Monsterit ketoon - Angel/Buffy Threadi (Huom! spoiler-vaara!)

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana big j, 23.01.2004.

  1. Mr Monk

    Mr Monk Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2005
    Viestejä:
    1 162
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäs kautta nämä tällä hetkellä subilta tulevat Buffyt ovat?
     
  2. Lazze

    Lazze a world of pain Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.04.2002
    Viestejä:
    669
    Saadut tykkäykset:
    0
    Seitsemännen eli viimeisen kauden loppupuoli siellä taitaa jo pyöriä.
     
  3. Marlowe

    Marlowe Guest Guest

    Liittynyt:
    19.04.2002
    Viestejä:
    514
    Saadut tykkäykset:
    0
    Seurasin Buffyn ensimmäisen tuotantokauden verran silloin kun sarja alkoi pyöriä televisiossa (joskus keskiyön aikaan MTV3:lla), mutta sitten se jäi. Sen jälkeen olen seurannut sarjaa lähinnä toisella silmällä ja ystävien kautta, mutta innostuin taannoin hankkimaan ensimmäisen kauden DVD:lla. Uutena vuonna voisi vaikka pitää Buffy-maratonin.

    Buffyssa on parasta näppärä dialogi, camp-henkisyys, Whedonin pop-tyylitaju ja Alyson Hannigan. :)

    Sarjan loppuminen sattui itse kuhunkin:

    http://archive.gamespy.com/comics/dorktower/archive.asp?nextform=viewcomic&id=742

    Shatner? :p
     
  4. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
    Aika hyvä arvio. Angelin kolmaskin kausi antaa joitain ihan ok jaksoja, mutta paras terä hiipuu loppua kohden. 4-kausi onkin sitten jo enemmän tai vähemmän lässähtänyt, eli en suosittele ostamista.
     
  5. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Makuja on monta.
    Itse pidin Angelin neljännestä kaudesta kovastikin, vaikka se välillä "pikkuisen" saippuasarjamaiseksi välillä menikin (jota asiaa muuten jopa sarjan henkilöt itse jossain vaiheessa taisivat kommentoida).
    Buffyssa kaikki kaudet olivat hyviä - kolmonen ehkä paras, mutta kaikki erittäin viihdyttäviä.
     
  6. Joe

    Joe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.10.2002
    Viestejä:
    1 014
    Saadut tykkäykset:
    5
    Minä olen sinun kanssasi samaa mieltä. Buffyn kaudet olivat melkein jokainen aina vaan parempia tai sanotaanko ettei Buffy pettänyt kertaakaan. Jokainen kausi tarjosi eritttäin hyvää ja hauskaa dialogia. Helpompi sanoa mistä kausista ei pitänyt HULLUN LAILLA, 1, 4 ja 7. Aah, pitäisi pitää maratooni, mutta kun menee tykistä lamppu puhki! :D

    Angelissä minä taas pidin enemmän viimeisistä kausista. Cordy oli kyllä loistava kaiken aikaa.

    Voih, kun tulis vaikka jokin tv-leffa tai jotakin muuta maukasta näiden osalta:weep:
     
  7. Stormlord

    Stormlord Guest Guest

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä en puolestani ole oikein Buffyn kolmen ekan kauden perään. Ihan OK-kamaa ovat kaikki, kolmonen jo lähentelee sitä parasta Buffyakin aika ajoin. Nelosesta eteenpäin onkin sitten parasta telkkariviihdettä. Ja kyllä nuo minusta parantavat juoksuaan loppuun päin mentäessä.

    Angelissa parhaat kaudet oli mun milestä 2 & 3. Nelonen oli viimeisten jaksojen osalta sellaista huttua, ettei oikein ymmärrys riittänyt. Vitonen oli sitten kauttaaltaan huonoin, Spikesta huolimatta. Ykkösessä kun ei ollut oikeastaan koko kauden kestävää stroy arcia, niin se jäi sitten tasoltaan hieman jälkeen . Hyvää kamaa kaikki silti.
     
  8. petma

    petma Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    1 710
    Saadut tykkäykset:
    1
    Omasta mielestä Buffyn sekä Angelin parhaimmat kaudet ovat kummalakin kaudet 1-3. Buffyn kaudet tämän jälkeen ovat turhan paljon yksittäisten jaksojen varassa. Tosin 4 ja 5 kausien jälkeen mentiin jo parempaan suuntaan seuraavien kausien kanssa. Angelissä ei alkukausiin tullut näin suurta eroa mutta jotenkin sarja ei ollut entisellään
    Cordelian kuoltua
    .
     
  9. Generig

    Generig Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    1 879
    Saadut tykkäykset:
    5
    Just tuli Subilla mainos että Buffyn eka kausi uusitaan kesän aikana.

    Perjaintaisin 9.6. alkaen klo 22.
     
  10. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 313
    Saadut tykkäykset:
    602
    Jaahas, pitäisiköhän ruveta katselemaan. Jäi aikoinaan jostain syystä väliin, eikä yleensäkään oikein kiinnosta ruveta seuraamaan sarjoja ihan kesken kaiken, joten ainuttakaan jaksoa en ole nähny... :eek:
     
  11. MacZon

    MacZon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    843
    Saadut tykkäykset:
    0
    buffya ei kannata missata. Ensimmäisen jakson satoa.
     
  12. MacZon

    MacZon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    843
    Saadut tykkäykset:
    0
    Upitaan nyt tätä sillä pianhan tuo alkaa. Jos ei vielä tätä helmeä ole nähnyt niin kannattaa sen katsominen nyt aloittaa.

    Pelit.fi:n puffaus:
     
  13. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ainakin itse näkemistäni kausista Buffyn 1. tuotantokausi on heikoin; loistavaa dialogia on harvassa eikä juonenkaaressakaan ole todellakaan kehumista. Määrittele 'sairaaksi'.
     
  14. big j

    big j Tuotantoarvot kohdillaan Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.02.2002
    Viestejä:
    3 420
    Saadut tykkäykset:
    137
    Tarkoittaneekohan sitä, että tarinat etenivät synkemmille poluille (Angel varsinkin) pitkässä juoksussa. Erittäin hyviä kaaria löytyi kyllä jälkipäästä. Sairasta? nääh. Korkeintaankin PG-13 kamaa.
     
  15. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Näin tuon itsekin ajattelin. Sairaasta minulle itselleni tulee lähinnä mieleen Cannibal Holocaust ja sekin oikeastaan oikeiden eläintentappokohtausten vuoksi, joiden ällöttävyyttä lisäsi se, ettei eläimiä edes tainnutettu ennen silpomista :sick:
     
  16. Generig

    Generig Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    1 879
    Saadut tykkäykset:
    5
    Ööö. Ollaankohan me katsottu samaa sarjaa :confused:

    Mielestäni Buffy (ja miksei myös Angel) on niitä harvoja tapauksia joissa idealähteessä on ollut tuotettavaa sarjan menemättä piloille. Suurin osa sarjoista tosiaan kadottaa punaisen langan ennen pitkää. Poikkeuksia on ja meno voi jopa parantua ajan myötä. Näin mm. Buffyn tapauksessa.

    Tämä ensimmäinen kausi on mennyt aikanaan täysin ohi. Nytkin olen yrittänyt katsoa mutta huonoin tuloksin. Aikaa ei ole. Jok tap se vähän mitä sitä nyt on silmäillyt niin vähän sellaista tunnustelevaa nämä jaksot ovat olleet. Ikään kuin arkuutta olisi ilmassa.
     
  17. outonaapuri

    outonaapuri Guest Guest

    Liittynyt:
    06.07.2003
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Elkää syöttäkö trullia.
     
  18. Freekster

    Freekster Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    1 345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Muistaako joku minkä jakson lopussa oli Buffy vs. Faith tappelu?
     
  19. nothing

    nothing Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    2 092
    Saadut tykkäykset:
    6
    Niin että siinä vaiheessa kun sarja siirtyy lähemmäksi "todellisuutta" niin se menee sairaaksi? Niin kauan kuin elämä on ihanaa ja maailma hymyilee, kaikki on hyvin?
     
  20. Lazze

    Lazze a world of pain Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.04.2002
    Viestejä:
    669
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näitä on toki useampikin, mutta tarkoittaistkohan jompaakumpaa näistä tunnetuimmista: kolmoskauden toiseksiviimeisessä jaksossa Graduation Day pt. 1 Faithin kämpillä
    päättyy siihen kun Faith hyppää ohikulkevan kuorma-auton kyytiin
    tai neloskaudella jaksossa This Year's Girl Buffyn kotona
    päättyy siihen kun Faith ja Buffy vaihtavat ruumiita.
    Kolmoskaudelta löytyy vielä parit muut ja Angelin ensimmäisellä kaudellakin yksi on.