[Arkistoitu] Mitä tuumitte Plazasta?

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Mika, 10.03.2004.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Mika

Mika Administrator Ylläpidon jäsen Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    29
    Riippuen siitä joudunko viettämään aikaani enemmän joblinen sivuilla vaiko Plazassa (vink!) niin toteutuslistalla on mm. nuo mainitsemani leffatietokannan muutokset, niiden integrointi arvosteluihin ja katalogiin, sitten Movie Ratings, DVD-julkaisuaikataulut ja ehkäpä jokin vahtikoira-palvelu tuohon liittyen yms.

Kuten aiemmin sanoin niin tällaisen palvelun pyörittämiseen ei riitä pelkkä softan asennus ja sen jälkeen tyyvyväinen ihaily tyyliin "ooh! onpa se hieno - nyt se varmaan hyrrää tuollaisena maailman tappiin ilman mitään muutoksia". Se vaatii työtä mutta sitä työtä ei voi tehdä ilman tuloja.... Eli kaikki uudistukset on täysin kiinni a) bannerituloista b) tukijoukoista.

Te käyttäjinä voitte vaikuttaa tuohon b-kohtaan helpoiten vaikka tietysti jos teillä on suhteita yrityksiin niin aina kannattaa pitää mielessä se, että mitä enemmän mukaan saadaan yrityksiä sen vähemmän tarvitaan käyttäjien panostusta.

2. Generig

Generig Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    Hyvin on tullut jo kaikki sanottua mitä itsekkin "nyyppänä" ajattelen. Ainakin foorumi on ehdottomasti paras mitä tulee omiin intresseihin ja muihin jotka samaa harrastavat. Samanmielisten ihmisten virtuaalinen kohtauspaikka.

Valtavasta datamäärästä johtuen asiaa on joskus äärettömän vaikea löytää ja onpa etsinnöistä huolimatta tullut jotain sellasta lohkastua joka jo on ainakin kahteen kertaan kirjoitettu. :hitme: Esim VDR:stä (joka olisi kiinnostava juttu) löytyy haulla vaikka kuinka paljon tavaraa mutta ihan oikeaa asiaa ei niinkää. Ja kuinka ollakkaan, joka päivä tulee kymmeniä uusia viestejä ja kaikkien reaaliaikainen seuranta vaatisi melkein työpaikan jättämistä. Niinpä ei ole ihme että hieman samoja aiheita jankataankin.

Mielenkiintoista on ollut huomata, että osaltaan TV-sarjat saavat suhteellisesti suurta huomiota elokuviin nähden. Yllättävää. Toivoisin myös enemmän keskustelua nimenomaan julkaisujen sisällöstä, johon jo viitattiinkin edellä, ei teknisestä laadusta. Tässä kohti olen varmasti ihan selvä vapaa matkustaja, output/aika/jaksaminen kun ei riitä isompien juttujen aikaansaamisseen, esim arvoisteluihin.

OT START
    Mielestäni tekniset ratkaisut ovat elokuvissa se kuori ja mustavalkoinen monoäänillä varustettu letterboxattu elokuva voi 21" TV:stä katsottuna olla hyvä. Toki elämys on huomattavasti kattavampi kunnon laitteistolla ja kunnollisella releasella. Sisältö ratkaisee, ei se miten se on katettu esille.
    OT STOP

DVDPlaza on hyvä foorumi, siitä ei pääse mihinkään. Tosin vertailukohtiakaan ei kovin paljoa ole. Toivottavasti taso säilyy ja innokkaat harrastajat tuovat mielipiteensä esille rohkeasti eivätkä toiset niitä turhaan teilaa.

3. RonJeremy

RonJeremy New Member Blokattu

Saadut tykkäykset:
    1
    Kenen jälkiä :weep:

4. glottis

glottis New Member

Saadut tykkäykset:
    5
    Hyvänä paikkana on Plaza pysynyt ja kärsivällisyyttäkin on välillä koeteltu. Vaikeuksista on selvitty aina. DVD Katalogin "valmistuminen" plussaa - Pelien "lisääminen" tarjontaan.. miinusta.

Erityiskiitos tuolle ahkeralle tyypille, joka jaksaa viikosta toiseen päivittää etusivua aina omien kiireidensä seassa :thumbsup:

5. Snpp

Snpp Ehkä se on pora. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    3
    Tästä samaa mieltä... Liian monta pikkulokeroa, minne kurkata uusien viestien toivossa. ;)

Nopeampi vaihtoehto olisi hiukan laajemmat foorumit ja niissä tarkka otsikointi (postaajien taholta). On kätevämpää vilkaista esim. 10 uuden viestin subjektit kahdesta foorumista, kuin että ne on ripoteltu 7 alafoorumiin. Menee siihen klikkailuun enemmän aikaa kuin lukemiseen.

Muuten kaikki hienosti! Erityiskiitos meili-ilmoituksiin jokin aika sitten ilmestyneistä postausriveistä (vs. pelkkä linkki). Niistä näkee jo nopeasti, onko syytä mennä heti vai myöhemmin itse ketjuun.

6. kurdt

kurdt New Member

Saadut tykkäykset:
    25
    Minäkin olen samaa asiaa kuin rauer pyöritellyt, mutta rauer sai sen ilmaistua nopeammin ja paremmin. Tuo juuri, että ihmiset tekisivät ilmaistyötä yrityksen eteen josta joku hyötyy, häiritsee. Ei silloin jos sivusto on harrastajille harrastajan pitämänä, mutta en tiedä miten sitten arvostelijoita häiritsee ajatus siitä, että joku kerää voitot heidän työstään.

Mika, tähän varmasti kannattaisi tehdä nyt selvä ero, että kumpana haluat tätä jatkossa pitää. Noiden kahden sekoitus se ei oikein voi olla, koska selviä rajoja ei ole.

7. Mika

Saadut tykkäykset:
    29
    Toivottavasti tämä hieman selventää. Eli minun tarkoitus on vain ja ainoastaan saada Plazan kautta tavalla tai toisella sen verran tuloa, että pystyn elämään kuten kuka tahansa työtä tekevä ihminen. Tämä ihan sen takia, että ensinnäkin tällöin työllistän itse itseni ja pystyn näin ollen elämään ilman jatkuvaa stressiä, toiseksi tällöin voi Plaza kaikken parhaiten, koska tuossa tilanteessa voin keskittyä täysipainoisesti Plazan pyörittämiseen. Eli tuossa tilanteessa kaikki voittavat. Itse tulen toimeen ja Plaza voi hyvin ja kehittyy joten te käyttäjätkin voitatte saamalla parhaimman mahdollisen palvelun.

Toinen vaihtoehto on se, että etsin työtä muulta. Jos teen 8h työtä muualla niin paljonko jää aikaa Plazalle? Tuossa tilanteessa häviävät kaikki - niin minä, kuin Plazakin ja tätä kautta te käyttäjät.

Se miksi nykyään valitettavasti(! olen tästä itsekin pahoillani) marisen jatkuvasti rahasta on se, että oma lompakko tyhjenee hyvää vauhtia ja jostain rahaa on tultava. Vaihtoehdot on siis yllä.

Muistakaa, että Plazalla käy tuhansia kävijöitä ja itseasiassa kuukaudessa kymmeniä tuhansia. Nyt jos edes osa maksaisi vaikkapa yhden euron / kk niin saisin helposti tuon riittävän tulon.

Arvostelujen "copyright" on sekä arvostelun kirjoittajalla että Plazalla. Kirjoittaja saa käyttää tekstiään miten parhaaksi näkee, mutta se on myös osa Plazan sisältöä eli voin myös päättää mitä tehdä materiaalilla.

ps. Mikä nykytilanteessa häiritsee?

8. pede

pede Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
    mikä tuossa nyt on ongelma.

näillä markkinoilla, ei ugriksi pyöritetä kovin kovaa liikevaihtoa. saitin omistaja päättä mitä tekee saitilleen. jos sitä pyörittää timinimellä, jolla on kirjanpito, ja tuloja ja menoja, en uskoisi että tänne kirjottamine on kovin erilaista. eiköhän tuosta asiasta jo keskusteltu jo suljetussa threadissa.

itseäni häiritsee tällaiset periaatteet että saitin pitäisi olla sitä tai tätä. eiköhän se lopputulos ratkaise. ja se maksu oli vapaaehtoinen. tosin prosurferin esittämä linkkki määrältään vapaille donaatioille oli mielenkiintoinen.

miten teitä voi häiritä jos joku yrittää ansaita leipänsä tällaisella saitilla? itse pidän vain sitä hieman heikkopotentiaalisena ansaintakeinona, mutta ei se minua häiritse.

9. Mika

Saadut tykkäykset:
    29
    Entä siinä tapauksessa, että kyseessä ei ole ahne voitontavoittelu vaan se, että olen eräänlainen palvelija (mutta en orja!) eli saan korvauksen siitä työstä, että teillä on käytössä Plazan kaltainen palvelu. Eli miksi tämä nähdään jatkuvasti "vihamielisenä" "yrityksenä" (onko siinä muuten jotain pahaa?).

Tässähän on siis kyseessä toiminta, että meikä tarjoaa teille välineen jonka avulla kommunikoida ja hyötyä tätä kautta saamalla informaatiota. Eli onko teidän mielestä tuo informaation tuottaminen paljon tärkeämpää kuin se työ mitä teen taustalla, eli että teillä on ylipäätään väline jota käyttää tuon informaation tuottamiseen.

Olenko nyt ihan yksin näiden ajatusten kanssa?

10. Mika

Saadut tykkäykset:
    29
    ps. tietääkö ja ymmärtääkö kukaan, että en saa tällä hetkellä edes työttömyyskorvausta koska olen opiskelija. Eli tulot on tasan 0€ ilman Plazan tuloja....

11. kurdt

kurdt New Member

Saadut tykkäykset:
    25
    Eli siis minua ei häiritse nyt sinänsä mikään erityisemmin. Yrityksellä minä siis tarkoitan sitä ääripäätä, että kaikki kaupallistetaan, arvostelut jne. En siis mitään pientä taskurahan ansaitsemista. Tarkoitin siis sitä, että vaikka olisin Anttilalla töissä ilmaiseksi eli plaza maailmaan käännettynä kirjoittaisin artikkeleita yritykselle ilmaiseksi joka tekee niillä rahaa. En nyt kuitenkaan jaksa tästä samasta aiheestaan vääntää kättä uudelleen kun selvästikkin mielipide eroja asiasta löytyy eikä Plaza nyt ilmeisesti ole missään vaiheessa tuohon suuntaan menossa.

12. Dogg

Dogg rhythm-al-ism

Saadut tykkäykset:
    0
    Et. En ymmärrä tätä Mikaa vastaan "hyökkäämistä". Tekee varmasti todella hyvää, niin Mikan motivaatiolle pyörittää tätä palvelua (miltei pennittömänä?), kuin yleisesti koko Plazankin ilmapiirille.

En vain ymmärrä tätä yleistä negatiivisuutta ja riitaisuutta, sekä paheksuntaa Mikan toimintaa kohtaan. Ennen Plaza oli mukava lämminhenkinen internetfoorumi, missä alan harrastajat jutustelivat elokuvista ja laitteistosta. Nyt tuntuu, että koko yhteishenki on katoamassa - kun edes foorumin ylläpitäjää ei jakseta tukea. Saapa nähdä kuinka kauan Mikalta löytyy mielenkiintoa pyörittää Plazaa, kun kaikki mitä mies tekee, näyttää olevan käyttäjien mielestä väärin.

Nyt stoppi tälle foorumin sisäiselle vesittämiselle ja ryhmähali!
    Mikalle tsemppiä, työtäsi arvostetaan :cool:

13. Corca

Corca New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Nii-in. Rahallisten pyrkimysten voimakkaalla läsnöololla ja esiintuomisella on sellainen vaikutus tietyt rajat ylittäessään lämminhenkisyyteen sekä yhteishenkeen millä tahansa foorumilla...

Ylläpitäjää varmasti tuetaan, mutta jos reaktiot ovat olleet näinkin voimakkaasti eriäviä, ehkä kritiikistä kannattaa ottaa edes osin onkeen.
    Tsemppiä Mikalle kuitenkin.

14. perttala

perttala New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Todennäköisesti tavoitteesi saada plazalla edes jonkinlaista tuloa aiheuttaa monissa sairasta kateutta, minussa se ei ainakaan sitä aiheuta.

Toivottavasti saat tänne enemmän yrityksiä, jotka huomaavat tämän saitin oivana markkinointikeinona. Pidä kuitenkin huoli siitä, että kaupallisuus ei puske liikaa silmille, koska silloin käy äkkiä kato ja uskottavuus kärsii.

Yksi silmiinpistävä piirre plazassa viimeaikoina on ollut kaupallisuuden pursuaminen täällä olevien yritysten kautta liiaksi läpi. Mielipiteisiin pyritään välillä vaikuttamaan laitepuolella hieman arveluttavinkin keinoin, ainakin se monien threadien lukemisen jälkeen siltä tuntuu. Tämän vuoksi olen viime aikoina lueskellut threadejä entistä suurempi suodatin silmillä :(

Ei muuta kuin onnea yritykselle!

15. Tactica

Tactica New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Täytyy aluksi kiittää DVDPlazaa hienosta työstä !

Itse olen ollut aika pitkälti selaaja, mutta sortunut helpdeskismisyyteen ehkäpä turhankin usein, mutta se johtuu lähinnä itsestäni. Liian moni asia audiosta ja videosta on vielä epäselvää, mutta opin lisää jatkuvasti. Kiitokset siitä kuuluu tietenkin niille ahkerille ja avuliaille vastaajille:thumbsup: Toisaalta olen vastannut kaikkiin niihin kysymyksiin joihin omat tietoni riittävät.

Yksi mielestäni erittäin hyvä ajatus, käyttäjien lisääntyessä, olisi kirjoittaa "stickyiksi" perustiedot äänestä ja kuvasta. Eräänlaiset F.A:Q:t. Loppujenlopuksi kaiken tämän vaivan jälkeen vähenisi newbie kysymykset ja uudet harrastajatkin ymmärtäisivät mitä palstoilla jutellaan :) Kunhan yhteistuumin ja ammattitaidolla tehty opetusmateriaali olisi saatu käyttökuntoon, olisi niihin helppo lisätä lisätietoa tarvittaessa esim. uusista tallenneformaatteista tai näyttötavoista.

Itse olen jo todella pitkään kaivannut selkeää opasta äänen fysiikasta ja selvityksiä ohmeista, wateista, jakotaajuuksista jne. audiotermeistä ja nimenomaan siitä mihin nämä vaikuttavat ja onko jokin tietty arvo optimaalinen jota tulisi tavoitella. Tietenkin sellaiseen muotoon, ettei tarvitsisi ymmärtää elektroniikasta mitään ennen lukemista.

Kovia vaatimuksia, mutta toivoisin näitä näkyvän lisää!

16. Tactica

Tactica New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Unohdin sanoa tuohon äskeiseen viel', että mielestäni Plaza tahmaa todella pahasti päivän jokaisena aikana. Yhteyteni on 2M HTV WELHO, joten en usko sen olevan syy.

Millaisella laitteistolla Plaza pyörii? Olisiko jälleen kolehdin aika esim lisämuistin ostoon? Millaiset laitteet esim muropaketilla on. Tosin sekin joskus hidastelee.

17. pede

Saadut tykkäykset:
    19
    mulla on käytössä mozilla firebird kotona ja töissä, enkä havaitse tahmaamista.

suunnilleen sama nopeus riippumatta vuorokaudenajasta

18. Mika

Saadut tykkäykset:
    29
    Toivottavasti myös ymmärretään, että mitä enemmän vastuuta sysätään yritysmaailman puoleen tulojen hankkimiseksi sitä enemmän touhu näyttää kaupalliselta. Mikäli toimintaa varten tarvittavat maksut tulisivat itse käyttäjiltä niin yrityksiä ei tarvitsisi tuoda mukaan niin voimakkaasti eikä touhu näyttäisi niin kaupalliselta.

Kummassa tilanteessa touhu näyttää enemmän kaupalliselta:
    1) kaikki rahat käyttäjiltä, ei yhtään banneria koska niitä ei tarvita
    2) kaikki rahat yrityksiltä, ei yhtään käyttäjiltä

?

19. pede

Saadut tykkäykset:
    19
    etusivulla on nyt tietyt tiedot ja linkit (arvaus) turkiksi..
    olivatko hakkerit vai kämmi?

-------------------

edit: palasi englanniksi

Muuten tuon Ron J... kirjoitus- ja postaustyyli muistuttaa erehdyttävästi erästä Hu...

en tietenkään väitä mitään

20. Blaqua

Blaqua Sandels vahva ja pehmeä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    22
    512 yhteys->

Ping-isäntä dvdplaza.fi [80.222.75.4], 32 tavun paketti:

Vastaus isännältä 80.222.75.4: tavuja=32 aika=671 ms TTL=56

Vastaus isännältä 80.222.75.4: tavuja=32 aika=717 ms TTL=56

Vastaus isännältä 80.222.75.4: tavuja=32 aika=1143 ms TTL=56

Tuollasia tuloksia tulee.. Kannattaisko laittaa tämäkin foorumi jonku 100/1000 megasen letkun päähän? Ei varmasti maksa paljoa ostaa webhotelli jostain laadukkaasta paikasta. Tämäkin uusi layouttikin varmasti vähän vielä hidastaa entisestään tätä paikkaa..

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.