Nebulan digi-tv kortin toimivuus?

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana pede, 13.06.2003.

  1. MadMax2

    MadMax2 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.09.2003
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla ongelmaa oli kun koneen oli sammuttanut (ei tarvinnut koskea takapanelin virtapistokkeesen tai virtajohtoon).
    Lähetin boxin Nebulalle tarkistettavaksi ja vaihtoivat sen uuteen. Eivät ole sanoneet oliko siinä vikaa, mutta ilmoitin selkeästi että haluaisin sen vaihdettavan (koska kaverin boxi toimi minuln kokoonpanossa).

    Uusi boxi tosiaan tuli ja sanoisin että virheettä on toiminut tähän asti. Tosin noita cold-bootteja on tullut vasta kourallinen parin viikon aikana.
     
  2. MadMax2

    MadMax2 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.09.2003
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkaa kenkuttaa toi ajastuksen epävarma toiminta.

    Eilen laitoin kaksi nauhoitusta ja ensimmäisen oli nauhoittanut, mutta myöhempää ei. Molemmat ajastuksen löytyi tänään listalta eli ensimmäistäkään ei ollut poistettu.

    Eikös tämä ollut joku bugi softassa, muistanko oikein?
    Vai olenko ainoa jolla tätä tapahtuu.. muuten pitää alkaa pommittamaan Nebulaa..
     
  3. Kelvin

    Kelvin Guest Guest

    Liittynyt:
    26.03.2004
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen saanut omat ajastukseni toimimaan varsin hyvin. Viiden euron hintainen kellokytkin kytkee illalla tietokoneen virran päälle, Win2000 käynnistyy ja Nebulan ohjelma samoin. Nebulaan on talletettu tarvittavat ajastukset. Kun tallennukset ovat siltä päivältä päättyneet, kellokytkin jälleen katkaisee pc:stä virran. Olin matkalla kymmenen päivää ja tallentelin noin 20 erillistä ohjelmaa, yhteiskesto noin 15 tuntia. Timers -välilehdelle jäi osa tehdyistä tallennuksista, mutta se ei haitannut. Jokainen ajastettu ohjelma oli palattuani tallettunut levylle juuri niin, kuin olin sen ajastanut. Olin tosi tyytyväinen, koska olin epävarma, toimiiko yhdistelmä yhtä varmasti kuin wanha VHS. Yhdellä VHS:llä ei edes voi nauhoittaa 15 tuntia hyvällä laadulla. Kellokytkimen täytyy tietenkin pitää pc päällä aina, kun on ohjelmoituja ajastuksia. Mekaanisen kytkimen asettaminen oikeaan kellonaikaan oli vähän epävarmaa, lopulta kuitenkin onnistui. En lähtisi pommittamaan Nebulaa siitä, että Timers -välilehdelle jää tietoja tehdyistä tallennuksista. Muuten, onko sanan "nauhoitus" käyttäminen kiellettyä puhuttaessa Nebulalla tehdyistä tallennuksista? :)

    Kelvin
     
  4. Dvdhaza

    Dvdhaza Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2004
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri näin käy silloin tällöin. Se ettei kaikki vanhat tallennukset poistu, on kosmeettinen juttu. Mutta nämä joskus tallentumatta jääneet on kyllä bugi. Siitä kannattaa Nebulaa pommittaa koska eivät ole sitä bugiksi rev.4:een listanneet. Olen muutama viikko sitten heille mailannut, tarvitsee ilmeisesti useamman käyttäjän reagoinnin.
     
  5. kookoo

    kookoo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.01.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoisia lisäyksiä tulossa build4:een

    Listahan löytyy täältä
     
  6. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    tuo
    saattaa merkitä että teksti-tv saataisin mukaan
     
  7. kookoo

    kookoo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.01.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Teksti-tv olisikin mukava lisä!
    Mahtaakohan tuo niiden 'convert utility" tukea DVB tekstitystä?
     
  8. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Vahvistimissa on gain-säädöstä huolimatta antotason rajoitus, eli ulos ei saa mitään volttiluokan jännitetasoa vaikka haluaisi. Minulla antennivahvistimen maksimisäädöllä saadaan tv ja kuvanauhurit yliohjautumaan, eli liika on todellakin liikaa. Ainakaan analogisella kuvalla ei maksimiasentoa kannata käytellä tutkimatta säädön vaikutusta kuvanlaatuun. Vieraiden kanavien haamut lisääntyvät ja kuva muutenkin muuttuuu epävakaaksi jos taso on liian suuri. Digisignaaliin antennivahvistimeni ei auttanut mitenkään. Kissin kortilla tosin toimin. DVB-T on haamuja vastaan suojatumpi systeemi, eli antennitason yliohjaus ei samalla tavalla pilaa kuvaa, eli bittejä, kuin analogisella kuvalla käy.

    Nokian aktiiviantennissa on kännyköitä vastaan suojaus, mikä lie imupiiri 900 ja 1800 MHz taajuuksille, tai joku aktiivialgoritmi softalla/raudalla suodattaa pois vääriä taajuuksia älykkäästi.

    Tavallinen 900 MHz GSM haittaa pahiten kuvaa, City-kännyjen 1800 MHz ei niin paljon näy. Puhun analogisesta kuvasta. Häiriö imeytyy minulla mukaan kuvanauhoille ja tv-kuvaan, vaikka antenni olisi sadan metrin päässä, eli antennista sinänsä ei ole kyse. Jotkut kaapelit ovat syyllisiä, mutta mitkä, se on liian vaikea asia alkaa selvittää, kaapelivetoja kun risteilee niin hirveät määrät pitkin asuntoa.

    Ainoa turvallinen konsti paeta häiriöitä on metallinen laitehuone/laitekaappi. Jonne kaapelit kuskataan metalliputkien sisällä. Esim. parvekkeen antennista antennikaapeli viedään laitekaappiin metalliputkessa. Silloin kännykän häiriöt pääsevät vain antennin kautta sisään systeemiin, ja sinne antennin luo voi rakentaa suotimet estämään gesmitaajuuksien etenemistä.

    Kannattaa siis tarkkailla antennisignaalin laatua ihan analogisella kalustollakin, häiriöt ja yliohjaukset antennisignaalissa paljastuvat silmillä katsoenkin.
     
  9. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    en usko että ensimmäisessä inkarnaatiossa

    tosin pojat joutu opiskelemaan tuon dvb-tekstityksen laatiessaan tuonne softan puolelle sen näkymistä. saadaan nähdä.. ja jos ei toimi, niin kohteliasta mutta päättäväistä, ja runsaslukuista, pyyntöä peliin
     
  10. Tealc

    Tealc Guest Guest

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    0
    eikös tuo että kännysignaali aiheuttaa kuvaan häiriöitä johdu television näyttötekniikasta eikä tvsignaalista...
     
  11. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    OT-hälytys :eek:

    omaa threadia perustamaan.. HUS HUS ;)
     
  12. Hagar

    Hagar Guest Guest

    Liittynyt:
    05.07.2003
    Viestejä:
    214
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan saanut tätä "sextv" kanavaa viritetty sinne? Yritin vaikka kuinka monta kertaa mutta en oo onnistunut vielä. Eli jos joku on saanut tämän toimimaan Espoon aluella niin ohjeet tulemaan. En minä muuten sitä kanava kaipan vaan puhtaasti akateeminen kiinostus :rolleyes:

    Entäs se eteläsuomen alue televisio?

    Hagar
     
  13. Pati

    Pati Guest Guest

    Liittynyt:
    25.05.2004
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    8
    Kyllä minulla ainakin löytyi sextv automaattihaulla joskus puolitoista viikkoa sitten kun lauantai-yönä puolen yön jälkeen kokeilin virittää.

    Ei siltä kanavalta kyllä näyttänyt tulevan yhtään mitään katsomisen arvoista, kun 90% ajasta pyörii neljäsosaruudun levyinen seksipuhelinmainosraita ruudussa.

    Poistin kanavan saman tien kanavalistalta.

    Pate
     
  14. Pati

    Pati Guest Guest

    Liittynyt:
    25.05.2004
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    8
    Ai niin, nyt kun minulla on puheenvuoro (niin, ja tervehdys kaikki "vanhat" käyttäjät!), niin kyselenpä samalla seuraavaa:

    Onkos muilla ongelmia tuon timer-ajastuksen "Shut down PC after last timer" ominaisuuden kanssa? Minulla se toimii aika lailla epäluotettavasti.

    Se kyllä aina sammuttaa koneen, siihen voi kyllä luottaa, mutta tuo "after last timer" tuntuu olevan aika lailla tulkintakysymys. Viimeeksi eilen minulla oli kaksi ohjelmaa ajastinnauhoituksessa, niin eikös vaan kone sammunut kun ensimmäinen ajastus loppui. Onneksi olin kotosalla ja huomasin tuon, niin ehdin käynnistää koneen ennen toista nauhoitusta.

    Eli ei taida kannattaa käyttää tuota ominaisuutta jos on useampia nauhoituksia jonossa... Vai enkö vaan ole ymmärtänyt kuinka sen kuuluisi toimia?

    Pate
     
  15. Hagar

    Hagar Guest Guest

    Liittynyt:
    05.07.2003
    Viestejä:
    214
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksesta Pati. Löysin sen itsekin kun kokeilin puolenyön jälkeen ;)

    Ja mullakin on se sama ongelma. Eli jos 2-3 peräkkäisiä ohjelmia pistetaan nauhoituksen niin kone sammu jo ensimmäisen nauhoituksen jälkeen. Jos joku fiksumpi on ymmärtänut tää ruksi paremmin niin neuvotkaa!

    Hagar
     
  16. Kelvin

    Kelvin Guest Guest

    Liittynyt:
    26.03.2004
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten jo aiemmin kerroin viiden euron hintainen kellokytkin kytkee koneen virrat ja sammuttaa koneen. Lisäksi otin pois DigiTV.exe alkukäynnistyksestä määrityksen SLEEP. Otin myös pois KAIKKI ruksit kohdista timer recordings ja instant otr recordings. Eli minulla record in silent mode, exit when timer expires, shut down when last timer expires ja iconise to system tray ovat kaikki tyhjiä. Tällä tavalla jokainen ajastamani tallennus on onnistunut, fiksuudesta en tiedä... Ohjelman toiminta näyttää minusta vähän epävarmalta, jos on noita rukseja.

    Kelvin
     
  17. oope

    oope Guest Guest

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kellokytkimellä ei kannata virtaa katkaista silloin kun PC on käynnissä ja käyttöjärjestelmä sekä mahdollisesti ohjelmia käynnissä. Voipi tulla levyvirheitä.
    Hallittuun sammutukseen voi käyttää vaikka Windowsilla ajastettua apuohjelmaa (esim. psshutdown.exe, http://www.sysinternals.com ).
     
  18. Tealc

    Tealc Guest Guest

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    0
    3.114 pitäisi tulla 'end of May' eli varmaankin huomenna, koska maanantai on yleinen vapaapäivä. Kiinnostaisi kuulla esim miten tuo dvd formaattiin muuntaminen toimii.. 4:3 ja 16:9 tavaralla.. ja miten toimii ylen tekstitys ja super ja normaali tekstitv...
     
  19. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 623
    Saadut tykkäykset:
    228
    Sain äsken palutetta Nebulalta koskien Tampereen lähettimen
    vastaanottoalueella maaliskuusta asti esiintynyttä
    pikselihäiriö -ongelmaa.

    Tuskinpa suuttuvat jos tällään lainauksen postista tähän:

    ----------------------------------------------------------------------
    I have just spoken to our development team and can confirm that they are
    still looking into this MTV3 problem in Tampere, Finland.

    You mention that ShowShifter DVB does not display pixel errors whereas
    DigiTV does. Just to explain, the decoding system employed by ShowShifter
    differs to that of DigiTV. Our software is designed to try and decode a
    stream whether or not it contains errors, whereas ShowShifter will pause
    when an error occurs in the stream and will not try to decode it and that is
    why you do not see pixellation when using ShowShifter. Our developers have
    had a thorough look at your TS recording that you previously emailed us with
    and have noted that the MPEG2 stream for MTV3 has errors in, whereas, the
    transport stream does not. As such, our development team are trying to
    characterise these errors so that they can either change the decoding in our
    MPEG2 engine to suit, or at the very least, arm you with information with
    which to take to the channel provider.

    I hope this information helps and we hope that you will bear with us whilst
    our developers investigate this particular problem further.
    -------------------------------------------------------------------
    Eli käytännössä ShowShifter näyttää siksi paremmalta että
    se tajuaa luovuttaa suosiolla mahdottomien freimien paikkauksen
    ja siirtyy seuraavaan, eikä tee kuten DigiTV joka yrittää paikata
    kuvaa väkisin. Joskushan varsinkin tallennettaessa ShowShifterin kuva hirttää
    hetkeksi kiinni vaikka tallenteessa ei vikaa jälkeenpäin näkyisikään.

    Olen taas ollut yhteydessä Ficorankin kanssa ja eivät tienneet
    MTV3:n kiinteästä bittivirrasta ennekuin lähetin lainauksen
    Plazan digitv -osioon postatusta jutusta.

    Että tämmösiä kuuluu Tampereelle...
     
  20. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    vaikka kysyit eri säikeessä vastaan täällä

    tampereella tökkii mtv3 kuva, muualla ei

    tekstitys toimii livekuvassa (en ole ihan varma on joskus jotain tuplapilkkuja, kun katson niin harvoin livenä, mutta joku muu kertokoon). mulla ei valittamista

    pci-kortti toimii Showshifter DVB-T:illä. usb:tä ei ilmeisesti tueta.