneen vahvistimen läpi telkkariin, kuvassa ei ole mitään ongelmia. Kaikki kytkökset on tehty HDMI:llä. Piuhat kyllä futaa ja oon testannu vahvistimen eri hdmi-inputit, muttei muuta tilannetta. en tajua, mikä digiboksi-vahvistin-telkkari -kombinaatiossa on niin vaikeaa.

    Onko kukaa törmännyt tällaiseen ongelmaan? Onko vika todennäköisemmin digiboksissa vai voiko pakasta vedetty vahvistin olla todellakin rikki...vai enkö vain osaa :OI? Mietin, että pitää varmaan seuraavaksi pyytää kaverilta lainaan toinen hdmi-kykyinen digiboksi testiin... hyviä ideoita otetaan vastaan : )

    Ps: muuten vahvistin tuntuu oikein passelilta ja hintaluokassaan erittäin pätevältä.
     
  2. javazz

    javazz Guest Guest

    Liittynyt:
    21.06.2008
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ongelma korjaantui kun päivitin topfieldin firmwaren.

    Onkyo:ssa ei siis ole ollut mitään vikaa!
     
  3. sacro

    sacro Guest Guest

    Liittynyt:
    18.04.2010
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi, olisi kiva kuulla hieman käyttökokemuksia tuosta vekottimesta. Millaisessa tilassa sitä pidät ja käykö kovinkin kuumana?

    Olisi tarkoitus mahd hommata onkyon 308/508/578 suljettuun tilaan, jossa takana vain pari reikää tai yksi flekti pöhisemässä.
     
  4. herodes

    herodes Guest Guest

    Liittynyt:
    02.05.2010
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minuakin kiinnostaisi kovasti kuulla 308:sta kokemuksia.

    Olen pystyttämässä ensimmäistä yleismökäkeskusta leffojen, musiikin ja pleikkarin kylkeen. Koska näistä mitään tiedä, lähtisin mielelläni halvalla liikenteeseen. Whafaahrhfan 10.1 pari tuossa hiljaisena jo nököttääkin. Kaveriksi tulee myöhemmin 10.cc, mahdollisimman näkymättömät takakajarit ja joku edukas asiansa ajava subi.

    Procasterin meinasin, mutta Onkyon 308 lienee sen satasen laadukkaampi vekotin.

    Vahvariin tulisi pysyvästi kiinni ainakin ps3, digiboksi ja pc. Ehkä vielä joku halpa cd-soitin ja Dreamcast.

    Satunnaista tarvetta saattaisi olla saada ääntä pihalle myös kitaran ja basson mallintavista efektilootista ja mistä vielä lie. Etupaneelin line-in lienee hoitelee suurimmat satunnaistarpeet.

    Procasteriin saisi ilmeisesti partakoneenkin kiinni, mutta laatu arvelluttaa.

    Onkyo 308 on sen <300e, mikä nyt alkuun on kipurajana. Ihmeen vähän vain laitteesta mitään juttua netistä löytyy.
     
  5. javazz

    javazz Guest Guest

    Liittynyt:
    21.06.2008
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    heps. Yleinen fiilis.... ihan jees. Mulla on vahvistin tv-tasossa, jossa laite pääsee varsin vapaasti hengittämään. ei vaikuta kuumuvan juuri lainkaan.

    vahvistimen soundia voisin yrittää luonnehtia laadukkaan teräväksi, kirkkaaksi ja erottelevaksi. Edellinen laite oli vanha sony:n peli (TA-AV570), josta maksoin joskus käytettynä satasen. huom: mulla on pelkästään kaks kaiutinta, eikä ne mitään hifilaatua, joten äänenlaadusta en uskalla sen enempää kommentoida.

    En ole mikään hifisti, joten keskityn kirjoittamaan kuvaamaan yleistä käyttökokemusta. tämä menee hieman ehkä off topiciin, beware.

    mun vanhassa sonyn kaukosäätimessä on toiminto, jolla pystyy opettamaan kaukosäätimelle muiden laitteiden toimintoja. Onkyossa tällaista ei ole, joten tuli jonkunmoinen facepalm. Ratkaisu -> logitech harmony one. Eli siinäpä "vahvistimen hintaan" sain laskea reilut sata euroa lisää kun tyhmänä oletin kaukosäätimen opetustoiminnon olevan standardikamaa. Harmony oneenkaan en ole täysin tyytyväinen, en oo saanut konffattua sitä täysin toimivaksi samsung-telkkarin kuvasisääntulojen kanssa (johtunee samsungin idioottimaisesta source-valinnasta).

    miksi edes joudun säätämään kuvasignaaleja... niin. Kaunis ajatus oli keskittää kaikki vahvistimen kautta, mutta homma ei olekaan käytännössä osoittanut niin kauniiksi ja toimivaksi.

    tuo digiboksi-ongelma, josta aloitin threadin korjaantui tosiaan firmwareupgradella eikä tv-kuvan kanssa ole ollut ongelmia sen jälkeen.

    mutta, jotta asiat eivät olisi näin helppoja, tietokoneelta vedetty kuva pätkii välillä ärsyttävästi. En tiedä mistä tämä johtuu, kytkös siis hdmillä: macista vahvariin ja siitä telkkariin (full hd). Käämit paloi satunnaiseen kuvan pätkimiseen (enkä tiedä miten sen voisi korjata, pitäisikö ostaa tuurilla uusia piuhoja tms...), niin vedin lopulta piuhan vanhaan tyyliin suoraan macista telkkarin toiseen hdmi-inputtiin ja homma pelittää kuin ennen.

    Konsoleista mulla on vain wii. kuvittelin, että voin vetää komponettipiuhalla wiin kiinni vahvistimeen ja siitä hdmi-ulostulona telkkariin, mutta homma ei ilmeisestikään toimi niin, joten jos haluaisin kierrättää kuvasignaalin vahvistimen kautta, joutuisin kai ostamaan uuden komponenttipiuhan... joten vedän wiin kuvasignaalin myös suoraan telkkariin.

    kaikki siis olisi vielä lähes täydellistä, jos logitech harmony one osaisi säätää kuvasignaalit oikein, mutta homma vaan tökkii. Laiden hintojen ja markkinalupaukset huomioiden en mielestäni vaadi liikoja...mutta ehkä se olisi toisen topicin aihe :D kunhan avauduin, koska karkeasti sanottuna melkein mikä tahansa purkki antaa riittävän hyvää soundia (en ole mikään hifisti vaikka "semi-ammattimuusikko" kylläkin), mutta kuvapuoli maksaa hunajaa ja laadusta ei voi tietää etukäteen. kuvasignaalien keskittäminen pitäisi olla niin helppoa, että piuhat kiinni ja menoksi, mutta ainakin mun onkyo-kokemus on ollut sitä luokkaa, että tekisi mieli uhata jotain markkinaveijaria aseella ja pakottaa se lisäämään markkinointimatskujen kuvasignaalin spekseihin "saattaa pätkiä", "toimii ehkä, kokeile firmwarepäivitystä, jos ei toimi" -lauseita. ja käyttöönottokaan ei ollut mitenkään lapsellisen helppoa vaikka jostain syystä luulin, ettei piuhojen yhdistely pitäisi vaatia insinööritutkintoa.

    Eli jos nyt vähän summataan:

    + äänipuoli toimii hyvin, ei ole ollut ongelmia. (optisena mäkistä, hdmi digiboksista)
    + laite ei ole kauhean kallis vahvistimeksi
    + halpa hinta
    - kuvasignaalit ei välttämättä toimi suorilta ihan niinkuin odottaa voisi
    - kaukosäädin (vaikka onkin helppokäyttöinen, mutta ei vastannut odotuksia)
    - käyttöönotto hankalahkoa, jos näiden kanssa ei ole ennen kauheasti tapellut.

    Eli jos kuuntelet musaa etkä välttämättä tarvitse kuvavetoja niin varmasti ihan fine. Mulle vaan tuli yllätyksenä, että nää härvelit ei noin niinkuin de facto olekaan täydellisen toimivia. ostaisinko saman uudestaan... en tiedä. Hinta suhteessa spekseihin sai mut hankkimaan laitteen, mutta nyt oon tullut siihen tulokseen, että hinta ja speksit on paljon vähemmän merkittäviä kuin käyttökokemus.

    huom: jos logitech harmony one olisi toiminut täydellisesti niin tämä kirjoitus ei olis näin negatiivinen ja angstaava :D eli koittakaa tulkita rivien välistä.

    Saa toki kysyä lisää mielipiteitä, jos vielä uskaltaa :D
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2010
  6. herodes

    herodes Guest Guest

    Liittynyt:
    02.05.2010
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt viikon forumeita selattuani, olen yllättynyt siitä kuinka huonosti laitteet kuulostavat toimivan.

    Kait se olisi sama ostaa Procasteri, kun tuplasti kalliimmatkin vaikuttavat olevan täynnä puutteita ja suoranaisia vikoja. :/
     
  7. XStriker

    XStriker Guest Guest

    Liittynyt:
    05.08.2004
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Procasteri ei pysty lukemaan PCM signaalia koska siinä on vain "HDMI kytkin". Nämä Bluerayn HD soundit kun eivät kulje optisen kaapelin yli ollenkaan. Itse olen harkinnut tuota Onkyon 308:a mutta Sonyn str-DH510 voisi olla oivallinen (turvallisempi?) vaihtoehto. Tuosta olisi myös DN610 versio 7.1 äänillä olemassa varsin houkuttelevaan hintaan mutta ei äkkiseltään tullut vastaan mualta kuin Pixmaniasta.