Ongelmia kuvalevyillä

Keskustelu osiossa 'Levysoittimet sekä vinyyli' , aloittajana YRP, 25.03.2011.

  1. YRP

    YRP Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi vinylistit !

    Ostin juuri Iron Maidenin kaksi uusinta levyä vinyyleinä.

    Molemmat ovat tuplakuvavinyylejä.

    Ongelma on kohina levyjen alussa ja kappaleiden väleissä.

    Soitin ihan uusi Dual CS 435-1 omalla äänirasiallaan.

    Neulapainoa ja anti skatingia olen kokeillut välillä 1,5-2 g. Tästä ei ole apua.

    "Mustissa" levyissä kohinaa ei esiinny.

    Lisäksi Final Frontierin a-puolen ääni särkee todella pahasti. Siinä on pakko olla valmistusvirhe...olen reklamoinut levyn myynyttä liikettä...katsotaan vastaus....

    Tuon kohinan olen havainnut myös muilla kuvalevyillä ( AC/DC High Voltage sekä Dirty Deeds Done Dirt Cheep levyillä )

    Liekkö kuvalevyissä jotenkin erilainen pinta, josta kohina kuuluu :confused:
     
  2. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    ^Valitettavasti kuvalevyt ovat usein enemmän koriste- ja keräilyesineitä, kuin hyvin soivia levyjä ja kuuntelua varten kannattaa ostaa (yleensä halvempikin) perusmusta versio. Onhan noita jokunen kuva-LP eksynyt omaankin hyllyyn ja Metallican Master of Puppets on ihan kuraa (tosin sitä onkin sorvattu vaikka millä laitteilla 80-luvun puolivälistä asti :rolleyes:), kun taas Opethin Deliverance on sangen hyvä prässi.

    Samasta aineesta ne kaikki vinyylit prässätään, muta kuvalevyjen raaka-ainetta ei värjätä ja vinyylikerrosten väliin lätkäistään se kuva. Jotenkin vain vaikuttaisi, ettei näihin painoksiin sitten muuten panosteta kovinkaan usein... :hitme:
     
  3. YRP

    YRP Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toi on harmi, sillä esimerkiksi Iron Maiden julkaisee uutuudet vain kuvalevyinä.

    Tietenkin minulla on myös cd:t samoista levyistä, mutta silti......

    Kun levyt laittaa soimaan, niin kauan kuin neula on mustalla osalla, kohinaa ei kuulu, mutta kun kuva-alue alkaa, niin alkaa myös kohina :OI

    Hienoja kuvalevyt tosiaan on, mutta....
     
  4. Crimson

    Crimson Guest Guest

    Liittynyt:
    03.08.2001
    Viestejä:
    3 318
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ei kai kuvalevyjä ole soitettavaksi tarkoitettu? :eek: