Mistä halvin PS3 + varusteet?

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana suffeli, 09.04.2008.

  1. MiGi_

    MiGi_ Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Höh, mulla lähti oheiskamat jo perjantaina, mutta eipä näy vielä. Tänään tosin tuli myöskin perjantaina lähtenee Hdmi-piuhat, jotka tilasin ebaysta. On muuten laadukkaan oloiset kaapelit ja ainakin 1080i on toiminut täysin moitteetta.... 13e kahdesta laadukkaasta hdmi-piuhasta posteineen on ehkä paras diili mitä piuhoissa on tullut tehtyä :thumbsup:
     
  2. F-B

    F-B Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites ootte saaneet nuo oheiskamat? Tunkevatko postiluukkuun vai noudetaanko Postista? Minulla maanantaina lähtenyt tarvikkeet liikkeelle joten voisivat keretä tälle viikolla.
    Konsolin saan parin tunnin kuluttua, oli kuten muillakin tullut tämän yön aikana Kölnin ja Malmön kautta.
     
  3. miisha

    miisha Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2007
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eiköhän ne normaali posti tuo, mutta ainakin nuo 2 peliä + HDMI olivat niin isossa paketissa, etteivät millään olisi mahtuneet postiluukkuun/laatikkoon. Olisivat varmaan päätyneet siinä tilanteessa postista noudettaviksi.

    Tänne työpaikalle kun tilailee niin toimittajasta ja paketin koosta riippumatta kaikki tippuu käteen kuin manulle illallinen :)
     
  4. JotainIhanMuuta

    JotainIhanMuuta Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2008
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma tilaukseni Amazonista lähti tänään UPS:lle ja odotettu saapumisaika on huomenna. Onko muille tilanneille soitettu Ups:ltä kun on paketti perillä, jos ei juuri kyseisellä hetkellä ole kotona? Ja mihin noi UPS:n paketit menee jos eivät soita?
     
  5. Tuttisoturi

    Tuttisoturi Guest Guest

    Liittynyt:
    30.10.2007
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos tässä miten, esim. valikot peleissä ja itse konsolissa suomeksi saatavana? Esim. singstar, miten menee valikot jos otan pelin kylkeen kyseisen pelin? Vois laittaa tällä viikolla kyllä tilaukseen.
     
  6. MiGi_

    MiGi_ Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eivät soita... Tässä tapauksessa kävi tuuri, kun olin juuri lähdössä töihin, niin upsin auto kurvasi pihaan ja kävin kyselemässä pakettia.

    Tilasin auton osia saksasta kerran ja tuli upsin kautta. Pääsin töistä 14.00 ja olin kotona noin 14.20 ja huomasin upsin yrittäneen toimitusta (eivät siis soittaneet) klo 14.00. Noh, soitin heti asiakaspalveluun sopiakseni ajan. Ilmoitin, että tuokaa paketti 14.20 jälkeen jolloin olen kotona...Tämä kävi heille.

    Seuraavana päivänä odottelin ja odottelin nälissäni, että tuovat paketin ja ihmettelin, kun 16.00 ei ollut kukaan käynyt. Tarkistin vielä eteisen, niin olihan sielä sittenkin upsin lappu ja olivat käyneet ovella klo 13.45 :hitme: Soitin taas ja kirosin, että mikä tää tällänen homma oikein on... Noh asiakaspalvelija sanoi, että eivät varmaan sitten klo 14 jälkeen ole enään alueella, joten eivät siihen aikaan voi toimittaa :OI Tämä sitten kysyi, että voisko sen paketin jättää kerrostalon rappukäytävään oven eteen :eek: Sanoin, että ei todellakaan ja tuokaa sitten suosiolla töihin.

    No, annoin kaikki osoitteet tarkalleen ja vieläpä puhelinnumeron, että soittavat, jotta löytävät minut rakennuksesta.

    Seuraava päivä koitti... Odottelin töiden jälkeen duunipaikan pihalla 20min josko tulisivat, eivät tulleet. Menin kotiin ja puhelua tuli siinä neljän pintoihin, että nyt ois paketti 5min päästä perillä ja luovuttavat sen vastaanottoon jollekin hemmolle... Ihmettelin, että mikä vastaanotto, kun sellaista ei ole, mutta paukuin kuitenkin oikopäätä työpaikalle hakemaan pakettia.

    Pääsin 500m kunnes puhelin soi ja upsilta tulee soitto. "Siis mihinkä tää paketti piti tulla?". No olivat sitten vieneet sen helsinkiin samaan firmaan, jolla on samantapainen katuosoite, mutta postinumero totaalisen eri :hitme:

    Meni taas seuraavaan päivään toimitus ja tällä kertaa vasta onnistui... En tiedä miten oikein onnistuivat ryssimään selkeän postinumeron totaalisen väärin ja paketin helsinkiin.

    Toisella kertaa kävi upsin kanssa melkeinpä samalla tapaa, mutta tällä kertaa sentään onnistui toisella kerralla, kun kuriiri soitti, että olenhan kotona.

    Palautteen toki lähetin, mutta tähän päivään mennessä en ole vastausta saanut.
    ____________________________________________________________-

    Mitenkäs toi ps:n takuulappu? Mulle tuli vaan muovien välissä toi ostotapahtuma amazonista. Onko tämä sitten "takuulappu" ?

    Hmm, Pe/La tulee viikko, kun noi muut rojut ovat olleet matkalla :rolleyes:
     
  7. F-B

    F-B Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulle kyllä soittivat samana päivänä kun paketti seurannan mukaan Suomeen tuli, sovittiin aika ja homma pelasi. Pelkkää positiivista UPS:n suuntaan.

    Migi:
    Tuo ostotapahtumalappuhan on kuitti ja sehän osoittaa päivämäärän josta takuu lähtee juoksemaan. Itsekin odotin jotain hienompaa mutta tyydytään tuohon.

    --

    Minulla saapui tänään sekä konsoli että erikseen 2 peliä + HDMI, kuten jollain toisellakin leffa seikkailee vielä mantereella. Lievää säätämistä ollut toistaiseksi konsolin kytkeminen, kun tuon vahvistimen kautta haluan ja piuhoja kulkee muutenkin liian paljon. Tällä hetkellä kuva vain 576i, mutta kyllä tuo kohta löytää HDMI:nkin, kunhan päivitän firmwaren tuosta ensin.
     
  8. kirkenbauer

    kirkenbauer Guest Guest

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle soittivat kyllä aamulla yheksältä ja sovittiin luovuttamisaika. Mutta aina UPS ei kyllä soita, koska kun tilasin kaiuttimet seuraavalla viikolla saksasta eivät soittaneet.
     
  9. F-B

    F-B Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    :OI Turha toivo, ei ole vieläkään näyttänyt HDMI:lla kuvaa vaikka signaalin löytääkin. Rekkasin Konsolifin:iin, toivottavasti keksivät ratkaisun.
     
  10. JotainIhanMuuta

    JotainIhanMuuta Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2008
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä tullut UPS:ltä soittoa, mutta paketin tuoja kyllä valitteli kun ei löytänyt paketista puhelinnumeroa(olisi vissiin soittanu jos olisi löytänyt). Onneksi olin kotona ja sain lähetyksen ensi yrittämällä. On kyllä esimerkillisen nopeaa toimintaa. Tilaus sisään tiistaina illalla, keskiviikkona iltapäivällä sähköposti-ilmoitus lähteneestä paketista ja keskiviikkona 12.30 paketti kädessä.:D Suomalaiset verkkokaupat saisivat ottaa mallia, niillä kun tuppaa menemään lähes järjestään viikon verran. Ne kuitenkin toimivat suomessa ja briteistä lähetys tulee alle parissa päivässä. Miinusta tosin siitä ettei tilatut pelit olleet samassa paketissa vaan tulossa royal air mailina perässä.
     
  11. roflator

    roflator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    1 129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuulostaa jonkinlaiselta kättelyongelmalta. Koita kytkeä suoraan hdmi:lla näyttölaitteesi. Näyttölaitteen ja vahvistimen tarkemmat tiedot olisi hyvä laittaa esille, että voi arvuutella josko niiden kanssa olisi tunnetusti ongelmaa ps3:en kanssa.

    edit. Ja onhan se televisio oikealla kanavalla, kun yrität saada kuvaa hdmi:sta? Televisio EI vaihda automaattisesti oikealle kanavalle kun kytket ps3:een virran.
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2008
  12. F-B

    F-B Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttö: Samsung LE32" S71B
    Viritinvahvistin: Sony SF 1300

    Alussa sekä komponentti että HDMI kytketty, näkyy vain AV-kanavalla. Konsoli tunnistaa HDMI:n ja kysyy haluanko toistaa äänen ja kuvan sitä kautta. Laitan "Kyllä" jolloin kuva häviää AV-kanavalta ja HDMI-kanava (ainut) näyttää pelkkää mustaa, tunnistaa siis lähteen muttei osaa näyttää sitä.

    Olen myös yrittänyt laittaa "Ei" ja kokeillut valikoista muuttaa manuaalisesti output:ksi HDMI, samalla tuloksella. Lisäksi olen kokeillut neljällä eri HDMI-kaapelilla, sekä suoraan telkkariin että vahvistimen kautta.

    Epäilen tällä hetkellä konsolin HDMI-ulostuloa, sillä en saa ääntä vahvistimeenkaan HDMI:n kautta. Optisena toimii. Kaikki muut laitteet toimivat HDMI:n kautta muuten normaalisti. Olen myös resetoinut asetukset monet kerrat. Vielä ei siis tulosta.

    Olin yhteydessä Amazoniin ja lupasivat että voin vaihtaa laitteen jos haluan, odotan kuitenkin vielä PS3:n maahantuojan, Nordisk Filmin, mielipidettä. Toki sillä aikaa koitan vielä nettiä selaamalla löytää ratkaisua, monilla on yhteensopivuus ongelmia HDMI:llä ollut, mutta ovat ratkenneet melko helposti. Ehkä minullakin joku typerä juttu jäänyt huomaamatta?
     
  13. roflator

    roflator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    1 129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän tuo kovasti rikkinäiseltä ps3:lta kuulostaa. Kokeilisin vielä kytkeä ps3:sta suoraan telkkariin. Telkkari päälle, hdmi kanava päälle ja sen jälkeen kytkeä ps3:en päälle. Voi auttaa, jos kyse on kättelyongelmasta.

    Raahaa ps3 jonkin kaverisi luokse ja kokeile toisella telkkarilla? Tai jos sulla sattuu oleen joku dvi:ta sisään syövä laite niin pleikkaria kiinni hdmi->dvi kaapelilla.
     
  14. F-B

    F-B Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu kokeilin ja olen aiemminkin kokeillut suoraa Konsoli -> HDMI -> Telkkari, mutta samaa mustaa ruutua se vaan syöttää.

    Pitänee tosiaan rahata kaverille kokeiltavaksi tuo konsoli, toisaalta en tiedä kumpaan tulokseen olisin tyytyväisempi jos konsoli ei suostu minun laitteilla toimimaan mutta on ehjä tai jos se output on rikki ja lähtee huoltokierrokselle heti alkuunsa. Loose / loose -situation.
     
  15. roflator

    roflator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    1 129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo pleikkarin käynnistysaika oli tuossa mun ehdotuksessa se merkitsevä juttu. Joidenkin telkkujen kanssa kättely voi epäonnistua jos ps3 on ennen telkkaria laitettu päälle.
     
  16. MiGi_

    MiGi_ Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko sulla telkkarissa muita laitteita kiinni? Jos on, niin kokeile ottaa kaikki ylimääräiset pois.

    Eli siis teit resetin valkkaamalla valikosta pleikkariin hdmi-->sammutus-->konsolin virtanappi pohjassa kunnes kuuluu kaksi piippausta?
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2008
  17. F-B

    F-B Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep näin teinkin, tarjosin pelkkää HDMI-liitäntää ja -kanavaa, ei kuitenkaan löytynyt, kytkin jälkikäteen komponentin ja siinähän se kuva seisoo.

    Ei oo telkkarissa muita laiteita juuri nyt kiinni, siinä on yksi HDMI-tulo johon haluaisin viritinvahvistimen tulevan, mutta nyt olen testaillut suoraan pleikkarilla.

    Resetit olen tehnyt tuolla tavalla, kokeilin vielä uudelleen tuolleen että samalla kun laittaa HDMI-outputille, mutta eipä se mitään muuttanut. Pitänee soittaa tuolle Nordisk Filmin 1€ / min palvelulinjalle, kun eivät mailiin vastaa. Koitan myös kiikuttaa tuon kaverille tänään jos vaan tälle sopii.

    On se kumma.:grr:
     
  18. teurajarvi

    teurajarvi Guest Guest

    Liittynyt:
    06.11.2006
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    www.amazon.co.uk tuli tilattua seuraavanlainen paketti:

    Sony PLAYSTATION 3 Console (80 GB Model) [Video Game] £301.07
    Motorstorm: Pacific Rift (PS3) [Video Game] £36.31
    Grand Theft Auto IV (PS3) [Video Game] £23.85
    HDMI Cable (PS3) [Video Game] £18.68
    Rambo [Blu-ray] [2008] [Blu-ray] £17.63
    DualShock 3 PS3 controller (PS3) [Accessory] £34.66


    Item(s) Subtotal: £354.26
    Postage & Packing: £9.33
    -----
    Total Before VAT: £363.59
    VAT: £79.99
    -----
    Total: £443.58
    Promotion Applied: -£79.47
    -----
    Grand Total: £364.11

    Grand Total siis noin 430EUR :) Olipa hyvä etten kerenny kiikuttaa rahojani Giganttiin tai verkkokauppa.comiin josta olisin saanut pelkän konsolin 399 EUR...
     
  19. F-B

    F-B Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin jatketaan nyt tätä tarinaa tässä topikissa kun siitä on jo täällä jauhettu. Eli kävin kaverilla jolla uusi Samsungin 42" Full-HD, näytti a656:lta mutten kysynyt. Konsoli toimi tietysti moitteitta siellä! Valitsin sitten output:ksi HDMI:n ja omaa TV:tä ajatellen laitoin kuvaksi 720p. Vartin päästä kotona kokeilemassa omaan telkkariin eikä tietenkään mikään toimi.

    Eli ongelma on juurikin Handshake niin kuin täällä viisaammat jo tiesikin. Nyt pitänee selvitellä saisiko tuon töllön firmistä päivitettyä ja onko siitä hyötyä. Muita ideoita miten saisin homman toimimaan, yhteys Samsungiin?
     
  20. jake987

    jake987 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä on tälläinen lista lähdössä tilaukseen:

    Sony PLAYSTATION 3 Console (80 GB Model)
    £301.07
    HDMI Cable (PS3)
    £18.68
    There Will Be Blood [Blu-ray] [2007] - Ciaran Hinds
    £17.63
    Bram Stoker's Dracula [Blu-ray] [1992] - Gary Oldman
    £14.52
    Sweeney Todd - The Demon Barber of Fleet Street [Blu-ray] [2007] - Johnny Depp
    £16.58
    Zodiac - Director's Cut [Blu-ray] [2007] - Elias Koteas
    £17.63
    The Shining [Blu-ray] [1980] - Jack Nicholson
    £18.67
    Grand Theft Auto IV (PS3)
    £23.85
    Motorstorm: Pacific Rift (PS3)
    £36.31
    2001 - A Space Odyssey [Blu-ray] [1968] - Keir Dullea
    £18.67


    Kokonaishinta on noin 480£, kuitenkin Items kohdassa lukee £411.69. Mistä tämä erotus tulee? Vaikka ylläolevassa olisikin jo verot ja Items kohdassa ei, sekään ei riitä selittämään eroa. Amazonin laskurissa verot lisätään ja alennukset vähennetään vasta Items-kohdan jälkeen.

    Kokonaishinnaksi tilaukselle tulee 424.43£, mikä on sellainen lukema mikä pitääkin, ihmettelen vain että mistä tuossa oikein maksaa ja mistä ei.