Mitkä langattomat?

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana Team-O, 03.10.2007.

  1. -Tinke-

    -Tinke- Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    377
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen ollut todella tyytyväinen RS-170 -malliin. En ole mikään audiopuolen expertti, mutta en ole havainnut minkäälaista suhinaa / häiriötä kuulokkeissani alkusäätöjen jälkeen. Toimivuussäde on ollut omaan käyttööni riittävä, ja kuulokkeet todella mukavat päähän. Suljettu malli hoitaa hyvin toimintansa, eli ulkoinen hälinä pysyy loitolla. pääasiassa käytössä elokuvien katseluun, mutta myös musiikkia tulee näillä kuunneltua. Mahdollisesti ostan myös extrakuulokkeet, jos jostain järkevään hintaan sattuisi löytymään.

    Kannattaa Dionisio mennä käväisemmään vaikkapa verkkokaupassa ja tutustumaan kuulokkeisiin. Itse kävin paikan päällä pirkkalan toimipisteessä, ja siellä oli kuulokkeille varattu oma testialue. Kokeilin kaikki mahdolliset ja kyselin myyjältä tyhmiä. Paljon helpompi tehdä ostopäätös, kun on kokeillut laitetteen toimivuutta itse.
     
  2. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Noita Sennheisereita kannattaa katsella myös UK-Amazonista, jossa ne näyttäisivät olevan aika hyvässä tarjouksessa ja irtoavat luonnollisesti ilmaisilla postikuluilla (mikäli nyt jaksaa siirtää täpän Super Saver Deliveryn kohtaan). Käsittääkseni Sennheiseressa tulee mukana eri pistokepäät (tämä tosin ei ole 100%:n tieto), joten pelkän UK-pistokkeen kanssa ei pitäisi joutua painimaan.

    Minulla on kokemusta RS-160 -mallista, jotka ovat näistä kolmesta paitsi huokeimmat niin myös ainoat matkakäyttöönkin (vastaanotin ei ole kuuloketeline vaan pikkuinen pattereillakin toimiva kiekko) tehdyt kuulokkeet. Ne istuvat päähän mainiosti, eivätkä paina pitkässä käytössä. Ääni on yllättävän hyvä ja tosiaan sitä suhinaa ei kyllä ole tippaakaan (vissi ero moniin ns. vanhan teknologian langattomiin kuulokkeisiin). Toki sitä suhinaa voi hankkia itselleen laittamalla kuulokkeiden äänenvoimakkuuden riittävän lähelle maksimia, mutta mielummin se kannattaa jättää keskitasolle tai hieman sen alapuolelle ja esim. vahvistimesta tms. säätää äänenvoimakkuutta. RS-170:n ja RS-180:n suurin ero taitaa olla siinä, että ensimmäiset ovat ns. suljetut kuulokkeet ja jälkimmäiset ns. avoimet kuulokkeet. Mikäli esimerkiksi öiseen aikaan kuuntelee musiikkia tai katsoo leffoja, eikä halua häiritä muita, niin RS-170 lienee hyvä valinta (joskaan en ole pahemmin lukenut, missä määrin ne päästävät ääntä läpi). Toki RS-180:t ovat varmasti äänenlaadullisesti RS-170:ää paremmat. Pakkaa sekoittaa myös Sennheiserin RS-220, jotka ovat kai ne langattomien kuulokkeiden HD800:t (eli über-malli). Niiden hinta ja saatavuus tosin rajoittaa halua ostaa niitä.
     
  3. Dionisio

    Dionisio Guest Guest

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia infosta. Eikun kokeilemaan!
     
  4. Premium

    Premium Guest Guest

    Liittynyt:
    27.08.2004
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi! Itseltäni hajosi vanha sotaratsu, RS-130:n kuulokkeet ja kauhistukseni huomasin
    ettei tilalle saa samanlaisia enää mistään. :( En löytänyt ketjusta (enkä oikein muualtakaan)
    että toimivatko nämä uudet (RS-160, RS-170) luurit vanhan RS-130 lataustelineen kanssa
    vai pitääkö tässä ostaa koko kalusto uudestaan? :(
     
  5. kaviaari

    kaviaari Guest Guest

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0