Olohuoneteatteri mallia 9.2.4

Keskustelu osiossa 'Kotiteatterin äänentoisto' , aloittajana JaLe, 14.08.2021.

1. vemkki

vemkki Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    194
    Kuvapuoli vanhenee nopeammin ja hyvä iso kuva on kallista, joten helposti siihen uppoaa paljon euroja. Riippuu tietysti, että miten korkealle hilaa vaatimustason. :) Itse olen kyllä oikein tyytyväinen siihen, että upotin vuonna 2018 kolme tonnia 75 tuuman Samsung Q9FN-töllöön. Se oli tuolloin hyvin kallis hankinta, mutta on ollut hintansa väärti ja uskon että samalla telkkarilla pärjää vielä monta vuotta.

2. makemich

makemich Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    93
    Vaikka istuisi subwoofer-vuoren päällä ja seinät ja katot olisi vuorattu Grande Utopioilla niin ei mitään arvoa jos kuvapuoli ei ole kunnossa. Itse pystyn nauttimaan ihan täysin vaikka olisi old-schoold surroundit vaan käytössä kunhan on mitä katsella.

Toki tavalliseen tilaan saa hyvän tykin ja kankaan viidellä tonnilla ja sama livahtaa helposti äänentoistoonkin jos isompi setti käytössä joten käytännössä 50/50 voi olla relismia mutta teoreettisella tasolla 75/25.

3. aarno2815

aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    68
    Olen pääkaiuttimet hankkinut musiikin kuunteluun ja siksi ne ovat hyvät ja kalliit. Keskari on vanhemmista pääkaiuttimista toinen.
    Takana taas aivan erimerkkiset vanhat kaiuttimet. Vahvistimena av-vahvari+ etukaiuttimille 2-kanavainen korkealaatuinen vahvistin(koska 2-kanavaisessa musiikinkuuntelussa ja ht-kytkentä). Näin on ollut jo kauan-pääkaiuttimet vain viimeksi vaihtuneet.
    Kuva-ja äänipuoli 7k€+8k€ molemmat uusostohinnaltaan, äänipuolella kylläkin aika vanhojakin laitteita, siksi hintaa aika vaikea laskea.

Viimeksi muokattu: 20.09.2021
  4. KURPPA

KURPPA Käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    itellä ois tosin varmaan13 vuotta vanhat simexit josta pää ja takajarit varastossa ku ei nykyiseen voi asentaa niitä eli käytössä aktiivilajarit ja se simexin keskari joita ruokin niin ikään vuonna 2005 hankitulla yamaha Rx-v 650 vahvarilla :)