Moottoriurheilu kaudella 2021

Keskustelu osiossa 'Urheilu' , aloittajana ISPF3.4, 19.12.2020.

  1. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 209
    Saadut tykkäykset:
    1 334
    Olipas se kisa ja viimeinen kierros.
    Maxin mestaruus on hyvä piristys lajille. Ja hienosti mies on ajanut, vaikka välillä mennään sääntöjen rajamailla ja ylitettäessä syy on muissa. Mutta silti mies keräsi enemmän pisteitä kuin muut ja on ansainnut mestaruutensa.

    Tuomaristo kyllä osittain sössi tuon kilpailun eilen. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, että Mersu haluaa viedä tuon sääntöjen mahdollisen väärinkäytön eteenpäin. Ja yksi syy mielestäni on, miksi se on oikein. Protestin tutkivat eilen samat ihmiset, jotka tekivät kilpailun aikana päätökset. Tai ilmeisesti Masi teki tuon päätöksen, mutta olen ihan varma, että hän ei tehnyt sitä keskustelematta muiden kanssa. Eli kyseessähän on nyt se asia, että tuomaristo/Masi ei noudattanut heille laadittuja sääntöjä.

    Sinänsä päätös näyttää olevan ihan sääntöjen mukainen, koska säännöissä on pykälä, jossa sanotaan, että kilpailunjohtaja (Masi) voi itse päättää turva-auton radalle laittamisesta ja pois ottamisesta ilmeisesti toteuttamatta muita sääntöpykäliä. Jos noin on, niin kaikki on ok.
    Mutta kyllähän tuossa myös osa kuskeista valitti siitä, että eivät saaneet ohittaa muita autoja ja eivät sen vuoksi enää pääseet taistelemaan pisteistä. Eli, kun vain Lewiksen ja Maxin välissä olleet autot saivat ohittaa (ja tässä on just se mistä Mersu valittaa) turva-auton ja loput eivät, niin vain nuo, jotka ohittivat, pääsivät taistelemaan keskenään pisteistä.

    Ilmeisesti tuossa hyvin tarkasti yrittää Mersu viilata pilkkua sen suhteen, että vaikka Masi saa päättää turva-auton radalta pois ottamisesta, niin se ei poista sitä sääntöä, että kaikkien autojen, jotka ovat jääneet kierroksella, pitäisi päästää ohittamaan muut ja myös turva-auto.

    Toivon kuitenkin, että valitus ei mene enää läpi. Vaikka tuomariston katsottaisiinkin toimineen väärin, niin kausi on kuitenkin ollut yli 20 kilpailua pitkä. Yhden kisan yksittäinen tilanne on jotenkin tyhmää nostaa tikunnokkaan. Molemmat kuskit ovat ajaneet todella hienosti ja tuskin Hamiltonkaan jaksaa kauaa kiukutella, kun kaapissa on kuitenkin seitsemän mm-voittopokaalia. Ensi vuonna ehkä kahdeksan.

    Historian saatosta muistetaan myös Hamiltonin tuurihetkiä, kuten viimeisen kierroksen renkaan hajoaminen ja silti voittoon ajaminen tai se historiallinen asia, että mies taitaa olla ainoa, joka on vesisateella hiekalle ajamisen jälkeen nostettu nosturilla takaisin radalle. :D

    Jos jotain voi miettiä tuosta turva-autosta, niin sen että Red Bull otti riskin. Hamilton oltaisiin voitu ottaa varikolle heti ja vaihtaa pehmeät alle. Vaikka Max olisikin jäänyt radalle, niin hänelläkin alkoi olla jo sen verran käytetyt renkaat, että Mersu olisi kyllä mennyt samalla tavalla suoralla ohi. Tosin Max olisi varmasti tehnyt ohittamisen vaikeammaksi kuin Lewis teki nyt. Ja tuosta pitää kyllä nostaa Lewikselle hattua, että ei alkanut kikkailemaan.

    Perez myös teki todella arvokasta työtä hidastellessaan Lewista. Aivan mahtavaa oli se ja se lopulta ratkaisi asian. Jos sitä ei olisi ollut, niin Lewiksella olisi ollut enemmän väliä Maxiin ja hän olisi ehtinyt hakea vielä jälkimmäisellä kierroksella turva-auton takana uudet renkaat. Ja vähän mietin sitä, että olisi saattanut jopa nyt.

    Jos jotain pitäisi syyttää tuosta häviöstä, niin Mersun liian konservatiivista taktiikkaa. Sehän oli satavarma, että vanhoilla renkailla ei voi voittaa, joten miksi väkisellä pitää Lewis radalla.

    Toki tuossa tuomaristo nyt teki omat kämminsä ja toivon, että sääntöihin saadaan jotain selvennystä ensi kaudelle ja myös tuo tallien ja FIAn puhelinlinja pitäisi katkaista kokonaan. Tästä kaudesta kuitenkin ikävästi jää mieleen nuo paskat tuomarit.
    Maxia pitää myös sen verran puolustella, että vaikka en hänen liian vaarallisesta ajotyylistä pidäkään, niin ei tuo ajaminen varmasti ole hänellekään helppoa ollut sen vuoksi, että ei voi tietää, mitkä tuomiot aina ovat.

    Mutta ensi kaudella on uudet autot ja uudet kujeet ja toivottavasti edelleen hyvää kilpailua loistavien kuskien kesken! :)

    Bottas sanoi, että häntä vähän harmittaa Lewiksen häviö, mutta aika rennosti mies otti juomalla olutta ja uimalla uima-altaassa, että eipä tainnut kauheasti enää Mersua ja Lewista muistella tuossa vaiheessa. :D
     
  2. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Ruma kuin Indycar. :) Jaksamista niille, jotka meinaatte vielä ensi vuonnakin seurata lajia. Kisoja alkaa olemaan liikaa, 23 on todella paljon jo ajallisestikin katsojana. Säännöt on vuosi vuodelta vaikeaselkoisemmat ja typerämmät. Ja nyt vielä jenkkimäinen väkisin haettu draama päälle. Laji on mennyt ihan helkkarin kauaksi siitä, mitä se joskus oli.

    Minulla oli tällä kaudella F1 TV Pro, jota sinänsä suosittelen varauksetta. Oikein hyvä tuote, joka tarjoaa runsaat mielenkiintoiset näkymät kisan itsenäiseen seuraamiseen. Esim. eilen tuli seurattua Kimin kisa (siihen asti kuin se kesti) sivuikkunassa. Mutta olen samalla tehnyt omasta käyttäytymisestäni havainnon, jonka mukaan kauden alussa tulee seurattua muutama kisa ja sitten kiinnostus lopahtaa. Eilenkään ei tunnetaso noussut, vaikka kisan pitkästä aikaa seurasikin. Monena vuonna, ainakin yli 10 vuoden ajan jo sama juttu. Eli eiköhän oma seuraaminen ollut nyt tässä. Aika aikaansa kutakin ja tunnelma kuin siinä hienossa viikonlopun kuvassa, jossa Kimi perheineen kävelee radalta pois.
     
    nepa tykkää tästä.
  3. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 712
    Saadut tykkäykset:
    376
    Minusta näytti pahasti siltä, että Red Bull sai muutettua jo tehdyn päätöksen kitisemällä radioon. Tämä ei anna kovin hyvää kuvaa johdosta / tuomaristosta. Ensinhän ruutuun lävähti päätös, että kierroksella ohitetut eivät saa ohittaa turva-autoa. Tästä Maxillekin kerrottiin radiossa. Sitten alkoi tämä kitinä Red Bullin toimesta, "antaakaa edes yksi kierros kisata, muuta en pyydä...", joka johti siihen että päätös muutettiinkin niin, että Maxin ja Hamiltonin välissä olevat kierroksella ohitettavat nyt saakin ohittaa turva-auton, mutta muut ei.

    Normaalisti turva-auto näin lähellä loppua olisi ollut hyvää tuuria Hamiltoninille, mutta nyt tuomaristo päättikin kääntää tämän toisin päin ja pelata sen niin että se olikin hyvää tuuria Maxille. Tilanne käännettiin siis tuomariston toimesta päälaelleen. Kyllähän tästä yksi legendaarisimmista lopetuksista F1-kaudelle tuli, mutta vähän jäi katsojana huono maku suuhun.
     
    nepa tykkää tästä.
  4. scented

    scented Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    1 999
    Saadut tykkäykset:
    266
    F1tv prota tekis mieli testata. Onhan tämä seuraaminen aika rankkaa :). Pakko kait se on ensi kausikin katsoa, kun niin isoja muutoksia tulee autoihin. Tosin olisi yllätys jos Mersu ja Redbull ei ole vähintään top4 joukossa ensi kaudellakin. Mersulla jo kahdeksan merkkimestaruutta putkeen, koskaan ei ole F1-historiassa ollut tällaista putkea…
     
  5. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 768
    Saadut tykkäykset:
    328
    Mersulla oli sama mahdollisuus ottaa Hamilton varikolle renkaiden vaihtoon kuin Red Bullilla. Olisivat menettäneet ehkä sijoituksen Red Bullille, mutta tällöin asetelma olisi ollut toisinpäin, ja Hamiltonilla rengasetu. Hamilton olisi mennyt ohi ja maisemaan, ja jos Verstappen olisi aiheuttanut kolarin, Hamilton olisi voittanut Verstappenin rangaistuksen jälkeen.

    Mersu pelasi liian varman päälle ja osoittavat nyt olevansa huonoja häviämään. RB oli strategisesti valmiina koko kisan ja uskoi loppuun asti. Mersu luuli voittaneensa jo ekan kierroksen jälkeen.
     
    vemkki, TheRealThing ja nepa tykkäävät tästä.
  6. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 209
    Saadut tykkäykset:
    1 334
    Mersu kuulemma olisi vetämässä valitusta pois, koska kokevat, että se tekisi lajille enemmän haittaa kuin siitä olisi heille hyötyä.
    Ja vielä epävarmempi huhu kertoo, että Hamilton haluaisi itse vetää valituksen pois.
    Niin tai näin, niin fiksua se olisi kuitenkin.

    Aina tulee uusia kausia ja uusia mahdollisuuksia.
     
    El Grande ja KILLPATRICK tykkäävät tästä.
  7. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 768
    Saadut tykkäykset:
    328
    Vaikea kuvitella, että Hamilton haluaisi voittaa 8. mestaruuden kabinetissa. On se kuitenkin sen verran kunnianhimoinen.
     
    KILLPATRICK tykkää tästä.
  8. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 712
    Saadut tykkäykset:
    376
    Hamilton olisi menettänyt rataposition, ja joutunut ohittamaan Maxin saadakseen takaisin sen tilan mikä oli ennen varikkopysähdystä. Mikäli olisi ollut mikään muu kuin viimeinen kisa, ruutulipulle olisi ajettu turva-auton takana ja Max olisi vienyt mestaruuden. Ei mitään järkeä Mersulla pelata sen varaan että ehkä ajetaan kierros kilpaa tai ehkä ei. Ajattele jos oltais ajeltu turva-auton perässä maaliin, millaista p**kaa Mersu olisi saanut päälleet tuosta varikopysähdyksestä jolla olisi luovuttanut mestaruuden Maxille. Red Bullilla taas ei ollut mitään menetettävää, sama positio säilyisi pysähdyksen aikana ja on ainoastaan jotain voitettavaa kävi miten kävi.
     
    El Grande ja makemich tykkäävät tästä.
  9. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 530
    Saadut tykkäykset:
    1 232
    Jos huhu pitää paikkansa, niin kunnioitukseni Hamiltonia kohtaan nousi. Olisi sen kauden voinut paketoida jo aikaisemmin. Nyt kisa on ajettu ja näin kävi. Turha sitä on kaatunutta maitoa itkeä. Plus eikös Mersu saanut mitä halusi? Sen niin tärkeän valmistajien mestaruuden eli saavat taas eniten rahaa ensi kauteen?

    Vai muistavatko kaikki kuitenkin ne kuskit? Minulle aivan sama, mikä auto voitti jonkun kauden tasaisuus/kestävyys kisan, mutta hienoa jos tallit uskottelevat itselleen, että sillä on merkitystä katsojan näkökulmasta.
     
  10. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 209
    Saadut tykkäykset:
    1 334
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...os-erittain-vaikeasti-perusteltavissa/8311516

    Ossi mielellään näkisi tuon Mersun valituksen käsiteltävän. Itse olen samaa mieltä, että olisi hyvä nähdä, että tuo käydään läpi. Vaikkakaan en välttämättä haluaisi, että tuo tulosta muuttaa.
    Tuo oli kuitenkin sellainen aivopieru tuomaristolta ja Masilta, että kyllä tuota moni tulee ihmettelemään ikuisesti.
    Ihan missä tahansa tilanteessa ja missä tahansa kilpailussa kisa olisi ajettu turva-auton takana maaliin.
    Ja kyllähän tuo jättää ikävän sivumaun Maxin mestaruudelle, vaikka vain yhdestä kisasta on kyse. Jos tuo olisi tapahtunut vaikka kauden alkupuolella, niin tuota ehkä ei samalla tavalla ajateltaisiin, mutta kun se on kauden viimeinen kisa, niin asia on eri.

    Mutta, jos Mersukaan ei tuon läpimenemiseen usko, niin ehkä se sitten on parempi vain unohtaa ja toisaalta jättää ikuinen pieni tahra mikä tuosta myös Maxin mestaruuteen jää. Tuohan on hyvä paikka, vaikka sitten ensi kauden jälkeen, jos Hamilton ajaa mestariksi, todeta, että onneksi ei nyt tulleet tuomarit päättämään tulosta ja tällä kertaa oikea kuski voitti. Eli ihan varmasti tähän kauteen vielä palataan sopivan hetken tullen.

    Mutta, jos ensi kautta mietitään, niin uudet, suuremman tuumakoon vanteet, sekä tietenkin täysin uudet autot tekevät hommasta mielenkiintoisen. Autot itsessänä eivät kovin hienoilta näytä, mutta tietenkin tärkeämpää on se, että niillä voi seurata toista autoa paremmin.
    Toivottavasti noin on, vaikka Ossi muistaakseni taisi mainita, että välttämättä isoa eroa nykyautoihin ei heti nähdä, vaan tuo vaatii vielä autojen kehittymistä ja ehkä sääntöjen pientä viilaamista parin kolmen kauden ajan. Itse kyllä toivon, että eroja nähtäisiin jo heti ensi kaudella. Menee muuten varmasti monella katsojalla jo tunteisiin, jos autot ovat rumempia ja hitaampia ja yhtä vaikeasti ohitettavia. Eli yhtä tylsää ajelua, mutta vain hitaammin. (Täytyy toki muistaa, että kyllähän tällä kaudella on ollut myös oikeasti hyviä kisoja ja ohituksia. Jotta miksei myös ensi kaudella.)

    Tuosta Abu Dhabin uudistetusta radasta tuli mieleen, että lieköhän uudistus tehty myös uusia autoja ajatellen? Eihän tuossa ole oikeastaan edes mitään järkeä enää nykyautoille ratauudistuksia tehdä. Vaan ajatus lienee ollut se, että uusilla autoilla myös nuo nopeat mutkaosuudet on helppo ajaa toisen perässä ja sitä kautta hakea parempia ohitusmahdollisuuksia seuraaville suorille.
     
  11. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 209
    Saadut tykkäykset:
    1 334
  12. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 209
    Saadut tykkäykset:
    1 334
    Nyt, kun ykköset siirtyvät Viasatille, niin asiassa voi olla se hyvä puoli, että kuvanlaatua saadaan paremmaksi. Tämä koskee siis CMore-applikaatiota, jossa tarkkuus on ollut surkea 720p. Jos Viasatilla tarkkuus olisi full hd ja hinnoittelu kohtuullinen, niin mikä jottei tilaus voisi olla mahdollinen. Onneksi on kuitenkin tuo F1 TV, josta näkee hyvällä laadulla.
     
  13. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Viimeisen kisan tuomarointisählingin perusta on mielestäni liian monimutkaisissa säännöissä. Jos katsojille ei monen päivänkään jälkeen ole ihan selvää miksi toimittiin niin kuin toimittiin, niin onhan se todella kova paine tuomaristolla tehdä päätöksiä kisan aikana, erityisesti tuollaisessa tilanteessa missä oltiin.

    Tässä on se ydin, mikä tuntuu menevän ns. faneillakin kuuroille korville: lajia pitäisi yksinkertaistaa todella rajusti.

    Minusta "virtuaalinen turva-autokin" on täyttä pelleilyä. Oikea turva-auto vaan aina radalle, niin saadaan draamaa aikaiseksi. Jenkit ja MotoGP ovat omissa sarjoissaan onnistuneet pitämään touhun sopivan simppelinä ja toisaalta nyt on jo niin paljon kokemusta erilaisista malleista toteuttaa F1-sarjaa, että olisi jo verrattain helppo poimia toimineet jutut ja unohtaa hölmöt. Kaikki nämä rengaspelleilytkin vuodesta 1998 alkaen, pää hajoaa kun miettiikin mihin ollaan ajauduttu. (Valmistajien rengasssota oli aikoinaan hieno asia, mutta urarenkaat järkyttävä ratkaisu.)

    Hamiltonin ja Totonkin kannattaisi nyt vain totutella ajatukseen, ettei saaneetkaan kahdeksatta tikkunekkua tarjottimella. Edes uhmaikäinen ei jaksaisi repiä potkuhousujaan tilanteessa.

    P.S. Siellä on Twitterin mukaan VB77 jo renkaita testaamassa Alfalla. Kuvan perusteella renkaat ensi kauden, mutta muuten auto taitaa olla viime viikonlopulta. Tosin niin sitä voisi kuvitella saavankin parasta vertailudataa vanhoihin renkaisiin suhteutettuna.
     
    nepa tykkää tästä.
  14. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 712
    Saadut tykkäykset:
    376
    Niin jättää ja se on tavallaan harmi, koska kokonaista kautta katsoessa Max kyllä ihan ansaitsee mestaruutensa. Mutta viimeisessä kisassa teki virheen aika-ajossa renkaiden kanssa joka pilasi kisataktiikan, sai huonon lähdön paremmilla renkailla jossa menetti johtoaseman, ja kaiken lisäksi oli koko kisan selkeästi hitaampi.
     
  15. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 712
    Saadut tykkäykset:
    376
    Harmillisen vähän on ollut mainostusta tästä. Ainoa mihin olen törmännyt niin DNA:n kaapelissa pitäisi ottaa Viaplayn joku Premium paketti 40 euroa kuussa. Tulee yhdelle kisalle mukavasti hintaa kun tuskin siellä muuta katsottavaa olisi kuitenkaan. Oliko tähän Viasatilla joku halvempi streamauspaketti siis olemassa?
     
  16. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 209
    Saadut tykkäykset:
    1 334
    Ihan oikeassa olet siinä, että yksinkertaisemmaksi pitäisi hommaa saada. En välttämättä ole itse sillä kannalla, että joka hetkessä turva-autoa radalle ottaisin. En tiedä onko Jenkeissä esim. Indyissä miten paljon turva-autoja. Nascarissa varmasti, kun kisatkin ovat todella pitkiä.

    Virtuaalinen turva-auto on mielestäni ihan hyvä lisäturva keltaisille lipuille. Ennenhän pihalle ajaneita autoja siirrettiin pois radalta tuplakeltaisten alla, mikä johti Bianchin kuolemaan. Ennenkään ei tuolloin käytetty turva-autoa. Nyt käytetään tuossa virtuaalista turva-autoa, mikä on ihan hyvä. Se on nopeampi tapa saa kisa käyntiin kuin turva-auto. Nykyään turva-auto otetaan myös todella helposti radalle eikä sitä mielestäni kannata keinotekoisesti ottaa radalle hidastamaan kisaa. En tykkää siitä amerikkailaisesta tavasta hidastaa urheilua, kuten vaikkapa juuri moottoriurheilussa ja amerikkalaisessa jalkapallossa siellä on. Kohta ajellaan ja odotellaan enemmän turva-auton perässä kuin ajetaan kilpaa. No siinä välissä ehtii hakea kaljaa ja hodareita, kuten jenkit ilmeisesti tekevät. :D

    MotoGP:n vertaaminen formuloihin on vaikeaa, koska motoissa ei ole käytännössä ollenkaan aerodynamiikkaa. Ainoa etu on peesissä saatava imuapu. Ykkösiä en haluaisi samanlaiseksi, koska sitten mentäisiin joka mutka sivuluisussa. Moottoripyörillä, kun voi kallistaa mutkaan, mutta autoilla ei, niin aerodynamiikan vähentäminen tekisi autoista mutkissa liukkaita ajaa ja kierrosajat tippuisivat kymmeniä sekunteja. Tuo maaefektin käyttäminen uusissa autoissa on hyvä idea ja toivottavasti toimii, kuten on suunniteltu.

    Turva-autosääntöä tosin itse muuttaisin siten, että en enää ajattaisi kierroksella jääneitä mihinkään, vaan ne olisivat siinä, missä ovat. Jos ne ovat kahden kärkiauton välissä, niin sitten ovat. Siinähän ne olivat myös ennen turva-autoa. Tuohon ajattamiseen menee helposti 1-2 kierrosta ylimääräistä ja se on ihan turhaa.

    Mutta komppaan kyllä kovasti tuossa, että sääntöjä pitää saada yksinkertaisimmiksi. Kun nyt ei tuomaristokaan tunnu tietävän, mitä tehdä. Nyt yksi sääntöpykälä on vahvempi kuin toinen ja kolmas kumoaa kaikki muut. Kunnes sitten joku kansainvälinen tuomioistuin muutoin tuomitsee.
    Ainakin yksi lakimies on sitä mieltä, että Mersulla on aihetta valitukseen. Saapa nähdä tämän säädön lopputuloksen. :D
    https://www.speedcafe.com/2021/12/14/mercedes-appeal-has-legal-legs/
     
  17. makemich

    makemich Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 669
    Saadut tykkäykset:
    232
    Itselle tämä on taas urheilua, jos joku on ylivoimaisen nopea hänen tulee kisa myös ylivoimaisesti voittaa ilman mitään keinotekoisia hidasteluja tai muuta draamapaskaa.
    Toki turva-autoja tarvitaan, se nyt on selvä, mutta pilaahan ne monesti aidon kilvanajon josta hyvänä esimerkkinä tämä viimeinen surkuhupaisa kisa.
     
    nepa tykkää tästä.
  18. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 712
    Saadut tykkäykset:
    376
    Minusta VSC on hyvä, niin ei joka pikkukolarissa tarvita turva-autoa koska se kestää niin kauan että saadaan porukka kasaan ja kierroksella ohitetut edelle ja taas letkan perään. Mutta sitä voisi miettiä pitäisikö varikko sulkea VSC:n ajaksi kokonaan. Nyt siitä tulee liiallinen tuurikomponentti jos sattuu olemaan sopivassa paikassa kun VSC tulee radalle. Ei ne renkaat siinä köröttelyvauhdissa kulu, joten varikolle kerkeää kyllä kun VSC loppuu.
     
  19. Khilon

    Khilon Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    33
    Formulat sisältävä Viaplay-paketti maksaa n. 35 euroa.
     
  20. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 768
    Saadut tykkäykset:
    328
    Loppukisa oli kunnon show'ta - sitä jenkkiomistajat ja katsojat juuri haluavat. Kierroksella ohitettujen ajattaminen paikoilleen ja SC loppuminen tulivat poikkeuksellisen nopeasti. Olin aivan varma, että kisa päättyy SC takana.

    Urheilullisesti lopahdus. Max ja Lewis kisaavat niissä puitteissa, jotka kisajohtaja ja tuomarit asettavat, eli sinne syyttävä sormi osoittaa.

    Jälkikäteen voi jossitella, olisiko voinut laittaa red flagin, jos kerran haluttiin vielä se viimeinen taistelu? Silloin molemmat olisivat saaneet uudet renkaat. Olisi saatu reilumpi todellinen mies miestä vastaan kevyillä autoilla aika-ajonopeuksilla. Latiffin auto oli kuitenkin aika keskellä rataa.
     
    nepa tykkää tästä.