Muutama kysymys Sonera Viihteestä

Keskustelu osiossa 'Streaming-palvelut' , aloittajana Brahms, 24.02.2015.

  1. Brahms

    Brahms ent. antiHD

    Liittynyt:
    09.05.2011
    Viestejä:
    333
    Saadut tykkäykset:
    26
    1. Toimiiko Soneralla kiintolevyllinen Viihde-digiboksi vai onko se kuin muillakin IPTV-operaattoreilla ettei Motorolalta ole saatu kiintolevyä toimimaan? Mm. Watson ja Maxivision on ilmoittanut ettei Motorola saanut kiintolevyä toimimaan Motorola VIP1853-boksissa.

    2. Onko Soneran Viihde-bokseissa vielä Scart tai muu analoginen kuva/ääni-lähtö? Ja mikä boksimalli on tällä hetkellä myynnissä?

    3. Jos scart tai muu analoginen AV-lähtö on, voiko siltä Viihde-boksilta vielä tallentaa erilliselle dvd-tallentimelle vai onko signaali jotenkin kopiosuojattu kuten Elisa Viihteen romubokseissa?

    Toivon vastauksia niin Soneralta (jolla ainakin ennen oli täällä profiili) sekä myös Sonera Viihteen käyttäjiltä.
     
  2. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    1. Kovalevyllinen boksi löytyy (minulla Motorola VIP 1963), mutta sen saa lisämaksusta (olisiko ollut 100 eur). Maksukanavat ja HD-materiaalin saa tallennettua levylle (ei pilveen).
    2. Ainakin kovalevyllisestä mallista löytyy jopa 2 kpl scartteja.
    3. Ei ole tietoa.

    Yleensäkään minulla ei ole hajuakaan, että miten nuo scartit käyttytyvät maksukanavien ja HD:n osalta. Periaatteessa HD-materiaalin voisi skaalata alas SD-resolle ja laittaa scartista menemään, mutta kopiosuojaus voi houkuttaa sisällöntuottajia noissa tapauksissa. Kovalevyllisestä boksista isoin ilo on nimenomaan maksukanavien ja HD-materiaalin tallennuksessa. Itse en katso oikeastaan yhtään mitään livenä vaan kaiken ajansiirtona. Toisaalta kovalevyllinen boksi voi olla tulevaisuudessa ainoa suositeltava vaihtoehto mikäli pilvitallennuksiin aiotaan alkaa lisäämään mainoksia - ei kiitos tuollaiselle ja mainoksille yleensäkään, missään muodossa.