Onko BK electronics xls200 ylivertainen hintaluokassaan?

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana ptt, 12.02.2007.

  1. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
    Moro!

    mulla tuolla tee-se itse myyntiosastolla myynnissä XLS200:n elementti peerless xls 10" ,hinta 60e
     
  2. marre

    marre Guest Guest

    Liittynyt:
    26.10.2009
    Viestejä:
    52
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on tämäkin kokeiltu (Seas L26ROY elementti XLS200:seen). Ensin vaihdoin vain toiseen, jonka jälkeen piti vaihtaa toiseenkin.

    En minä näistä mitään ymmärrä, mutta mittaus näyttää muutamia desibelejä/subbanen tulleen lisää 30-40 Hz tietämille ja korva kertoisi nopeutta ja tiukkuutta tulleen lisää.
     
    Viimeksi muokattu: 31.01.2013
  3. HulluHevari

    HulluHevari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.09.2004
    Viestejä:
    445
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vieläkö tämä on hyvä? Vai onko pienten(ja mahd.edukkaiden) subbareiden luokassa nykyään joku muu hyvä?
    Mitens tämä vertautuu esim Chorus Vertigo SLS(ucd):ään?
     
  4. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    BK:ssa on Peerless XLS elementti ja Chorusissa taasen Peerless SLS. Saman oem-valmistajan elementit siis molemmissa.
    XLS on pykälää ylempi mallisarja, esimerkiksi x-max on suurempi ja elementin yleinen rakenne jämäkämpi. Suurempi x-max mahdollistaa periaatteessa suuremman äänenpaineen sekä alarajataajuuden.
     
  5. HulluHevari

    HulluHevari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.09.2004
    Viestejä:
    445
    Saadut tykkäykset:
    0
    Okei. Tosin asiaa tutkailtuani vaikuttaa siltä että SVS SB1000 vie näitä molempia. Taitaisi olla itselle sopiva.
    Tiukka saisi olla eikä tehoa tarvitse olla paljoa, kun en subbaria pahemmin käytä(eikä yksiön akustiikka suosi),
    suurimman osan ajasta subbari nykyäänkin pois päältä kun Compact 682:sta ihan tarpeeksi musiikkiin lähtee bassoja.