Netflix - löytöjä ja suosituksia

Keskustelu osiossa 'Streaming-palvelut' , aloittajana hex, 14.11.2012.

  1. hex

    hex Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.03.2000
    Viestejä:
    775
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ja How I Met.. löytyy viisi kautta.
     
  2. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Tattis. Hyvä linkki.

    Et kysynyt minulta, mutta haluan silti vastata!!!! :)

    Netflixin tarjonta ei ole kovin kummoinen, jos elokuvia on jo jonkun vuoden katsellut. Ensivaikutelma ainakin minulla oli, että aika vähän tuolta löytyy ennen näkemättömiä ja kiinnostavia leffoja. TV-sarjapuolella voisi olla enemmänkin katsomatonta, mutta ei jaksa aloitella mitään 1000 tunnin ehdottoman koukuttavaa sarjaa... Ei vaan kiinnosta uhrata aikaa tv-sarjoihin.

    Vaikka olen hieman skeptinen tarjonnan suhteen, uskon että se paranee jatkossa ja siksi aion maksaa kk-maksun kun ilmaisjakso päättyy. Eikä tuo edes riitä, olen jo tuumaillut ottavani kilpaijoidenkin palveluita, kunhan vain saavat toimimaan yhtä vaivattomasti kuin tämän Netflixin PS3:lla.

    Olen "sijoittanut" dvd- ja BD-levyihin melkoisen summan elämäni aikana, ja niitä on todella paljon hyllyjä koristamassa. En kyllä oikein osaa luopuakaan niistä, sillä yli 90% leffoista on sellaisia, joita katson uudelleen. Niin tai näin, uusien ja "ei niin kiinnostavien, mutta tekee mieli silti katsoa" leffojen kohdalla nämä streamauspalvelut ovat ihan hyviä. Palvelusta leffan voi hakea milloin vain, mutta eipä tämä nyt ihan älyttömästi poikkea siitä, että olen tallennellut boksille elokuvia eri tv-kanavilta ja ja katselen niitä sitten kun on sopiva hetki ja mielentila. Kyllä minä jatkossakin aion ostaa mieleiset leffat BD:nä hyllyyn pölyttymään- Aion myös käydä elokuvissa. Tv:n tarjontaakin seuraan. Yksi jakelukanava tämä on, tulevaisuudessa saattaa fyysisten tallenteiden ostaminen hieman vähentyä. Mutta sen näkee sitten, eipä sitä enää tule videokasetteja vuokrattua, vaikka se olikin joskus elokuvien pääasiallinen, ellei lähes ainoa, lähde olikin.
     
    Viimeksi muokattu: 16.11.2012
  3. TKH

    TKH Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    471
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos käytät Netflixiä PS3:lla (kuten viestistäsi käsityksen sain), niin toivottavasti olet huomannut, että nuo konsolien käyttöliittymät eivät näytä läheskään kaikkea mitä on tarjolla. Nuo näyttävät itse asiassa vain kohtalaisen pienen raapaisun koko tarjonnasta, ja sekin on vielä valikoitunut katselutottumusten perusteella. Voi siis hyvinkin olla, että kun olet muutaman samantyylisen leffan katsonut, niin se konsolin käyttöliittymä näyttää lähinnä vain lisää samanlaisia, jotka ovat sitten juuri niitä joita olet jo ennestäänkin katsonut. Yllätyksiä löytää paremmin, kun tarkistaa koko valikoiman tietokoneen kautta.
     
  4. Freekster

    Freekster Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    1 345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pöh, en huomannut tätä aikaisemmin. Katsoin ekat kolme kautta viikossa jonka jälkeen nelonen piti ladata netistä. Nyt menee jo vitoskausi :D
    Vähän lähtenyt netflixin kattominen lapasesta kun on menny avaamisen jälkeen jo neljä sarjakautta ja muutama leffa.

    Voin suositella Sons of Anarchyä ja Terminator: Sarah Connor Choniclesia joka löytyy kokonaan HD:na.
     
  5. jjabi

    jjabi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2011
    Viestejä:
    532
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mistä nuo kaikki näkee?
     
  6. TKH

    TKH Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    471
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tietokoneella katsoessa on yläreunassa lajityypit-valikko. Sieltä katsoessa saa ainakin huomattavasti enemmän leffoja näkyviin kuin konsoleilla. (En tosin ole täysin varma näkyykö sielläkään kaikki, mutta luulisi nyt ainakin...)
     
  7. sundman

    sundman Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä taitaa olla Suomen Netflixin tarjontaa (ei kyllä kokonaan) joka päivittyy myös sitä mukaa kun lisää tulee: https://dl.dropbox.com/u/12824642/nx.htm

    Onhan tuolla tuota kiinnostavaakin tavaraa; Me and you and everyone we know, Bound, American splendor, Spaced TV-sarja jne.

    EDIT: Olinpas sokea, tuollahan tuo linkki oli jo aikaisemmin.
     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2012
  8. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Pääsääntöisesti PS3:lla, mutta välillä myös PC:llä. Olen laittanut tykkäämiset niin, että kaikki kiinnostaa Animea lukuunottamatta. Eli kyllä ne suositukset on aika sekalaisia, joskin kaipa katsotut vaikuttavat siihen mitä palvelu tyrkyttää kiinnostaviksi. Itse olen hakenut leffoja hakusanoilla ohjaajan tai näyttelijän perusteella. Harvemmin mielessä on joku erityinen leffa, jonka haluan palvelun kautta katsoa. Kieltämättä vähän rajoittunut valikoima oli aluksi, kun olin ruksaillut suosikkejani ja kiinnostuksen kohteita.

    Olisi oikein hyvä uudistus, jos palvelussa olisi valintana genrejen lisäksi kaikki leffat ja tv-sarjat. Siis juuri tuo listaus, minkä big j linkitti.
     
  9. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 755
    Saadut tykkäykset:
    538
    Ihan hyvä palvelu, vaikka uutuuksia ei löydykkään. Itse olen alkanut katsomaan Fringeä ja elokuvista fiilistellyt lähinnä vanhaa tuotantoa: Tango & Cash, Superman 1 & 2, Viimeinen partiopoika, Rocketeer, Hamburger Hill,... HD-kuvanlaatu nettipalveluksi yllätti positiivisesti. Taitaa olla n. 8 Mbps X-High HD tilassa, jolla saa jo varsin siedettävää jälkeä esikoodattuna, kunhan ei ala suurennuslasilla tarkastelemaan kuvaa. Tarkoitus olisi myös katsoa jatkossa Sons of Anarchya ja Mad Meniä, joita en ole toistaiseksi nähnyt jaksoakaan. Samoin Dexteriä pitäisi vihdoinkin jatkaa toiselta kaudelta. Tulee varmaankin jatkettua vuoden vaihteessa, kun ilmaiskatselu loppuu. Päätelaitteena PS3.
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2012
  10. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Hintaansa nähden tämä on ainakin toistaiseksi varsin hyvä ottaen huomioon suomen muun televisiotarjonnan.

    Mutta Netflixin HD-laatu ei mitenkään vastaa Blu-ray tasoa ja suomen netflixin normitarjonta ei ole kummoista. Kyllä jos aikaa ja viitseliäisyyttä minulta löytyisi enemmän niin voisin vielä pari päivää oikein urakalla katsella leffoja jotka ehkä voisivat kiinnostaa. Mutta mielummin käytän aikaani varmempiin, minua kiinnostaviin elokuviin. Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta mielestäni leffojen ja varsinkin sarjojen nykytuotanto on useimmiten sangen surkeaa. Ja Netflixin normitarjonnan klassikko-leffat/-sarjat ovat hyvin vähissä.

     
  11. jmo

    jmo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 560
    Saadut tykkäykset:
    295
    Kiitokset vastauksistanne Leterface ja Pazze. :)

    Eipä vastaa taso ei. Siis bluray tarjontaa.
    Mutta kuten vähän totesitkin, niin nykyiseen telkkaritarjontaan verrattuna tämä on aivan ylivoimainen.
    Katselet jaksosi tai elokuvasi silloin kuin haluat ja vaikka itsekin olen kuitenkin sen verran vanhanaikainen että hyllystä löytyy varmaan noin sata bluraytä, niin mielestäni tämä on aivan loistava kanava mihin tahansa vähän edes kiinostavaan tuotantoon tutustumiseen.
    Eli ei tarvitse pähkäillä vuokraleffojen kanssa, että jaksanko laittaa muutaman euroa jonkun vanhan, mutta jotenkin mielenkiintoisen elokuvan katseluun.
    Ja sehän sitten kuitenkin vielä pitäisi hakeakin sieltä vuokraamosta.
    Netflixissä pelkällä HD-haulla löytyy noin tuhat eri nimikettä sisältäen sarjoja joissa on kymmeniä ja jossain jopa satoja jaksoja.
    Eli normitarjonnassa on ainakin lukumäärältään paljon vaihtoehtoja.

    Uskomattominta koko touhussa on kuitenkin palvelun toimivuus.
    Eräänkin vuoden Elisan Viihdepaketin pätkimistä ihmetelleenä, ei voi kuin hämmästellä.
    Tämä palveluhan on alusta alkaen toiminut niin kuin on luvattu.
    Ja se on paljon nykypäivän touhuiluissa.

    Ihmeellistä, jos tässä maassa moinen voi edes olla laillista.
    Kyllä ne varmaan jotain keksii tämänkin pimentämiseksi.
    Liian halpaa kuluttajalle?

    Ja niitä suosituksia:
    Katselkaa nyt ainakin Pi ja Firefly, kun kerran suomiteksteillä löytyvät.
    Ja tietysti Breaking Bad. :)
     
  12. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Palvelun kuvanlaatu on mulle riittävä vaikkei bluraytä vastaakaan. Käyttöliittymä on ihan ok PS3:lla. Palvelussa saatavilla oleva materiaali vaan on epäkiinnostavaa suurimmaksi osin. En halua alkaa katselemaan 100 osaista tv-sarjaa, ja kiinnostavista leffoista suurin osa on nähty. Esim. tuo mainitsemasi Pi on vanha tuttu, Firefly ei kiinnosta ja Breaking Bad... no jos olis aikaa ja ei olisi muuta katsottavaa.

    Suositteluja... jättäkää Viimeinen partiopoika katsomatta! Muistikuvan mukaan hyvä leffa oli niin pahasti jämähtänyt 90-luvulle, että ei pystynyt katsomaan kuin puoli tuntia. Voitte käyttää tuon ajan vaikka jonkun sarjan katsomiseen.
     
  13. sundman

    sundman Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipäs. Eihän tuollaista "laatua" enää tehdä. Nykyään kaikki aivottomat toimintaleffat on jotain mitäänsanomatonta ja munatonta Statham-paskaa. Kyllä Last boy scout toimii edelleen! Tai verratkaa vaikka Die hard 4.0:aan, aika väsyneitä ovat nykytoimintaleffat.
     
  14. Liekinheitin

    Liekinheitin Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    4 526
    Saadut tykkäykset:
    89
    Sattumalta katsoin LBS:n juuri perjantaina, ja kyllähän se rokkasi edelleen. Hyvää huulta ja kunnon väkivaltaista meininkiä, ei näitä nykyään tosiaankaan usein tule vastaan. Dredd oli piristävä uutuus tässä munakkaiden actioneiden lajityypissä.
     
  15. jmo

    jmo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 560
    Saadut tykkäykset:
    295
    Kuvanlaatu kelpaa minullekin.
    Olisit nyt kuitenkin Partiopoikaa katsonut vähän pidempään.
    Tarjolla on asenteista huolimatta sentään yksi hulvattomimmista 90-luvun toimintaelokuvista.
    Ruumita tulee ja käsikirjoituksenkin nokkeluudet ovat nykypäivään verrattuna sillä tasolla että tämä sentään toimii.
    Liukastui saippuaan ja kerta vielä niin kuolet jne..:D

    Aikana, jolloin superäijät olivat vielä Äijiä.
    Ja jolloin osattiin sentään tehdä näille Äijille sopivia elokuvia.
     
  16. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150

    :D

    No, olen tämän nähnyt silloin kun se ilmestyi videovuokraamoon. Tykkäsin kovasti. Muistoissani tuo elokuva oli hieno actiopläjäys. Olisi pitänyt vain tuudittautua muistoihin, leffa oli vanhentunut todella epäseksikkäästi. Ja Damon Wayansin esittämä sidekick oli epäuskottavin ja ärsyttäväin hahmo iäisyyteen. Joo, saa tästä pitää, mutta mun on pakko suositella jättämään väliin. Samalta ohjaajalta löytyy useita erinomaisia leffoja, joista tänään on vuorossa omasta BD-hyllystä kaivettu Top Gun. Saas nähdä täytyykö huomenna avautua leffan avoimesta homoeroottisuudesta. :D
     
  17. jmo

    jmo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 560
    Saadut tykkäykset:
    295
    Nohnoh. Erinomainen Top Gun. :D
    Taidan olla vuorostani liian vanha moisille muistoille..:D
     
  18. pstk

    pstk Guest Guest

    Liittynyt:
    22.08.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sodan oppitunnit (The Fog of War: Eleven Lessons from the Life) *****
    Robert S. McNamara toimi Yhdysvaltain puolustusministerinä John F. Kennedyn ja Lyndon B. Johnsonin hallituksissa Kuuban ohjuskriisin ja Vietnamin sodan vuosina. Hän käy läpi elämäänsä ja uraansa ja selvittää yhdentoista opetuksen kautta, mitä sodista voidaan oppia.

    Loistava dokumentti, jonka näin tv:stä aikoinaan vain puoliksi. Tuli silloin Jimiltä, joka ei yleensä ole laatudokumenttien lähettäjänä kunnostautunut.

    Kummisetä (The Godfather) *****
    Kummisetä on vuonna 1972 julkaistu Francis Ford Coppolan ohjaama elokuva. Se perustuu Mario Puzon samannimiseen romaaniin ja on Kummisetä-trilogian ensimmäinen osa. Pääosissa ovat Marlon Brando, Al Pacino, Diane Keaton ja James Caan. Elokuva on perhekronikan tapaan kerrottu tarina italialaislähtöisen järjestäytyneen rikollisuuden, mafian, vaikutusvallasta ja toiminnasta Yhdysvalloissa toisen maailmansodan jälkeisenä aikana. :)
     
  19. pteittinen

    pteittinen 5K now, 6K later. Tukijoukot

    Liittynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 492
    Saadut tykkäykset:
    178
    Television puolella tehdään nykyään laadukkaampaa ja kiinnostavampaa kamaa kuin elokuvissa, sanon minä. Atlantin molemmin puolin tuotetaan sellaista helmisisältöä, ettei olisi voinut edes kuvitella 10 vuotta sitten. Toki kanavat pursuavat kaikenlaista paskaakin paskempaa lobotomiapotilaille tehtyä realitysoopaa, mutta niistä viis: laatusarjaa on nyt tarjolla enemmän kuin koskaan.
     
  20. sepedeus

    sepedeus Guest Guest

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    116
    Saadut tykkäykset:
    0