Oman koneen kasaus vs valmispaketti

Keskustelu osiossa 'Laitteet' , aloittajana Andy_3822, 21.02.2012.

  1. Slarti

    Slarti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pienenä huomautuksena että tuo emo on AMD:n prossuille. Muuten kyllä samaa mieltä että silentrigistä saa edullisesti hyvää tavaraa kun jaksaa muutaman päivän odotella.

    (Tuolla olisi muuten perskiven Z68-emo samaan hintaan asuksen H67-emon kanssa.)

    On huonontunut. Valikoima ja hinnat ovat paljon surkeampia kuin muutama vuosi sitten. Ei vain oikein ole kivijalkakilpailijoitakaan. Ainakaan pääkaupunkiseudulla.

    On ollut erilaisissa koneissa jo kuusi erilaista SSD-levyä (Super Talent, OCZ vertex 2 ja 3, Intel, Corsair, Kingston (toshiba NAND) ja jokainen on nopeuttanut konetta huomattavasti. Yksikään ei ole vielä hajonnut. Muutama normaalilevy on kyllä käyttislevynä hajonnut. Yleensäkin varmuuskopiot pitää olla olemassa ellei datalla ole mitään väliä. SSD-levyä on myös järjetöntä käyttää datan varastoimiseen jo pelkästään hinnan takia.
     
  2. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Kunniointan kokemustasi ja näkemystäsi, mutta olen tässä eri mieltä. Motoristen osien puuttumattomuus pitäisi näkyä kaiken järjen mukaan matalampana vikaantumisherkkyytenä (onkohan tästä jo jotain statistiikkoja ?) ja kyllähän noiden testien siirtonopeudet näkyvät käytännössä ja itse olen saanut semmoisen käsityksen, että valtaosa on samaa mieltä. Ovatko nuo rikkoutumattomia ? Ei varmastikaan niin kuin ei mikään tekninen vempele. Pitääkö jättää varmuuskopioimatta ? Ei todellakaan, teknisten ongelmien lisäksi käyttäjän oma temppuilu esim. päivitysten suhteen saattaa vaatia paluuta aikaisemman ajankohdan tilanteeseen.
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2012
  3. nameone

    nameone Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2006
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    4kpl Vertex 2:sta hajonnut intel piirisarja läppärissä alle 2v. aikana, aina sama juttu, reboot ja bios jumittaa ja levykuvaus mössöä. Pöytäkoneessa saman ajan toiminut.