Olisiko riittävät välikaapelit?

Keskustelu osiossa 'Kaapelit sekä tarvikkeet' , aloittajana cchki, 24.03.2012.

  1. cchki

    cchki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hankin juuri Musical Fidelity M1 Dac ja M1 kuulokevahvistimen..

    Jos laittaisi väliin QED Performance Audio 0.6m GRAPHITE Phono Cables RCA -kaapelin? USB kaapeliksi ajattelin samaa, mitä tulee EMU:n mukana.. en ole itse kaapeliuskovainen...

    Mitä mieltä olette? Pitäisikö kumminkin olla kalliimmat kaapelit välissä?:hitme:

    Edit: Toinen vaihtoehto, jos ostaisi tälläiset liittimet?
    http://www.ebay.com/itm/4pair-Monst...859?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c379a94b

    Tuohon sitten esim. Supra EFF-I kaapelia... pitääkö noiden liittimien olla 6mm vai 8mm?
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2012
  2. cchki

    cchki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vihdoinkin saapuivat vahvistin+dac. Mulla on välikaapeli ihan tollanen lakunaru tällä hetkellä... samoin usb kaapeli on ihan perus..

    Huomasin ainakin sen, että jos kytkee läppäriin suoraan vahvistimen, niin ääni on huomattavasti huonompi, kuin dacin kautta...

    Asiasta toiseen:
    Mulla sattui olemaan lainassa myös Monster Cable M series MCX.2s kaiutinpiuhat, joita kokeilin siis Denonin vahvistimessani ja ääni oli paljon parempi, kuin nykyisillä kaiutinpiuhoillani... eli kyllä niissä kaapeleissa tuntuu eroja olevan...
     
  3. TonyCH

    TonyCH Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2008
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, sehän siinä on vähän niinkuin ideana. ;)

    Pistä jotain hyvää piuhaa äläkä liikaa huolehdi. Kukaan tuskin osaa vastata siihen, että mikä piuha tekee sinun setistäsi parhaan mahdollisen. Joko koita lainata ja testata erilaisia piuhoja tai vain valitse jotkut asialliset ja mene niillä.

    Ite en lakua viitti periaattesta pistää, joten hommasin Supran Dual -piuhan DAC:sta vahvariin ja olen siihen tyytyväinen. DAC aiheutti jo niin suuren äänen parannuksen, että en osaa erotella mikä vaikutus piuhalla on enkä niin välitäkään miettiä sitä. Tärkeintä, että lopputulos on hyvä. Jos mahis tulee niin testaan muitakin piuhoja mutta en lähde mihinkään varsinaiseen rumbaan asian suhteen.

    Tietty sitten on vielä sekin mahis, että teet itse piuhat. Siinä on erilaisten kombojen mahis tyyliin: taivas on rajana. Netti on pullollaan ohjeita ja reseptejä.
     
  4. cchki

    cchki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään testasin vielä Supra Ply 3.4 kaapeleilla ja tuntui kaiuttimet soivan vähän paremmin niillä, kuin monstereilla. Testasin myös bauhauksen halpispiuhoilla ja niillä ääni oli tosi surkea verrattuna monsteriin ja supraan. Suprat saavat jäädä piuhoiksi. Luultavasti vaihdan myös DIY kaiuttimien sisäisen johdotuksen Supraan.. aikaisemmin en uskonut, että kaapeleissa on äänellisiä eroja..

    Välijohdoksi laitan Supra EFF-I kaapelin...
     
  5. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Mutta sitten maksettuasi hyvän hinnan uusista, niin aloit kummasti kuulemaan eroja. Jännää.
     
  6. cchki

    cchki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ensin testasin johtoja ja sitten vasta ostin.. eikä nuo edes olleet kalliit...
     
  7. Batmobile

    Batmobile Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    395
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan uteliaisuudesta kiinnostaisi tietää minkälaista eroa kuulit kaapelien välillä, erottelevuus, tarkkuus vai mikä muuttui paremmaksi?
     
  8. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Ja ennenkaikkea kuuluvatko erot myös sokkokuuntelussa vai onko kaikki taas kerran sitä placeboa... :rolleyes: