on tollanen vuoden vanha laite joka hyytyi mutta ostokuitti hukassa ja pikkuputka mistä kyseisen laitteen ostin ei ole enää toiminnassa... kopiokin riittänee. maksan kyllä vaivanpalkkaa.
Soita maahantuojalle suoraan. Ihan sama mistä olet ostanut ja onko myyjää olemassa, jos takuuta on niin se ei ole myyjästä riippuvainen.
Tottakai soitin heti ekana ja maahantuojan kanta on et ilman kuittia ei mitään korjata. Vieläkin voi kuittia tarjota jos löytyy...
Oletko ostaessa maksanut boksin käteisellä, jos et niin tiliote jossa näkyy kyseinen maksutapahtuma riittää. Tämä tosin voi vähän vaatia tappelua, jos ei tahdo onnistua, niin sitten kannattaa pyytää mukaan kuluttaja-asiamiehen lausunto mukaan.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/takuu/ "Takuukuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä arvioitaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei. Myyjällä, maahantuojalla ja/tai valmistajalla on vastuu tavaran virheestä, vaikka tavaralle ei olisi annettu takuuta tai takuu olisi päättynyt." Eli uusi puhelu sinne maahantuojalle, ja pysyt tiukkana. Eihän ne mitään halua lähtökohtaisesti ilmaiseksi korjata. Kyllä ne näkee valmistuspäivän sieltä viimeistään sarjanumeron perusteella, joka antaa suuntaa laitteen ostopäivälle, ja niinkuin tuolla sanotaan niin todistustaakka on myyjällä/maahantuojalla.. Ei laitteen omistajalla.