Oletko jo hidastanut dvd-leffojen ostamista?

Keskustelu osiossa 'DVD-leffat' , aloittajana Coppola, 05.05.2006.

?

Uudet formaatit tulevat, miten käy dvd-leffojen ostamisen?

  1. Olen jo lopettanut dvd-leffojen ostamisen!

    13,8%
  2. Olen hidastanut dvd-leffojen ostamista!

    36,5%
  3. Ostan dvd-leffoja kuin ennenkin!

    36,2%
  4. Ostan dvd-leffoja entistä enemmän!

    13,5%
  1. Coppola

    Coppola Guest Guest

    Liittynyt:
    18.04.2006
    Viestejä:
    526
    Saadut tykkäykset:
    0
    Iltaa vaan kaikille,

    Ajattelin tehdä tälläisen kyselyn, kun nyt blu-rayt ja hd-dvd:t ovat tulleet jo markkinoille.

    :cool:
     
  2. Coppola

    Coppola Guest Guest

    Liittynyt:
    18.04.2006
    Viestejä:
    526
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, itse jatkan ostamista samaan tahtiin, kuin ennenkin! :thumbsup:

    edit: tosiassa olen alkanut keskittymään vain tärkeimpiin leffoihin ja varsinkin tv-sarjoihin, :)
     
  3. TheJambo

    TheJambo Käyttäjä

    Liittynyt:
    08.06.2004
    Viestejä:
    2 272
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jep, samoilla linjoilla ollaan. Muutenkin keskityn lähinnä lempielokuviin ja (tv-sarja)boxeihin.
     
  4. carpenter83

    carpenter83 Guest Guest

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    1 817
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tahti on kyllä hidastunut, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tuleviin formatteihin.
     
  5. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Sama täällä. Eipä vain oikein ole viime aikoina tehnyt juurikaan mieli käydä Anttilan alelaareja tonkimassa.
     
  6. Benedictus

    Benedictus Guest Guest

    Liittynyt:
    24.12.2004
    Viestejä:
    473
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä en juuri välitä tulevista uusista formaateista. Dvd on tarpeeksi hyvä formaatti minulle, joka ei niin välitä teknisistä puolista.

    DVD-leffojen ostamista hidastaa vain rahatilanne. Silloin kun löytyy ylimääräistä, menee aina aimo osa devuihin
     
  7. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    olen,

    toisaalta on satoja katsomattomia pätkiä ja toisaalta ei ole mitään kiirettä lyöttäytyä kalliiseen Early Adopter porukkaan.

    tällä hetkellä harkinnassa kypsän teknologian seinään upotettavat kajarit.

    leffojeen hannkimen "melkein vhs:llä" ei innosta.
     
  8. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    HD-formaatit eivät vielä vaikuta ostoksiini mitenkään. Vuosien päästä kun HD-laitteet ovat halventuneet, formaattisota käyty ja leffatarjonta kohtalainen alan siirtymään pois DVD:stä joskin saatan ostaa niitä todella pitkään koska ainakin SD-materiaali ei HD-formaatissa voi paljon paremmalta näyttää.
     
  9. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    En ostanut enää varmaan vuoteen yhtään DVD:tä. Mitä järkeä kun samat pätkät ovat löytyneet jo pitkän aikaa HD:na? Nythän tuo virallinen HD-formaattikin näyttäisi olevan tulossa joten niitä voisi jo harkita ostavani. En vain näe mitään järkeä ostaa vanhaa formaattia varsinkin kun jokainen HD:ta oikeasti nähnyt tietää kyllä millainen ero kuvassa on jo 1280x720 reson laitteilla verrattuna DVD kuvaan. Se joka ei eroa näe on sokea. Se on taas eri asia jos ei koe asiaa tärkeäksi.
     
  10. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Ihan pakko kysyä vielä, että mitkä ovat nämä niin kutsutut SD-materiaalit? Jotain esimerkkejä tarvisi saada :)
     
  11. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Ei vaikuta mitenkään. Ei hidastunut CD-levyjenkään osto silloin kun SACD ja DVD-Audiosta tulivat ensimmäiset nimikkeet myyntiin, melkolailla vastaava tilanne on nyt.
     
  12. amphosa

    amphosa No pain, No gain Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    825
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole ostotahti hidastunut juurikaan vaan pikemminkin päinvastoin. Nykyään tosin tulee haalittua enimmäkseen tv-sarjoja ennemmin kuin leffoja. Viimeistään PS3:n ilmestyessä alkaa kertymään kokoelmaan alkuperäistä HD-matskua, tosin jos XO:n ulkoinen HD-DVD asema irtoaa satkulla, sitä voi alkaa haalimaan aikaisemminkin.
     
  13. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    No esim. Seinfeld tai Simpsons. :rolleyes:
     
  14. MiccoZ

    MiccoZ Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.01.2003
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pientä hidastumista kun ei enää löydy ostettavaa niin paljon. Muutamia artikkeleja siirtynyt odottamaan HD julkaisuja.
     
  15. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Siinäpä tulikin sanasta sanaan kaikki mitä olin kirjoittamassa itse.
     
  16. Eastwood1

    Eastwood1 You brought two too many. Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 875
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tahti on hidastunut, mutta syyt ovat muualla, kuin itse formaatissa. Eiköhän se kesällä taas ala.
     
  17. huuru

    huuru Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.12.2005
    Viestejä:
    213
    Saadut tykkäykset:
    8
    toivottavasti dvd-elokuvien hinta tippuu huomattavasti, kun markkinoille alkaa kunnolla tulla noita uusia formaatteja...
     
  18. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    DVD:tä olen toistaiseksi katsellut mutta HD selkeästi vaikuttaa ostamiseen, esim. tulee vuokrattua mitä en tehnyt aikoihin.

    Kuten Kurdt yllä toteaa, ihmissilmä pystyy erottamaan eron - tällä laajennuskerralla vielä. Ääniformaateissa CD oli riittävän hyvä, että olisi tarvittu paitsi paremmat kaiuttimet myös paremmat keskiverto korvat. Sensijaan kuka tahansa edes vähän varusteltu tykittäjä tai teräväpiirtotelkan omistaja ei suorastaan voi olla huomaamatta eroa HD:n ja DVD:n välillä tai sitten on harvinaisen erinomainen syy lähteä silmälääkäriin sekä/tai hankkia kalustoa.

    Kuitenkin uskon, että HD jää esitystarkkuudeltaan viimeiseksi kuluttajille mun elinaikana. Ihmisen havaintokyvyn rajojen lisäksi vastaan tulee teknisluontoisia tekijöitä ja viimekädessä markkinalogiikka. Ainoa oikeasti jäljelle jäävä iso ongelma, minkä voi vielä helposti havaita on 24 ruudun filminopeuden tuottama liikesumeus. Saa nähdä tuleeko siihen koskaan mitään korjausta. Vanhoihin filmeihinhän ei lisäruutuja leikata kuin ehkä Star Warsiin luonnollisesti. :)
     
  19. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Äläs Jupe kunhan UHD saadaan liikkeelle ;) "Tarinoiden" mukaan homma menee jo niin tarkasti, että ihmiset alkavat kokea pahoinvointia kovin heiluvasta kameratyöskentelystä. Ajatelkaapa vaikka takaa-ajo kohtausta sellaisella tarkkuudella että silmä ei erota sitä ns. oikeasta elämästä. Voihan se aika hurjaa kyytiä olla :D
     
  20. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    Olen hidastanut dvd-leffojen ostoa. Jos elokuva on jo ilmoitettu julkaistavan blu-raylle, en siitä dvd-versiota osta. Jotain sarjoja ja vanhempia leffoja, joille blu-ray-julkaisua ei lähiaikoina ole luvassa, tulee vielä ostettua dvd:nä.