Mistä idea omaan nikkiin?

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Nice Guy Eddie, 12.09.2001.

  1. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    Tuossa lueskellessa olen ruvennut miettimään nikkien selityksiä. Miten kukin on omansa valinnut?
    Allekirjoittaneena olen aikas kova Q. fani ja olen useitten vuosien ajan käyttänyt tuota eri tilanteissa (nyysseissä, tsäteissä ja sen semmoisissa)
     
  2. Maukka

    Maukka Käyttäjä

    Liittynyt:
    01.04.2001
    Viestejä:
    3 007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hmm, pitkän mietintähetken tuloksena tämä tuli. Oikeastaan aikaisemmin nickinä on ollut Ergo, mutta jotenkin tämmöinen Etunimi+Sukunimen eka tuntuu paremmalta. Voi jopa joku tuttu tunnistaakin jos profiilissa lukee vielä paikkakunta (tai avatarina on oma naama :hitme: ).
     
  3. jones

    jones Guest Guest

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    0
    Piti keksiä työpaikan irkkiä varten uusi nikki, kun normaali etunimi+sukunimen ensimmäisen kirjaimen yhdistelmä olisi saattanut sekoittua erääseen toiseen työntekijään. Ja kun juuri olin lukenut Philip K. Dickin kirjan 'Maailma, jonka Jones teki', tuli mieleen että Jones muistuttaa hieman omaa etunimeä.

    -J-
     
  4. Anttimie

    Anttimie Doh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.09.2000
    Viestejä:
    659
    Saadut tykkäykset:
    0
    Antti Miettinen (kirjaimia poistunut, koska ei mahtunut joskus muinoin johonkin ruutuun, siitä on sitten jäännyt tuo "Anttimie"
     
  5. 100mo

    100mo Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    948
    Saadut tykkäykset:
    26
    100mo = sata + mo = mun sukunimi (Satamo)

    Oikeastaan olisin halunnut nikiksi "satsi"
    koska kaverit on haukkunut mua sillä nimellä about 30 vuotta,
    mutta yllättäen se olikin täällä jo varattu!!!
     
  6. Jorse

    Jorse trust no one Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.04.2001
    Viestejä:
    5 076
    Saadut tykkäykset:
    8
    Rippileirillä isonen, Potin Jukka, huuti miljoonaa kesken yöunien (tehostaen vaikutelmaa potkimalla sängyn pohjaa) "YLÄHÄ, JORSE". Tuolloin syntyi tuo nykyään suurta kunnoitusta herättävä lempinimi, joka pysyi aktiivikäytössä parit vuodet, ja jäi näin ollen vakinaiseen nettikäyttöön.

    edit: hirveä typokasa, korjailtu kun vanhoja threadeja kattelen :)
     
  7. luolamies

    luolamies Guest Guest

    Liittynyt:
    21.12.2000
    Viestejä:
    506
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luolamies oli aikoinaan lempinimeni yläasteella. On muuten täysin nappiin osunut nikki, ulkonäkö kertoo kaiken.
     
  8. jansku76

    jansku76 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.05.2000
    Viestejä:
    2 300
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jansku johtuu etunimestä Janne ja 76 on syntymävuoteni. Tolla nimimerkillä mua on yleensä "haukuttu". Samaa nikkiä olen käyttänyt e-mail osotteissa ym.
     
  9. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    En mä tiedä mistä idea tähän nickiin on tullut, sen on porukat keksineet joskus 60-luvulla... :)
    Tosin en kyllä nyt muista miksi täällä päätin rekisteröityä juuri oikealla etunimelläni, yleensä kun käytän "ata" nikkiä jossa on etunimen alkukirjain ja 2 kirjainta sukunimestä ja joka tulee vanhasta unix-tunnaristani... tuolla tunnarilla olen useimmissa paikoissa ja se on myös email-tunnuksessani. lisäksi joissain paikoissa käytössä on "arcdiv"-nikki joka on aika vanha (80-luvun puolesta välistä) jonka vain olen joskus keksinyt, se on kuitenkin alunperin väännetty etunimestäni sekin. Tuota käytän nykyisin yleensä vain jos tuo ata on ollut varattuna. Ja nyysseissä sfnetissä taas esiinnyn koko oikealla nimellä, koska se kuuluu nyyssien hyviin tapoihin.
     
  10. Corca

    Corca Guest Guest

    Liittynyt:
    28.05.2001
    Viestejä:
    2 244
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sukunimen alusta napattu lempinimi, jonka k-kirjaimet vaihdettu eksooottisempiin c-kirjaimiin: Korka....->Corca, joka jäänyt nickyksi joka paikkaan... ;)
     
  11. mlar

    mlar Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2001
    Viestejä:
    236
    Saadut tykkäykset:
    0
    Perinteisesti etunimen ensimmäinen kirjain ja sukunimestä kolme ensimmäistä. Kaikki muutkin tunnukseni ovat muotoutuneet jotenkin nimestäni (lempinimistä tai etun.-sukun.-yhdistelmästä).

    Helppoa ja vaivatonta.
     
  12. Bogo

    Bogo Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2000
    Viestejä:
    1 294
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sukunimestä väännetty ikivanha lempinimi.
     
  13. deMarko

    deMarko D is for many things Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.12.2000
    Viestejä:
    443
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saako tuon kuitenkin lausua suomalaisittain? Sorsa :D

    Ei vaan, niihin aikoihin kun Traban löysin niin alkoivat kaverit töissä haukkumaan deMarkoksi jonkun stanan hajuvesimainoksen mukaan... Siitähän se sitten oli hyvä ottaa käyttöön kun Marko oli jo ehditty viedä alta.
     
  14. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    Lempinimestä väännetty hieman lontoota mukaellen (Jo... -> Yo...) ja sitten k:t korvattu c:llä, kun k:t näytti tyhmiltä ja c:t paremmilta. Ja suora yhteys erääseen koirarodun lempinimeen katosi samalla. :D

    Syntyi Englannissa kielikurssilla 80-luvun loppupuolella :eek:
     
  15. Corca

    Corca Guest Guest

    Liittynyt:
    28.05.2001
    Viestejä:
    2 244
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sitä on pariin otteeseen käytetty, joten -gimme u best shot!...(metsästäjien keskuudessa suosittu lause) :D

    Kvaak!!! :thumbsup:
     
  16. nothing

    nothing Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    2 092
    Saadut tykkäykset:
    6
    Mulla nyt on sellanen juttu, että Nine Inch Nails on mielestäni "aika" hyvä "bändi".
    Now I'm Nothing on semmonen yks "bändiin" liittyvä lause.
    Ei sen kummempia.
     
  17. Jaska76

    Jaska76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.11.2000
    Viestejä:
    2 426
    Saadut tykkäykset:
    6
    Sama vika mullakin, voisi tosin olla ehkäpä vähän kekseliäämpikin... ;)
     
  18. benighted

    benighted Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2000
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Keksin nikkini periaatteessa lähinnä "taiteilija-nimeksi" muutama vuos sitten bändiini, ja sittemmin olen ruvennut käyttää sitä myös nikkinä netissä jne. Toki se on vielä käytössä myös taiteilijanimenä.
     
  19. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 046
    Saadut tykkäykset:
    97
    Taidan kuulua minäkin tähän "tylsään" omanimi/sukunimi-kerhoon..mutta sitä on käyttänyt muulloin ja muualla netissä aina jotain nikkiä, niin on mukavan raikasta käyttää omaa nimeä vaihteeksi.
     
  20. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    No eipä ole minunkaan nikkiin paljoa ajatustyötä vaadittu. Samuli vääntynyt kaveripiirissä Sampaksi joskus vuosikaudet sitten.