Av vahvistimesta? Mulla räpsyy kummallakin HDMI ulostulolla. HDR videoiden toiston aikana esiintyneet lyhyet räpsäykset hävisivät kuitenkin uudella kaapelilla.
Joo näin se tuntui eilen illalla myöhään ainakin toimivan, ja piti ottaa Dual pois päältä ja valita vain Monitor 2 asetuksista. Täytyy tänään vielä varmistaa...
Denonin av-vahvareissa on ollut ongelmia noiden ao. outputtien kanssa aiemminkin. Vaihdoin tällaisen vahvarin Jammuun ja ongelmat poistuivat. Vuosien jälkeen erehdyin hankkimaan saman vahvarin kuin noeikujoo'lla. Taas ongelmia noiden outputtien kanssa; kun toisessa outputissa on telkku ja toisessa tykki, niin tykin kuva sammui ja ääni myös randomina. Tein jotain muutoksia asetuksiin ja ääni ei sammunut, mutta kuva kyllä edelleen. Aiemmin kuului Denonista releen rapsahdus, mutta muutosasetusten jälkeen se releen rapsahdus loppui, mutta, Denon ei sammunut, mutta tykin kuva katkeili edelleen. Otin telkun outputin irti ja nyt tykin kuva eikä Denonin ääni katkeile. Jotain outoa on Denonissa, ehkä tapahtuu jotain ylikuormitusta, kun molemmat outputit ovat käytössä yhtä aikaa. Ei tuo töllön kytkemättömyys minulle niin tärkeä ole, käytän nyt vain töllön omaa ääntä. Tuon ongelman selvittelyyn meni vain kuukausia aikaa, kun ongelma oli niin outo, enkä saanut mistään tietoa. Nyt näköjään on kerralla tullut esiin noita Denonin outouksia muillakin. Minäkin kokeilin ottaa tykille output 2 käyttöön,kuten makemich, mutta se ei auttanut asiaa.
Denon skannaa välillä sekä monitor1-, että monitor2 -outputeissa olevia näyttöjä, kun HDMI output Auto(Dual) -asetus on päällä. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, kumpaan lähtöön projektori ja telkkari on kytketty. Minulla Dual -asetus aiheutti televisiossa kuvan (ja äänen) pätkimistä n. viiden minuutin välein, vaikka N5 oli sammutettu kaukosäätimestä. Epsonin TW9400:n kanssa ei tapahtunut samaa. Kokeilitko myös laittaa Dual-asetuksen pois päältä, kuten makemich?
Ei tuo nyt täysin korjaantunut, Rallit.fi saattaa vieläkin ekalla kerralla vilauttaa mustaa mutta sen sijaan selaimen sulkeminen sen jälkeen enää ei vaikka ennen joka ikinen kerta. Täytyy seurata tilannetta...
Vaikuttaa johtuvan Windowsista ja grafiikkakiihdytyksestä. Mutta kuva räpsähtää aina, kun menee sivuille, jossa upotettuna videoita ja Chromen asetuksissa grafiikkakiihdytys on päällä.