Nokia N97 mini ongelma

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet' , aloittajana smöög, 17.06.2010.

  1. smöög

    smöög Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.06.2009
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoitetaanpas tännekin luurini tilasta.

    Ostin kännykän käytettynä tämän vuoden alusta. Hinta oli erittäin kohtuullinen, joten pelkäsin pahinta, mutta luuri tuli ehjänä perille ja oli aivan uudenveroisessa kunnossa. Puhelin on toiminut aivan esimerkillisesti, aina näihin päiviin saakka.

    Kuitenkin noin kuukausi sitten puhelin "jumitti" ensimmäisen kerran: kosketusnäyttö ei tunnistanut kosketusta lainkaan eikä fyysinen näppäimistö vastannut näppäilyihin. Aina välillä näyttö tunsi kosketuksen "sinne päin", eli tarkkuutta vaativa kosketus ei onnistunut ja samaa näytön kohtaa sai painella minuutteja ennen kuin jotain varsinaisesti tapahtui. Myös näppäimistö heräsi aina hetkellisesti henkiin ja kuoli taas yhtä yllättäen. Uudelleen käynnistäminen tms ei auttanut.

    Ongelma kuitenkin katosi yön aikana ja aamulla luuri toimi taas niinkuin pitikin. Kunnes taas muutama päivä sitten sama vika palasi, mutta tällä kertaa tätä on jatkunut useita päiviä. 25min taistelun jälkeen sain palautettua alkuperäis asetukset, toivoen tämän jotain auttavan -> näppäinäänet päälle, asetukset päin helvettiä ja ongelma säilyi:OI:OI

    Alle vuoden vanha puhelin kyseessä ja eikös Nokialla ole 24kk takuu? Itseaiheutettuahan tuo ei voi olla, joten luulisi nokian insinöörien kantavan vastuun ja korjaavan puhelimeni.

    Mutta:
    Kun ostin puhelimeni, en saanut kuittia. En tiedä mistä puhelin on ostettu (saati varastettu??), joten mihin liikkeeseen tuon voisi viedä? Nokian sivuilta katsoin, että Forssassa olisi lähin Nokia Care Service -huoltopalvelu, mutta voinko käyttää palvelua ilman kuittia? Kännykkämallihan on vasta viime vuoden lopussa julkaistu, joten ei pitäisi olla mahdotonta todistaa että kahden vuoden takuuaika ei ole vielä ummessa. Lisäksi sain (35min tappelun jälkeen:grr:) IMEI-koodin selville puhelimesta, mutta riittääkö tuokaan?

    Tuleeko tuo huolto maksamaan minulle miljoonia vai lyödäänkö minulle kahleet ranteisiin hämärästä puhelimesta VAI onko tämä simppeli takuujuttu? Mainittakoon vielä, että kyllä vituttaa:mad:
     
  2. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    kun vein n900ta huoltoon ilman ostokuiittia, eivät ihmetelleet. puhelin oli tulllut mrkkinoile 4 kk sitten joten kuitteja ei tarvittu
     
  3. smöög

    smöög Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.06.2009
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt kuulostaa hyvältä. Sitten vielä kun saisi aikaiseksi vietyä puhelin huoltoon :rolleyes:
     
  4. Jorse

    Jorse trust no one Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.04.2001
    Viestejä:
    5 076
    Saadut tykkäykset:
    8
    Kuitin tarpeettomuus johtui siitä, että mokomat näkevät sarjanumeron perusteella paljonko takuuta on jäljellä. Susiseiskan kun vein huoltoon, niin ei tarvittu kuin kasa valituksia niin homma toimi (ja nopeasti). Itselläni oli samankaltainen ongelma, joka korostui aina kun puhelin oli ollut taskussa. Kosketusnäyttö ei pitänyt yhtään paineesta. Uusi vaihdettiin tilalle ja sen jälkeen vastaavaa ei ole tapahtunut (tästä on nyt joku 4kk).