Netflixin kanssa maksuongelmia?

Keskustelu osiossa 'Streaming-palvelut' , aloittajana rauer, 20.12.2013.

  1. rauer

    rauer Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.04.2001
    Viestejä:
    904
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käyttänyt Netflixiä toista vuotta ja maksanut sen ongelmitta luottokortilla. Tänään sain yhtäkkiä Netflixiltä ilmoituksen että laskutuksessa on ongelmaa ja että luottokorttitiedot pitäisi päivittää. Tarkistin niiden olevan kohdallaan (Nordea/Stockmann Mastercard) mutta tiedot eivät vain kelpaa. Olen setvinyt puoli päivää asiaa pankin kautta ja siellä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tosin eilen minulle on kuulemma lähetetty uusi luottokortti ja oletin että joku on kämmännyt ja vanha ei ole enää voimassa vaikka uusi ei ole saapunut. Kun uutta korttia ei tullut tänään, niin päädyin koittamaan sitten toisella kortillani (S-Pankki Visa) ja tilanne on sama!

    Ja en ole mennyt mihinkään phishing-viestin halpaan vaan olen mennyt ihan selaimella suoraan Netflixiin enkä millään epämääräisellä sähköpostin linkillä.

    Mutkistavana tekijänä tässä on se, että minulla on eräästä syystä oma luottokielto eli esim. uutta lainaa ottaessani joudun esittämään erään todistuksen. Tämä OLK on päivitetty marraskuussa, mutta olen kyllä ostanut luottokortilla verkossa onnistuneesti sen jälkeenkin.

    Onko siis kenelläkään muulla nyt ongelmaa Netflixin laskutuksen kanssa vai onko härö kuitenkin jossakin omassa päässäni?
     
  2. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 754
    Saadut tykkäykset:
    483
    On, sillä kortin vaihtuessa kokonaan uuteen NF:n kanssa käy juurikin noin. Liittynee tulevan laskuttamiseen, siten ettei päättyvällä kortilla voi ostaa luotolla voimassaoloajan ulkopuolella...
    Syssyllä kun oma kortti (OP-Visa) meni uusiks, kävi mullekin noin. Pankin/Visan päässä oli lisäksi jotankin kämmätty homma niin, että mulle tuli kokonaan uusi kortti ja vanhan kortin uusi versio, jälkimmäinen meni leikkuriin saatujen ohjeiden mukaan heti.
    Sitä en sitten tiedä, miksi sun toinen kortti ei kelpaa.

    T: Vesku
     
  3. Snafu68

    Snafu68 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    06.05.2013
    Viestejä:
    1 273
    Saadut tykkäykset:
    164
    Itsellä kävi kortin vaihtuessa (Nordea/Visa) niin, että pankin verkkopankin sivulta piti
    käydä aktivoimassa joku "nettimaksaminen" rasti. Tästä tosin jo pari vuotta.
     
  4. rauer

    rauer Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.04.2001
    Viestejä:
    904
    Saadut tykkäykset:
    0
    Wuu-huu! Netflix on antanut minulle joululahjaksi 8 euron säästön kuussa! Uusi luottokortti saapunut, ei toimi. Toista korttia jälleen kokeiltu, ei toimi. OLK poistettu, ei apua. Netflixin asiakaspalvelua kokeiltu, ei apua. Mitään Nordean tunnuksia minulla ei ole koska siellä ei ole verkkopankkia, vain luottokortti.

    Parahin Netflix, kiitos yhteisestä vuodesta. Se oli ihan hauskaa niin kauan kuin sitä riitti. Hyvää jatkoa, onnea ja menestystä.
     
  5. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Minulle kävi vähän samalla tavalla, lauantaina tuli sähköposti Netflixiltä, että kortti ei kelpaa ja täytyy käydä tarkastamassa tiedot. Ei kelvannut eikä voinut vaihtaa toistakaan korttia. Soitto Netflixille ja eivät voineet tehdä enempää sieltäkään päin, sitten soitto Netsille (entinen Luottokunta, kysessä siis Visa-kortti) ja sieltä sanoivat että korttini oli turvallisuussyistä päätetty uusia ja viime viikolla olisi pistetty uusi kortti teetätykseen ja sen pitäisi olla minulla ensi viikolla. Onko korttitietoja vuotanut mahdollisesti Netflixiltä?

    Onnistui kuitenkin Netflixin aktivointi siten, että seuraava laskutuspäivä on helmikuussa, jolloin minulla pitäisi olla jo uusi kortti, saa nähdä onnistuuko korttinumeron vaihtaminen Netflixille kun ensin saan tietää sen uuden numeron itse...
     
  6. rauer

    rauer Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.04.2001
    Viestejä:
    904
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni uusi kortti alkoi kelvata vajaan viikon päästä, vaikka kaiken piti olla OK jo sitä ennen.
     
  7. Maky

    Maky Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2000
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    14
    Eli siis Stockmann Mastercard? Löytyy itseltäkin, mutta tuossa on juuri se vika, että verkkokaupoissa on päällä väkisin se pankkitunnistautuminen, joka ei siis voi mitenkään onnistua, koska ei ole pankkitunnuksia. Tästä syystä otin hypo-visan, jolla ei ole edes mahdollista pankkitunnistautua = toimii kaikissa verkkokaupoissa ja tämä kortti on vain verkko-ostoksia varten, joten jos/kun shit hits the fan, niin kiinni vaan.
     
  8. rauer

    rauer Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.04.2001
    Viestejä:
    904
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sepä juuri, mutta on se mulla toiminut kaiken maailman Amazoneissa, Playssa jne. Missä sulla ei ole toiminut?
     
  9. Maky

    Maky Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2000
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    14
    No enpä muista, luovuin sen käytöstä jo vuosia sitten. Muistelen, että toimi playssa ja paypalilla, mutta kotimaassa verkkokauppa? pakotti sen pankkivarmistuksen ensin ja sitten TheHut? ehkä ulkomaalaisista. En kyllä varmasti muista enää. Heti kun noita tuli niin vaihdoin korttia.