Ongelma Atin 5870 HDMI:n läpiviennissä vahvistimen kautta

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana Oxy, 23.06.2010.

  1. Oxy

    Oxy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys

    Olen uusi näissä asioissa, joten toivottavasti tyhmyys salitaan :eek:

    Hankin tuossa Onkyon 608 vahvistimen ja olen siihen kauttaaltaan tyytyväinen. Törmäsin kuitenkin ongelmaan yrittäessäni viedä kuvaa/ääntä PC:ltäni vahvistimen kautta Sonyn 4500Z LCD TV:seen. HDMI:n kautta: Jotta voisin käyttää PC:tä sen omalta monitorilta (Samsung), niin minun tuli laittaa virta vahvistimeen ja myös TV:seen!!! :OI Jos jätin jommastakummasta kytkemättä virran, niin Windowsin työpöytä näkymä ei auennut tai ainakin se ainakin aukesi vajaana :hitme:

    Olen koittanut löytää ongelman lähdettä selailemalla eri foorumeja ja ilmeisesti ongelma johtuu Windows 7, Atin 5870 näytönohjaimesta/ajureista ja HDMI:n läpiviennistä vahvistimen kautta.? Ongelma on ilmeisesti laajahko ja riippumaton vahvistimesta. Ongelmaa ei ole, jos yhdistän PC:n suoraan TV:seen.


    Ainoa ehdotus mitä löysin ongelman korjaamiseksi oli seuraava: http://blogs.blackmarble.co.uk/blog...with-ati-hardware-on-windows-7-and-vista.aspx

    Onko tämä tosiaan ainoa ratkaisu ja onko joku kokeillut tätä? :confused:

    Apua tarvitaan, Kiitos!
     
  2. pinkeliviinica

    pinkeliviinica Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    1 836
    Saadut tykkäykset:
    0
    eikös tuo viittaa juurikin siihen että vahvistin on nimenomaan syypää ?? :D

    itselläni 5870nen ja w7 ja suoraan kiinni töllössä... ei mitään eikä minkäänlaisia ongelmia. joten mikset itse tee samoin ?
     
  3. Oxy

    Oxy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin miten sen nyt ottaa. Vahvistimen mallista riippumatta se muodostuu ongelmaksi jos kuvan ja äänen haluaa viedä HDMI:n kautta: ” The problem, it turns out, is widespread, and afflicts owners of ATI hardware the world over when connecting to AV receivers of all makes and models. The root cause seems to centre around the capabilities information passed down the HDMI connection when plugged into the AV receiver. For some reason, it seems to confuse the capabilities of the TV and receiver in such a way as to convince the PC that audio is not supported.” :)

    Tällä hetkellä olen tosiaan yhdistänyt PC:n suoraan TV:seen, mainitsemieni ongelmien välttämiseksi.

    Lähinnä ajattelin käyttää vahvistinta JA HDMI liitäntää tämän tarjoaman skaalaus mahdollisuuden vuoksi ja jotta ääntä ei tarvitsisi vetää erikseen optisen kaapelin kautta.


    Onko kenelläkää kokemusta tuosta Monitor Asset Manager-ohjemistosta?
     
  4. pinkeliviinica

    pinkeliviinica Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    1 836
    Saadut tykkäykset:
    0
    jep... mutta jos katsot tietokoneella korkeintaan dvd leffoja tms niin silloin optinen kaapeli riittää hyvin kaikelle äänimateriaalille.
    jos tietokoneellasi katsot bluray leffoja niin silloin on lähes pakko saada se ääni hdmi:n kautta jotta saa blurayn häviöttömät äänet kuuluviin.

    kokeile vaan tuota asset manageria yms... vaikuttaa toimivalta ohjeelta.
     
    Viimeksi muokattu: 24.06.2010
  5. Hulkki

    Hulkki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2007
    Viestejä:
    233
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on Radeon 5870 kiinni hdmillä Marantzin SR6004:ssa. Mitän ongelmaa ei ole ollut. Tietokoneen näyttö on määritelty oletus näytöksi. Marantzissa on kiinni TV sekä videotykki. Tietokoneen kuva näkyy näillä laajennettuna työpöytänä. Jos tietokone on kiinni ja vahvistimen laittaa päälle tunnistaa windows toisen näytön heti ja kuva välkähtää mustana noin sekunnin. Äänet kulkee myös hdmillä vahvarille (TrueHD sekä Dts HD MA toimivat). Kun ääniasetuksissa on vahvari määritetty oletuslähteeksi niin ääneet kuuluvat automaattisesti vahvistimen kautta kun se on päällä (kun ei ole kuuluvat tietokoneeseen kytketyistä kaiuttimista).