Nintendo 8bit + Duck hunt

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana KipaK, 11.01.2006.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. KipaK

    KipaK New Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.01.2002
    Viestejä:
    403
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikki muistavat tämän legendaarisen pelin, mutta itseäni alkoi tässä yksi päivä mietityttämään miten se peli oikeastaan toimi? Televisioonhan ei asennettu mitään laitetta ja se pyssy toimi joka televisiossa, eikö?

    Eli siis mistä pyssy tunnisti Ankan, Kiekon tai ylipäänsä kohteen jota ammuttiin... ?

    :OI
     
  2. juhaa

    juhaa Active Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Pistoolissa on joku fotodiodi (tai vastaava) joka tarkkailee elekronisuihkua joka piirtää kuvaa, kun tuo piirtäminen tulee fotodiodin "näkökenttään" niin silloin selviää pistoolin oikea kohta. Nintendon 8bittisessä tuo on yksinkertaisempi, silloin kun painat liipaisinta, niin ruutu menee mustaksi, paitsi kohde joka maalataan valkoiseksi, jolloin piirtokohtaa ei tarvitse löytää niin tarkasti.
     
  3. Cress

    Cress ~ Samppa ilman huumoria Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    691
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toimiiko muuten LCD-tykillä vai tarvitseeko hakea vanha putki alakerrasta, jos joskus tulevaisuudessa alkaa tehdä mieli ampumaan ankkoja?
     
  4. Slash80

    Slash80 No Life! Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.04.2001
    Viestejä:
    2 841
    Saadut tykkäykset:
    1
    Muistelen että kyseiset systeemit ei toimi 100hz tölsössä.
     
  5. juhaa

    juhaa Active Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Ei toimi LCD:llä, kaipaavat melkein aina 50hz CRT töllöttimen. Joitain pyssyjä on markkinoille tullut, jotka tukevat myös 100Hz telkkareita (ei kaikkia malleja).
     
  6. UrsusArctus

    UrsusArctus Member

    Liittynyt:
    06.09.2007
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omistaako kukaan samaa yhdistelmää?
    Kuva välkkyy ylös alas!:mad:
     
  7. säätäjä

    säätäjä Member

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kokeile vääntää p/i asetuksia edestakaisin, todennäköisesti liittyy siihen. Ensin koneesta i, sitten p ja sitten töllöstä ristiin.
     
  8. UrsusArctus

    UrsusArctus Member

    Liittynyt:
    06.09.2007
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli kuinka? Meni vähä ohi. mikä on p/i?
     
  9. säätäjä

    säätäjä Member

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    5
    progressive / interlaced

    kokeile myös pelkällä komposiittikaapelilla, jos käytössä komponentti.
     
  10. UrsusArctus

    UrsusArctus Member

    Liittynyt:
    06.09.2007
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
    Puhutaankohan nyt ihan samoista kamoista? Kyse on Nintendo 8bittisestä ja Samsungin M86 fullHd tauluteeveestä.
     
  11. säätäjä

    säätäjä Member

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    5
    Ai sori, mä menin ihan sekaisin Wii:n kanssa, kun jengi pelaa sillä noita retropelejä (ei tosin duckhunttia)

    Jokatapauksessa toi ongelma on syncassa ja sen takia kuva vipeltää ylös/alas. Nintedossa liitin taisi olla vaan komposiitti, joten kuvaan voi vaikuttaa vain töllön puolelta.
     
  12. UrsusArctus

    UrsusArctus Member

    Liittynyt:
    06.09.2007
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0

    Joo, kyllä näin on. Kaverilla vanhempi sammy ja toimii loistavasti. Yhtä en ole vielä koittanut, eli kierrättää kuva vahvarin kautta...
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.