Mitä tuumitte Plazasta?

Keskustelu osiossa 'Info & Palaute' , aloittajana Mika, 10.03.2004.

1. Jarkko G.

Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    33
    Plaza on edelleen eniten seuraamani nettisivusto. Välillä kyrpii aika pahastikin jotkut asiat, mutta voittopuolisesti positiiviset fiilikset on.

Yksi valituksen aihe löytyy .. Uutisia (dvd-aiheisia) löytyy vaikka kuinka paljon päivittäin, mutta lukemalla plazan etusivua, ei sitä huomaa.
    Onkin kokonaan meidän foorumilaisten harteilla (kapeat vaikka ovatkin) kantaa informaation ja uutuuksien uutiset kanssa harrastajien tietoisuuteen.
    Etusivulla kun harvoin on yhtään mitään uutisen tapaista dvd-julkaisujen maailmasta, ainoastaan uudet arvostelut ovat asioita jotka sinne eksyvät.

Mikäs tässä sitten on niin kamalaa? No, ehkä olen hieman naismainen kun sanon että muutama kiitoksen sana ylläpidolta olisi välillä paikallaan käyttäjillekin. Tuntuu että ainoa palaute meille kirjoittajille on että "siistikää tekstejänne".

2. Mika

Mika Administrator Ylläpidon jäsen Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    29
    Ryhdyn päivittelemään tuota uutispuolta heti kun nämä kiireet näiden muiden teknisten juttujen ympärillä hellittää.

3. Slash80

Slash80 No Life! Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Päivittäin täällä tulee yhä roikuttua, mutta kirjoittaminen on vähentynyt. Mielenkiintoisten aiheiden löytäminen on nykyään vähän hankalampaa, johtuen siitä, että on tämä harrastus vähän rauhottunut viimeisen vuoden aikana. Täällä liikaa juttujen lukeminen voi ajaa heräteostoihin. Kiinnostusta on, mutta raha ja muut henkilökohtaiset asiat vähän ovat hidastaneet tahtia. Eiköhän sitä saa taas vähän piristystä, kun nyt on projektorikin käytetävissä.

4. Samppa

Samppa Moderaattori Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    15
    Tuleehan täällä majailtua yhtä usein kuin "aina" ennekin. Alkuaikoina viestit tuntuivat olevan tietosisällöltään rikkaampia ja keskustelu virkeämpää vaikka viestimäärä olikin kertaluokkia vähäisempi. Nykyään kiinnostavia aiheita saa hieman kaivaa, mutta kyllä tämä on yhä säilynyt DVD-elokuvista kiinnostuneen ykkösosoitteena.

DVD-leffat -osasto on omituista kyllä jotenkin näivettynyt mitä keskusteluun itse julkaisuista tulee lukuunottamatta aivan suurimpia massaelokuvia (levystä voidaan keskustella sivukaupalla ennen sen ilmestymistä, mutta kun se hyllystä löytyy ei kommentteja enää irtoakaan). Vai mahtaakohan vain tuntua tuolta...

5. Pazze

Pazze Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    93
    Tulee täällä päivittäin käytyä ja tieto karttuu kummasti. Itse koen olevani melkoinen vapaamatkustaja, sillä usein kun keksin / löydän jotain raportoitavaa, sen on joku aktiivisempi käyttäjä jo ehtinyt tänne kirjoittaa. Eipä mulle jää sitten mitään lisättävää, korkeintaan kysyttävää... Kiitokset siis teille "aktiviistit", Te tiedätte keitä olette, enkä rupea nimiä listaamaan, sillä listani tekisi varmaan vääryyttä epähuomiossa pois jääneille! Onneksi ette ole yhdestä puusta veistettyjä, vaan elokuvamakunne on laaja ja kattava! Ja sitten kun tietää kirjoittajan maun, niin osaa suhtautua kommentteihin oikein.

Foorumeista Uuutuuselokuvat ja Tarjoushylly toimivat parhaiten, niissä pysytään kohttuullisen hyvin otsikon mukaisissa aiheissa. Uudistettu tarinatupa on myös mielenkiintoinen;) DVD-leffat sisältää liikaa sälää, eikä sieltä löydä haluamaansa... varsinkaan, jos kyseessä on joku mainstreamin ulkopuolella oleva elokuva/ohjaaja (esim. von Trier). OT:t ja muutenkin rönsyilevät keskustelut eivät sinällään haittaa, mutta niiden ansiosta tietoa on joskus vaikea löytää. Ketjuista Minkä leffan ostit viimeksi on ehdottomasti paras! Siitä olen löytänyt todella monta hyvää vinkkiä.

Itseäni harmittaa eniten se, että Plazassa ei juurikaan esiinny keskustelua itse elokuvista vaan pääasiassa DVD-julkaisujen ominaisuukista. Toki niitä keskusteluja on, mutta ne yleensä keskittyvät sellaisiin elokuviin, joita ei Suomessa ole vielä edes julkaistu tai jotka ovat juuri tulleet isojen kaupunkien teattereihin. Lievää elitismin vaikutelmaa... No, onneksi voi sitten lukea niitä keskusteluja, kun asia on itselle ajankohtainen (sitten kun se on ilmestynyt Anttilan alelaariin:). Ai niin, olikos tää keskustelua elokuvista vai DVD Plaza?

Tekniikkapuolen keskusteluista voin todeta sen verran, että asioihin perehtymättömän on turha ruveta sieltä tietoa hakemaan. Itse olen ostanut vuoden aikana uuden DVD-soittimen, videotykin, television ja subbarin. Pieniä vihjeitä olen keskusteluista saanut, mutta muuten keskustelut eivät ole kovinkaan rakentavia. Noissa rauta-asioissa taitaa päteä se, että osta se mikä itsellesi parhaalta tuntuu. Ei kai niissä mitään absoluuttisia totuuksia ole. En siis syytä niiden foorumien aktiiveja, sillä onhan se typerää vastata kysymykseen "Pliitz, help mii, mikä tykin ostan?"

Yhteenvetona kaikesta Plaza saa kyllä kiitettävän arvosanan. Teknisiä ongelmia ei ole esiintynyt enää vähään aikaan ja täällä hiihtää niin erilaisia ihmisiä, että keskusteluissa tulee kyllä monenlaisia kantoja esille.

6. Late

Late Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä sivusto edelleen, eipä juuri muualla netissä tulekkaan roikuttua.
    Jonkun uuden haastekeräyksen voisi järjestää jos kerran tämä on tae avatarien saamiseksi.

nimim. myöhästyin viimeksi :weep:

7. Hurricane

Hurricane vaikeemmil tasoil Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    11
    Muutama sananen minultakin, tosin ei juuri muuta kuin mitä edelläkirjoittaneet ovat sanoneet.

Nykyisestä elämäntilanteesta johtuen Plazalla pääsee käymään vain kerran päivässä ja silloin tulee luettua kaikki itseäni kiinnostavat threadit. Tottahan se on että varsinkin elokuvia koskevat threadit olivat pari-kolme vuotta sitten melkeinpä eri planeetalta verrattuna näihin nykythreadeihin, joihin en ajan puutteen vuoksi valitettavasti itsekään pääse kovin korkeaa panosta antamaan. Mukavaa kuitenkin että yhä edelleen uusia hyviä keskustelijoita palstalle ilmaantuu (erityismaininta "uusista" Jumbulle), jotka pystyvät omalla panoksellaan tekemään Plazasta mielenkiintoisemman.

Kyllä Plazalla tulee surffailtua myös tulevaisuudessa ja pian myös nykyistä enemmän...

8. Slash80

Slash80 No Life! Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Toiveesi toteutui hyvin pikaisesti. :D

9. hiost

hiost White Trash Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    6
    Joku noista turhista viestteistä jo mainitsi. Siihen liittyen ehdottaisin, että tämäkin forumi seuraisi muropaketin esimerkkiä ja poistaisi viestilaskurin kokonaan.

10. juhaa

juhaa Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    tätä olen myös monasti ehdotellut ja kannatan edelleen. Tässä tilanteessa se saattaa olla vain kova paikka joillekkin, jos sekin viedään pois. :weep:

11. hiost

Saadut tykkäykset:
    6
    No se nyt on henkilökohtainen kyynel jos jollekkin siitä tippa silmään tulee. Turhat viestitkin vähenisivät.
    Muillakin forumeilla se on todettu todella hyväksi ratkaisuksi. Olihan murossa näitä 15.000 viestin kirjoittaneita sällejä, eivätkä hekään sitä vastustaneet ja ovat olleet ratkaisuun tyytyväisiä. Siitä on vain hyötyä.

12. Jumbu

Jumbu New Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Tuossa yllä kiteytyy melko hyvin päällimmäiset ajatukseni plazan tilanteesta. Rakentava ja rehti meininkihän täällä yleensä on. Threadit ovat aika siistejä, ne pysyvät tiukasti aiheessaan ja samasta aiheesta ei ole useita ketjuja.

Listaamisvimma vähän kummastuttaa näin melko tuoreena nettiforumin käyttäjänä. Voisikohan olla, että nuo viimeisin huonoin ja paras leffa-ketjut ovat vähän syöneet hedelmällistä keskustelua elokuvista. Tuntuu, että kirjoittaa aiheen vierestä jos rupeaa kommentoimaan niiden kirjoituksia. Ja sitten jos kommentoi joitain jyrkkiä mielipiteitä, niin kirjoittaja suuttuu tyyliin "no minusta se on huono leffa, eikä minun tarvitse perustella mielipiteitäni!". Eikö silloin olisi sama kirjoittaa sama viesti vaikka vessan seinään.

Leffa-arvostelujen tiuha ilmestymistahti yllätti minut positiivisesti. Mukavaa on ollut myös huomata genrejen laaja kirjo (esim. Murnaun mykkäleffat). Välillä toivoisi tosin hiukan korkeampaa kynnystä. Tuo Tomb Raider-arvostelu oli aika pohjanoteeraus. Minun arvostelujani pääsette haukkumaan ensi kuussa, pitää saa seminaarityö pois alta.

Voi kun on mukavaa kuulla tällaista palautetta! Kuvittelin olevani joko ärsyttävä tai tuntematon kirjoittaja.

13. hiost

Saadut tykkäykset:
    6
    Juu totta totta. Uudet keskustelijat (tosin en minäkään kovin old school ole) tuntuvat olevan asiallista porukkaa. monesti viestejä kun lukee niin tulee mieleen, että tämäkin on varmaan vanha plazalainen (asiallista tekstiä, mukavasti/hyvin kirjoitettuna, asiasta) ja sitten katson viestimäärää ja siinä seisoo 5.

14. janila

janila Active Member

Saadut tykkäykset:
    55
    Hyvinhän tämä toimii. Eivätköhän isot ihmiset saa itse päättää, että mistä ovat kiinnostuneita. Pintapuoliseen tiedonhakuun suuntautuneet henkilöt tuskin vannoutuneita leffafanaatikkoja haittaavat, kunhan plazalla piisaa kaistaa kaikille. Senkin suhteen tilanne on vaikuttanut aika hyvältä.

Mielestäni Tarinatuvan jakaminen on hyvä idea. Valitettavasti kaikkiin alaosastoihin ei ainakaan vielä riitä aktiivista keskustelua. Silti nykyinen on parempi vaihtoehto kuin entinen, tästä esimerkkinä toimii DVD-leffafoorumi. Äsken katsoessani ko. foorumin threadeistä oli viiteentoista vastattu kuluvan vuorokauden aikana. Jos henkilö seuraa plazaa muutamaan kertaan viikossa, niin todennäköisesti DVD-leffafoorumissa ei ole etusivulla montakaan samaa threadia kuin edellisellä kerralla poiketessaan. Haittaisiko mitään, jos sitäkin jakaisi jonkin verran (esimerkiksi yleinen dvd-keskustelu, tv-sarjalevyt, elokuva-dvd:t)? Ihan vain ehdotuksena...

15. Jorse

Jorse trust no one Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    8
    Nyt "miesten koulun" alettua on taas tullut palattua Plazaan ja hyvä niin. Kyllähän keskustelun taso on taas lähtenyt loivaan nousuun sitten sen pahimman pudotuksen joka mielestäni koettiin siinä vaiheessa kun käyttäjämäärä lähti "räjähdysmäiseen" kasvuun.

Toivoisin kuitenkin myös, kuten mm. Steffe79, että täälä keskusteltaisiin enemmän elokuvista ja muutakin kuin että "hyvä oli, 5 / 5 pistettä". Toki tuo nyt oli jo ääripää mutta semmoisia rivin, kahden kommentteja jostain elokuvasta on vähän turha lukea, niistä kun ei jää oikein mitään käteen. Toki itsekkin semmoisiin aina silloin tällöin sorrun, varsinkin kun kyseessä on ketju tyyliin "paras / huonoin / neutraalein elokuva jonka olet pitkään aikaan nähnyt".

Ihan kivastihan täälä on kaikki asiat, sivut toimivat varsin hyvin - varsinkin kun ei tule juuri arkipäiväisin tätä selattua - eikä varsinkaan päivällä joka ilmeisesti kuitenkin on sitä pahinta ruuhka-aikaa.

Arvostelijoille erikoiskiitos ja Mikalle siitä että sai tuon DVD-katalogin taas pelittämään.

16. ZED

ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
    DVDPlaza on tällä hetkellä paras kotimainen kotiteatteriasioiden tiedonhakupaikka varsinkin teknisten ratkaisuiden saralla.
    Esimerkiksi Nebulan digikortista olisin tuskin muuten koskaan kuullutkaan ilman tätä foorumia.

Viime aikoina jotkin keskustelut ovat kääntyneet turhan agressiivisiksi ja
    on käytetty vähän turhan rankkaa kieltä sekä menty asiattomuuksien puolelle.
    Sitä tuskin täysin pystytään estämään nykymaailmassa millään kommunikaatiofoorumilla. Ei pitäisi provosoitua toisten möhläyksien vuoksi.

Päivisin DVDPlaza todellakin tuntuu olevan silloin tällöin alhaalla tai todella
    hitaan putken päässä. Sen kestää koskapa palvelu on muuten niin loistava.

17. projectx

projectx New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Plaza on ainoa elokuvafoorumi Hohdon lisäksi jota seuraan. Mielenkiintoista keskustelua on aina riittänyt mitä nyt vuoden ajan olen ollut "jäsenenä". Kumarran Mikaa kun jaksaa pitää yllä tällaista (toivottavasti) ikuisuusprojektia :)

18. Mika

Mika Administrator Ylläpidon jäsen Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    29
    Nöyrin pyyntöni niille jotka ovat havainneet Plazan hyödylliseksi informaation lähteeksi, mukavaksi ajanviettopaikaksi tai muuten vaan mukavaksi jutuksi niin osallistumaan tuohon Tukijoukot-palveluun. Tällä helpotatte huomattavasi omaa ahdinkoani ja mitä paremmin minulla menee sen paremmin ja monipuolisemmin Plazakin hyrrää!

19. kurdt

kurdt New Member

Saadut tykkäykset:
    25
    Mitä monipuolisuuksia mahtaa olla tulossa tulevaisuudessa?

20. Negotiator

Negotiator New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    2
    Itse taas olen täysin tuota asiaa vastaan. Ei kaikkea voi pilkkoa, koska osastojen seuraaminen vie yhä enemmän aikaa ja ei ole niin mielyttävää kun kaikki pitää etsiä monien alavalintojen kautta. Tarinatupakin meni minusta vain huonompaan suuntaan kun se pilkottiin. Tämä tosin vain minun pieni mielipiteeni!