Onkyo TX-NR3009 ja Trigger ohjaus

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana Mayhem, 27.06.2014.

1. Mayhem

Mayhem Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Minkähänlaisia noi trigger liittimet on? voisikohan niillä kytkeä esim. ATX-powerin päälle?

Kun minulla on umpinainen Lundian tv-taso, missä on pari vahvistinta,ps3,pc, yms. muuta laitetta, ja olen sitten hankkinut
    NZXT Sentry LXE -hoitelemaan tuulettimia (4) tuossa tv-tasossa. Joka saa virtansa erillisestä ATX -virtalähteestä joka toimii omalla virtakytkimellään.

Olenkin tuossa miettinyt voisiko tuota vahvistimen triggeriä käyttää tuon ATX -powerin ohjaamiseen?
    Entä kuinka tuo Lan power on -toimii? Vai tuo pelkästään emolevyjen ominaisuus ja sitä ei powerissa ole mitenkään.

Kun kaikki kuitenkin mitä katselen/kuuntelen tarvii tuo vahvistin olla päällä, kuvalähteet menee kaikki vahvistimen kautta ja
    olisi niin hienoa että kun laittaa vahvistimen päälle menee myös toi poweri päälle ja samalla tuo "ilmanvaihtohärpäke" :)

toisaalta, jatkojohdon vaihtamallahan tuo selviäisi, missä olisi master/slave pistokkeet..?

2. Mayhem

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja wake on lan ymmärtääkseni tarvitsee emon ja verkkokortin toimiakseen. Eli ilmeisesti powerilta ei vaadita tähän mitään?

3. MovieFreak

MovieFreak Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    ATX-powerihan käynnistyy kytkimellä eli kun tietyt powerin liittimen pinnit yhdistetään. Ehkä tässä voisi käyttää jotain 12V, eli autokäyttöön suunniteltua relettä, johon ohjausvirta siitä vahvarin trigger-out -liitännästä. Ilmeisesti pitäs olla NO-tyyppinen jos nyt oikein ymmärsin. Virtalähdehän käynnistyy yhdistämällä ne pinnit, en tiedä onko sitten siitä haittaa jos rele yhdistää nuo pinnit niin kauan kun laitteisto on päällä ja tuo trigger-virta releelle tulee...

4. Mayhem

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, siis tällä hetkellä poweri käynnistyy ihan manuaalisesti kytkimellä, joka kytkee pari pinniä yhteen.
    Täytyypäs tutkia lisää. Kiitoksia vinkistä.