Oheislaitteiden liitännästä TV:oon

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana smyygi, 04.01.2011.

  1. smyygi

    smyygi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.12.2010
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin sitten tuollaisen Sonyn ekaksi paremmaksi telkkarikseni, ja toimitusta odotellessa pähkäilin näitä omien oheislaitteideni siihen liittämistä.

    Mulla on Topfieldin digiboksi ja DVD-soittimena on Marantz. Kumpaisessakin laitteessa on HDMI-skaalaus aina 1080i -tasolle saakka, mutta kannattaako sitä käyttää, vaan onko näissä nykyisissä telkkareissa jo parempaa skaalainta kun näissä jo vähän vanhemmissa ohjelmanlähteissä? Aion toki kokeilla itse, mutta arvostaisin näkemystänne vaikka ihan teoriatasolla.

    720p skaalauksen voi kai suoralta kädeltä unohtaa full-HD -töllön kanssa, ettei tule kahta päällekkäistä skaalausta. Ja jos valitsen noista lähteistä sen niiden perusasetuksen (576p muistaakseni), niin se kai tarkoittaa että telkkari hoitaa sen skaalauksen kokonaan, eikö vain?

    Ja sitten antenniliitäntään. Telkkari tulee digiboksin jälkeen, mutta kulkeeko se antennisignaali sen boksin läpi jos siinä ei ole virtaa päällä? Kytkentä tehdään kai siitä viritin kakkosen ulostulosta? Toivottavasti taso riittää..

    Kiitoksia etukäteen jos viitsitte valaista asiaa. Kokeillenhan tuo selvinnee, mutta töllön toimitusta malttamattomana odotellessa ajatus laukkaa.. no joo.
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2011
  2. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Todennäköisesti joudut tyytymään erillislaitteidesi skaalaukseen, eli 1080i tilaan. 576p tilassa boxi/dvd poistaa lomituksen. Mutta katsele itse miltä 576p näyttää vaikkapa urheilussa.

    Antenni signaali kulkee boxin läpi aina.