Mikähän olisi edullisin hubimalli? Muutama vuosi sitten 39€ hintaan hankittu Harmonyn 700 toimii vieläkin ongelmitta. Viime keväänä ostin siihen uudet akutkin.
Verkkokauppa.comissa näyttäisi olevan Harmony Ultimate Hubilla 119,90. Tuon Ultimaten ergonomia ei ole vaan Eliten tasolla, mutta Elite onkin sitten luokkaa yli 2x kalliimpi. Hubia voi kyllä komentaa myös puhelimella ja tabilla.
Kiitti hyvästä vinkistä! Sain tuon Ultimaten vielä tarjoushinnalla. Hain sen eilen pakettiautomaatista ja Shield TV:n ohjaus toimii nyt ongelmitta samalla kapulalla
Hyvin Shield TV on pelittänyt Netflixin katselussa. Usan sisällönkin sai näkymään Nordvpn ohjelmalla. Harmi vaan, että käyttö on maksullinen. Nyt käytössä viikon koejakso ja hyvin tuntuu pelaavan, kunhan löysin listalta toimivan usa serverin. Muutamaa serveriä piti kokeilla, että pääsi eroon proxy herjasta.
Netflix lakkaa toimimasta joissain samppatölsyis. Malleista ei vielä tietoa, mut ensi kuusta astuu voimaan.
Yllättävää, että ei kerrota vielä vuosimallia, vaikka tämä tapahtuu vain muutaman viikon päästä. Noh, pian selviää...
Netflix on ilmeisesti päivittänyt appsinsa niin, että esim Panasonicin aiemmin hyvin toiminut br-soitin toimii äärimmäisen hitaasti, "play"n painamisesta menee ainakin 15-20sek ennenkuin toisto käynnistyy. Ennen lähti samantein. Android appsissa (->chromecast) taas tuntuu nykiminen lisääntyneen vaikka on/ei ole 50Hz valittuna. Nykäys joka noin neljäs sekunti tai kuin kuva olisi 20fps tai v'hemmän, todella harva sarja toistuu täysin ongelmitta. 100/100mb lanka/androidiin wifi. Puhelin on aivan uusi mutta br soitin on jo kolmisen vuotta vanha....
Myös Apple TV 4K:ssa Netflix tuntuu hidastuneen hieman, mutta muuten elokuvat näkyy oikealla viristystaajuudella (24Hz) eikä nykimistä esiinny. Viime päivitykseen jälkeen tekstityksen koon asettaminen Apple TV:n asetuksista ei enää toimi. Ylen Areenalla toimii kyllä.
Minun Panasonic DMP-UB900 jää kovin usein lataamaan 20% kohdalle! Uusista yrityksistä huolimatta sama toistuu yhä uudelleen!? Kun siirryn Telia-Tv:n puolelle, homma sujuu ongelmitta! Olen monta kertaa ladannut "Netflixin" uudestaan ja tarkistanut asetuksista laajakaistan nopeudet ym. -ei vaikutusta! Asia ei muuten vaivaisi, ellei Panasonicin kautta kuva oli hieman parempi.
Latautuminen menee niin, että kestää kauan, ennen kuin sivulta on lähtenyt linkit pois yksi kerrallaan, sitten ohjelman lataaminen niin, että pari sekuntia pysyy 1-5%ssa ja kerralla 100%. Eli itse ohjelman lataaminen ei kestä montaa sekuntia vaan tuo appsin toiminta vaan on käsittämättömän hidasta. Sama kun tekee hakuja tai valitsee ohjelmia, niin ikäänkuin prosessori jauhaisi 100%teholla ilman, että mitään tapahtuu. Telian HBO toimii mallikkaasti.
Minun "Panasonic/Netflix-ongelma" taisi ratketa? Kaikki kirjautumiset, asetukset ym. olen hoitanut pöytäkoneen Google-selaimella. Olen normaalisti kirjautunut Netflixiin, hoitanut asiani ja sen jälkeen kirjautunut ulos Netflixistä -kuten pankki- ym. muilta sivuiltakin. Varsinaiset ohjelmat olen sitten katsellut Telia-TV:n kautta tilatulla "Netflixillä" ja satunnaisesti -mikäli sattuu toimimaan- Panasonicilla! Olen yrittänyt tätä "ongelmaa" selvittää kirjautumalla tietokoneella Netflix-tililleni ja taas ulos tilitä -useamman kerran. Kaikki löytyvät valikot moneen kertaan käynyt läpi. Ei toivottua tulosta! Kunnes jälleen olin kirjautumassa Netflixistä ulos, niin ruutuun tuli ilmoitus "Netflixistä ei tarvitse kirjautua ulos ellei tietokone ole yleisessä käytössä!" Eipä ole tullut mieleen jotta kirjautuminen tietokoneella vaikuttaa Panasonicin toimintoihin!? Nyt ei sitten ole neljään päivään ollut mitään ongelmia?! Liekö sattumaa, vai mitä? Toisaalta vaikuttaa ihan loogiselta!
Netflix pudottaa kuvan laatua "koska korona". Netflixin kuvanlaatua lasketaan Euroopassa koronaviruksen vuoksi, Reuters vahvistaa. Näin pyritään varmistamaan, että verkkoyhteydet eivät etätyönkin alati lisääntyessä ylikuormitu. Koronaviruksen myötä yhä useammat yritykset Euroopassa ovat siirtyneet ja siirtymässä etätyöhön. Kuormitus maanosan verkkoyhteyksissä on samalla kasvanut selkeästi, ja dataa liikkuu nyt runsaasti enemmän kuin tavallisesti. Suoratoistopalvelut, kuten Netflix, käyttävät tyypillisesti paljon dataa, ja nyt Netflixin kuvanlaatua on Euroopassa päätetty laskea. Näin verkon kuormitusta pyritään madaltamaan. Tarkemmat yksityiskohdat Netflixin kuvanlaadun madaltamisesta ovat vielä hämärän peitossa. Tavoitteena on vähentää liikkuvan datan määrää noin 25 prosentilla, ja käytännössä tähän pyritään pudottamalla Netflixin kuvanlaatua automaattisesti alemmalle tasolle aikoina, joina verkon kuormitus on suurimmillaan. Kyse on mitä luultavimmin vain väliaikaisista toimista. Netflix kehottaa käyttäjiään suosimaan tavanomaista kuvanlaatua HD-laadun sijaan, mikäli mahdollista. https://mobiili.fi/2020/03/19/nyt-se-varmistui-netflixin-kuvanlaatu-euroopassa-laskee/ Ihan kuin se jotain hd-laatua olisi tähänkään asti ollut, muutenkin saa olla säätämässä milloin mitäkin, että toimii ok. Kun tulee ensimmäinen suttukuva streami omalle kodalle, niin tilaus poikki
Oletkos koskaan tsekkannut mitä "Asetukset > siirtonopeus" -testi kertoopi? Tänään Perjantaina 20.3.2020 klo 13.45, minulla näyttää 49,64 Mb/s. Telian laajakaistan nopeustesti puolestaan näyttää "Lataus 150,2 Mbps ja lähetys 33.0 Mbps. Ei ole viimeaikoina pahemmin "suttukuvaa" esiintynyt! Erittäin tyytyväinen olen ollut kuvan laatuun.
Olin pistänyt flixin joku aika sitte tauolle mutta nyt oli tarkoitus ottaa se takas. En sitte otakkaan.
pe ilta 1815 57.8mbs, ongelma lienee 24p/50/60Hz säätäminen mikä ei tunnu automaattisesti aina toimivan ja kuten sanoin "kun tulee", eli jos tämä laadun pudottaminen näkyy kuvassa. en tosiaan rupea maksamaan mitään koronalisää yhtään mihinkään missä palvelu huononee, mutta hinta säilyy samana.
Eilen katselin Irishmania Netflixistä. Bit rate oli reilut 15 Mbps UHD-tarkkuudella. Mielestäni yleensä on ollut vähän yli 16 Mbps, joten ei vaikuta 25 prosentin leikkaukselta. Jonkun HD-laatuisen sarjan kohdalla bit rate oli noin 3,7 Mbps, mutta en ole kiinnittänyt huomiota, että mikä se on normaalisti.