Olen käyttänyt myös Low -asetusta. High -asetuksen vaikutus oli mielestäni liian näkyvä, joten se ei jäänyt käyttöön. Balanced toimii aika huomaamattomasti ja parantaa pimeiden kohtausten mustaa. Low toimii vasta sitten kun kuva on täysin musta. Eri asetusten testaaminen on hieman haastavaa, koska "räpsähdyksiä" ei välttämättä näy jokaisen elokuvan kohdalla eikä niitä pysty toistamaan.
Noita "räpsähdyksiä" voi tulla myös silloin, kun avaa tietokoneen selaimessa linkin sivuille, jossa tumma teema.
Mulla on samaa räpsymistä, itse olen laittanut sen Win11 tms sw-piikkiin enkä ole antanut häiritä koska tulee lähinnä surffatessa tai youtuben videoita selatessa (vaihtaa vaikka full screenille tai pois), ei koskaan videon aikana. En myöskään huomannut bluray käytössä kertaakaan. Mulla SDR. Testimetodina seuraava: Avaa Firefox -> avaa rallit.fi ja selaa pääsivua alaspäin -> räpsähtää varmasti -> sulje koko selain (x) palaten työpöydälle -> räpsähtää varmasti.
Sama juttu myös täällä, että tietokoneella youtubea avatessa tai videoita selatessa kuva saattaa joskus pätkäistä. Youtuben videoiden aikana ei ole ollut räpsymistä. Viikonloppuna katsoin tietokoneella kovalevylle ripatun Blu-ray elokuvan ja senkin aikana kuvassa näkyi pari räpsähdystä. Mitään pätkimistä ei esiinny, jos käytän telkkaria näyttönä. Myöskään N5:lla ja N7:lla en havainnut koskaan mitään räpsymistä vaikka laitteisto on muilta osin sama. Jotenkin tuntuu, että kuvan kirkkauden muuttuminen nopeasti saattaa aiheuttaa noita räpsähdyksiä. Vaihdoin aiemmin Apple TV 4K:n ja tietokoneen HDMI kaapelit lyhyempiin, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Kävin hakemassa tykille uuden HDMI kaapelin, joten täytyy nyt seurata onko siitäkään mitään apua.
Huomasin muuten sen että ei räpsy jos vetää hdmi:n suoraan näyttikseltä, mutta kun Denon x3700 välissä niin räpsyy...
Tekee samaa myös Chromella. Jostain syystä tuolla sivulle mentäessä kuva räpsähtää joka kerta ja toisen kerran sivua rullatessa.
Apple TV 4K:lla HDR materiaalilla räpsähdykset ovat kuitenkin olleet satunnaisia ja paljon lyhyempiä, joten ne ovat olleet vaikeampia huomata. En muista että olisin huomannut samaa SDR materiaalilla AppleTV 4K:lla tai Panasonicin UHD soittimella.