Nappikuulokkeiden ämyrien koko?

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana toke, 24.05.2019.

  1. toke

    toke Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    1 025
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moips,
    olis aika uusia syssyllä tasan 10 vuotta täyttävät Sony DR-BT20NX bt-kuulokkeet uusiin.
    Oon ollu hyvin tyytyväinen noiden soundiin, pienet haitat liittyy muihin asioihin.

    Nyt näyttäis olevan Sonyn
    WI-SP600N tyrkyllä.
    Vastamelu-läpivuoto-ominaisuus tulee tarpeeseen fillaroidessa.

    Uusissa napeissa ämyri on 6mm halkaisijaltaan, wanhassa 9mm.
    Vaikuttaako tämä luultavasti huonompaan bassotoistoon?

    Bonari-kyssäri:
    Aikoinaan hankin bt-lähettimen, jotta voisi monitoroida videokameraan menevää ääntä. Sellanen muistaakseni reilun sekunnin viive teki tästä mahdotonta.
    Onko nykyään jotain "low delay"-speksiä bluetoothille ja hanskaako mitkään "konsuumeri"-napit sitä?
     
  2. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Minkälaiseen käyttötarkoitukseen nuo tulisi?
    Itse kokeilin useampia hiihtämiseen, rullahiihtämiseen ja juoksemiseen ja vasta, kun löysin nämä https://www.gigantti.fi/product/puh...tronics-backbeat-fit-in-ear-kuulokkeet-vihrea niin olen tyytyväinen ollut. Pysyvät päässä vaikka käsillä seisoisi ja olen kyllä tykännyt. Vaatii muutaman sekunnin, että nuo saa päähän, mutta pois eivät lähde.

    edit: kaikissa kuvissa näyttää, että tuossa olisi sanka, joka yhdistää nuo puolet toisiinsa, mutta todellisuudessa se on joustavaa kumia, jonka voi laittaa vaikka solmulle. Eli pito ei tule siitä "sangasta", vaan ainoastaa siitä, miten nuo ovat korvissa kiinni ja hyvin ovat.
     
  3. toke

    toke Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    1 025
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käyttö olis lähinnä fillarointia, mut ei haittaa, jos pysyy mukana kovemmassaki ravistuksessa.Tosin, nupulakiviä ajaessa, kun etuhaarukan jousto näköjään ruostunu, ni tärinä on jo aika äärimmäinen.
    Joskus jotaan plantronicsia kuunnellu, en oo ikinä luottanu, et ne saundais tarpeeks hyvältä.

    Mut vastaus oli "hyvää internettiä", todellinen kysymys on bassojen puhtaus ja puhti 6 vs. 9mm kalotti?

    https://www.sony.fi/electronics/nappikuulokkeet/wi-sp600n

    Wanhoissa on lanyard, joka takaa, ettei putoo kyydistä, nois 600:ssa olis piuha niskassa, jonka voi langalla laittaa johonki kii, joten aika optimi sen suhteen, et "auto ajo mun 250€ beatsin yli".
     
    Viimeksi muokattu: 26.05.2019