Onko Geroge Luca$ taiteellinen nero?

Keskustelu osiossa 'Elokuvantekijät' , aloittajana wickerman, 06.03.2008.

?

Onko George Lucas loistava taitelija ja ohjaaja nero?

  1. EI. En pidä oikeastaan mistään hänen töistään.

    54 ääntä
    12,0%
  2. ON! Kaikki hänen elokuvansa ovat historian hienoimpia luomuksia. Hän on maailman paras ohjaaja.

    59 ääntä
    13,1%
  3. KESKIVERTO OHJAAJA. Jotain ihan ok leffoja ja kuraa myös.. ei herätä tunteita puolesta tai vastaan..

    337 ääntä
    74,9%
  1. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    "esim. Ep II lopussa Padmen pitäessä kiinni Anakinin "teko"kädestä musiikki on miksattu n. 5 dB liian kovalle ainakin minun mielestäni. Tämä on ehkä pahin taiteellinen moka minkä olen havainnut." (71 dB)

    Minusta jos tuommoista kirjoittaa tosissaan niin se on jo PELOTTAVAA! Tai sairasta.. tai... en tiedä mutta aika foliohattukansan puhetta.
     
  2. Liekinheitin

    Liekinheitin Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    4 526
    Saadut tykkäykset:
    89
    Niin... voihan se olla, että kritisoijien joukossa on muutama sellainenkin yksilö, joka ihan ymmärtääkin jotain elokuvista (kai se kriitikoiden tarkoitus yleensä olisi), mutta ei silti pidä Yrjö Luukasan uusimmista.

    Vanhoista elokuvista pidin jokaisesta erittäin paljon heti ensikatselulla, uudet ei oikein iske. No ehkä uudet ovakin sitten niin hienoa ja vaikeampaa taidetta, että en vain ymmärrä. Voi olla. Tai ehkä ne vain eivät ole elokuvina kovin hyviä.

    Jos Yrjö on taiteellinen nero, niin valitettavasti miehen nykytaide ei oikein ole minun makuun.

    Yhdessä asiassa väittäisin 71db:n ainakin olevan väärässä. Ei "Star Warssin" vaan "Star Warsin". Sori nyt vaan taas.
     
  3. Simo81

    Simo81 Guest Guest

    Liittynyt:
    01.02.2007
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vastasin kysymykseesi oman näkemykseni mukaan, mutta et sitä ymmärtänyt.
    Miten tällaisen ... kanssa voi keskustella?

    Editoin tekstiä ja poistin ääliön/trollin/fanipojan -nimikkeen.
     
  4. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Keskustelemalla itse aiheesta eikä siirtymällä henkilökohtaisuuksiin. Pyritään pitämään viestiketju aiheessaan eikä hyökkäyksenä yksittäistä käyttäjää kohtaan tai muutoin moderoinnille on kohta aihetta.
     
  5. Simo81

    Simo81 Guest Guest

    Liittynyt:
    01.02.2007
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    0
    Poistin turhuudet, niin pääset moderoimasta ja osottamasta valtaasi. Kysymys on kuitenkin avoin, miten aiheesta voi keskustella ilman että loukkaa toiselle pyhää ja rakasta Star Wars universumia ja sen luojaa Lucasia?
     
  6. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Niin, aloin eilen katsomaan alkuperäisen Star Warsin ensimmäistä osaa. Älä siis vääristele sanomaani, sillä en ole puhunut vielä mitään muista osista. Ja ovathan ne alkuperäiset oman paikkansa lunastaneet elokuvan historiassa, eipä vaan enää uponnut yhtä hyvin kuin poikasena.
    Hyvä vertaus. :D
     
  7. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Hyvä, alat pääsemään jyvälle. Ihmisen on niin paljon helpompi syyttää taiteilijaa kuin itseään ymmärryksen puutteesta. On täysin rehtiä sanoa ettei välitä kyseisistä leffoista mutta aina pitäisi olla maltillinen selaisten asioiden suhteen jotka eivät ole "oma juttu". Esim. jos ei pidä kahvista ollenkaan niin onhan se aivan älytöntä haukkua maailman parasta kahvia pahaksi. Kyllähän siinä saa kahvin ystävät niskaansa.
     
  8. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Jännä juttu, voisin sanoa samaa. Vastasin vastaukseesi mutta ymmärsitkö?

    Kutsu vaan minua ääliöksi jos haluat, itse tiedän olevani melko älykäs ja ajatteleva yksilö. ;)
     
  9. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta tässä onkin nyt käynyt niinpäin että kahvinystävien joukossa on se yksi juoja joka väittää että muut on tyhmiä ja yksinkertaisia kun ei tykkään euroshopper kahvin mausta..

    Kyllähän siinä saa kahvin ystävät niskaansa.
     
  10. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 588
    Saadut tykkäykset:
    216
    Keskieuroopassa kahvimaku on hiukan erilainen kuin suomessa. On lisäksi mokkaa ja espressoa. Jos pitää latté -sumpista, ei kenties välttämättä pidä capuccinosta...?
     
  11. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta kukaan ei silti tykkää euroshopper kahvista.. :D
     
  12. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Kyllähän minä sen olen tajunnut että näin monet uskovat käyneen mutta minähän yritän perustella ettei kyseessä ole Euroshopper-kahvi...

    ...se nyt vaan on niin että suurin osa ihmisistä on kykenemättömiä ymmärtämään syvällistä taidetta, muutenhan taidegalleriat pullistelisivat ihmisiä...

    "Tavalliset" ihmiset perustavat esteettisen makunsa tottumuksiin. Viitekehys määrää miltä asioiden pitää näyttää ja kuulostaa. Referenssit otetaan mistä otetaan ja niiden vankina ollaan. Sitten on taiteellisia ihmisiä jotka näkevät asioiden yhteyksiä uusilla tavoilla. Lucas on näitä taiteellisia ihmisiä. Hän pystyy generoimaan planeettoja sivilisaatioineen ja ymmärtämään miten kaikki on järjestynyt. Tavallinen kadun tallaaja on helposti ymmällään ellei sitten vaivaudu miettimään asioita huolella läpi.

    En minä teitä kritisoijia tyhmiksi väitä vaan laiskoiksi ja ylimielisiksi. Onhan se helpompi mennä lauman mukana ja laulaa muiden kanssa kuorossa kuin muodostaa vaivaa nähden omat mielipiteet ja palkaksi saada niskaansa kaiken maailman trolli/idiootti/fanipoika-syytöksiä.
     
  13. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Fanipoikahan sinä olet, mutta ei siinä ole mitään pahaa, olen minäkin Clint Eastwood sekä länkkäri että David Lynch fanipoika...
     
  14. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Lynchiä fanitan minäkin. ;)
     
  15. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    “Tiedän olevani älykäs, koska tiedän etten tiedä mitään. ”
    - Sokrates

    "En ole erityisen älykäs enkä erityisen lahjakas. Olen vain hyvin, hyvin utelias."
    - Albert Einstein

    Nöyryys tuossa oman älyn esilletuonnissa ei olisi pahitteeksi, plazalla kun on kuitenkin aika fiksua porukkaa. Harva kuitenkaan tuo sitä esille yhtä innokkaasti kuin sinä.
     
  16. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    En minä väitäkään olevani muita fiksumpi vaan ylipäätään fiksu henkilö. Muistaakseni mainitsin joskus että keskustelufoorumeilla ei tapaa idiootteja koska idiootti ei osaa tulla foorumille. ;)
     
  17. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ok...

    :rolleyes:
     
  18. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Niin pystyy keskiverto pelisuunnittelijakin.
     
  19. Drokk

    Drokk Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2001
    Viestejä:
    1 576
    Saadut tykkäykset:
    4
    On aika outoa puhua laumasta, kun kyseessä on maailman ehkä parhaiten tunnettu saaga, josta monella on -jos ei muuta, niin ainakin nostalgiset muistot. Kysymys onkin siitä, että et hyväksy sitä, että ihmiset eivät kyseenalaistamatta niele samaa jumalointia, jota itse harrastat. Siinä mielessä syyllistyt itse ylimielisyyteen.

    Miksi elokuvatutkijat eivät ole samaa mieltä kuin sinä? Mikseivät he viljele samallalailla pelkkiä superlatiiveja? Elokuvatutkijat ovat kuitenkin hieman eri asia kuin kriitikot (nämä kun lienevät SWn pahimpia vihollisia).
     
  20. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Euroshopperin ei pitäiskään olla herkkua :D