Onhan tuo. Liiketoisto on 100Hz:n televisioissa yleisesti ottaen parempaa. Itse ostin juuri 40C535 50Hz:n ja 40C655 100Hz:n töllöt niin vertailu on aika helppoa. Ko. tapauksissa virkistystaajuudesta ja interpolaatiosta on apua niin liikeresoluutioon, kuin filminykimisen poistamiseen. "Filmilookin" poistosta kaikki eivät tietenkään pidä, mutta asetukset on sen verran hyvin säädettävissä, ainakin Samsungilla, että ominaisuus on pelkkää plussaa. Itse tykkään pitää hiukan interpolaatiota suunnilleen kaikella materiaalilla. Samsung 40C655: Motion Plus asetus -> Muunneltu - Epätarkk. vähent. (0-10) parantaa liikeresoluutiota (300-800), ei näkyviä artifakteja. - Värinän vähent. (0-10) vähentää filminykimistä (liikeinterpolaatio), jossain tapauksissa aiheuttaa artifakteja, sitä enemmän mitä suurempi. Eli: 0/0 käytännössä vastaa 50Hz telkkua 10/0 hyvä liikereso, filminykiminen 10/10 hyvä liikereso, ei filminykimistä 10/3 hyvä kompromissi, en huomannu lainkaan artifakteja, pahin filminykiminen poissa
Siis kannattaako päätyä ennemmin 100/200hz:n LCD:hen vai 50/100hz:n lediin ?!? Ja töllöjä vois olla vaan yks malli joka laatua ni tarttis pähkäillä.. :OI
100Hz:n ja 200Hz:n (jonka 3D käytännössä vähintään vaatii) välillä ei ole käytännössä juurikaan eroa liiketoistossa. Joko 50Hz tai 100/200Hz, joista jälkimmäisillä saavutetaan parempi liiketoisto. Se on sitten oma päätös, viitsiikö siitä maksaa.
Sen verran pitää mainita,että noissa temeksin telkkareissa on kyllä ihan eri tekniikat sisällä ja paneeleissakin voi olla eroja,joten vertailu noiden kahden välillä on hiukan "epäreilua".Ei se halvempi hinta(c535) ihan tyhjästä tule. Esim.tuossa c655 mallissa on parempi kuvanparannuspiiri(tämän temeksi tietää itsekin),joka sinällään jo tuo eroja tuohon liiketoistoon.
Puhuin itse pelkästään virkistystaajuudesta/ liikeinterpolaatiosta ja näiden vaikutuksesta. Oletuksena tuokin on kyllä totta, tuossa aiemmat kommentit ko. telsujen eroista: Spoiler Suurimmat erot: 40C655 (oma SQ01) vs. 40C535 (oma AA01) + Liiketoisto, luonnollisesti 100Hz:n (200 Clear Motion Rate) ansiosta parempi, itse tykkään pitää hiukan interpolaatiota päällä suunnilleen kaikella materiaalilla. + Skaalain, C65x ja siitä ylöspäin olevat mallit sisältävät Samsungin oman, laadukkaamman, joskin hiukan suuremman inputlagin omaavan skaalaimen/ videoprosessorin. C55x ja sitä huonommat sisältävät kolmannen osapuolen, hiukan huonommat piirit. C63x-mallit sisältävät molempia, joten se on tuon puolesta arvontaa. + Pinnoite, C655 on Ultra Clear, mutta sisältää AR-filtterin (Anti Reflection), joten sopii myös valoisaankin tilaan. C535 on matta, joka sopii myös valoisaan, mutta pidän tuosta kirkkaasta enemmän. + Ominaisuudet, +1x HDMI, +1x USB, LAN, WLAN (optio), DLNA, Internet TV, valaistu kaukosäädin jne. + Tyylikkäämpi, C535 on ns. "muovi"-design, kun C655 on ns. "glass"-design (näyttää lasilta mutta taitaa olla myös muovia). - Inputlag on suurempi, joskin pelitilassa pelattava. Värit ja mustantaso tuntuvat inan paremmilta tuossa C655:ssä, mutta erot ovat pieniä. 40C535 oli 479€:lla todella hyvä ostos, mutta sanoisin että tuo 40C655 738€ on kyllä lisähinnan arvoinen vehje.