Mirai DTL-642E500 42" True HD

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Scarrr, 24.02.2007.

  1. kenzy

    kenzy Guest Guest

    Liittynyt:
    31.07.2007
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meikäläisen Mirai ei ainakaan nyi digiboksikäytössä, eikä myöskään 1080p-leffojen kanssa, mitä nyt on tullut testailtua. En tiedä liittyykö tuo nykiminen niihin vanhoihin malleihin, jotka oli toukokuun tienoilla myynnissä, tuo 24p-bugi ainakin on korjattu uudemmissa malleissa.
     
  2. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Sain kotoa ilmoituksen, että digiboxin vaihto Nokialaiseen olisi lopettanut nykimisen. Silloin syynä olisi boxi. Täytyypä itse kotona todeta tilanne.:confused:

    Liikkeessä sanoivat, että Toppyn korjaamokäynnin ajaksi asiakas saa jäädä ilman boxia. Telkkari on silloin käyttökelvoton(analoginen viritin telkkarin sisällä). Olisi kiva saada lisävälaistusta asiaan!
     
  3. HEKOHEKO

    HEKOHEKO Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    825
    Saadut tykkäykset:
    0
    Telecine judder? :confused:
     
  4. dbr

    dbr Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2007
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo kyllä oon yrittäny tätä ketjua parhaani mukaan selailla. Luulin vaan että Mirai ei pysty 1080p:hen muuta kuin HDMI:n kautta. Onkos kellään tietoa mistä näitä kaapeleita löytyisi, Verkkokaupastakin on moiset just lopussa.. Mahtaisikohan tämmöinen VGA box ajaa saman asian?
     
  5. LOP

    LOP Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    Joo, kyllä Mirai ulostaa komponentista 1080p:tä peleissä xboxista. Eikö Mirain takana ole naaraspuolinen se VGA-liitin? Jos on, niin kannattaa varmaan ostaa vähän toisenlainen välijohto kuin tuo Verkkokaupan tarjoamasi. Tuosta boxista en osaa sanoa kyllä yhtään mitään muuta kuin sen, että enpä kyllä ostaisi.
     
  6. dbr

    dbr Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2007
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aijoo, mutta saahan siihenkin sellaisen "sukupuolenvaihtaja palikan" tarvittaessa. Mutta, tämä selvensi jo paljon kun tietää mitä etsiä. Kiitti vastauksista, pitää varmaan lähteä huomenna adapterijohdon metsästykseen.. :)
     
  7. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkälaiset kaiuttimet näissä Mirain telsuissa on? Meinaan vaan että kun ei aina viitsi käynnistellä kotiteatterivehkeitä pelkkää TV-ohjelmien katsomista varten, niin pärjääkö TV:n omilla ämyreillä, vai ovatko ne ihan kuraa?

    Kovasti näyttää siltä että parin viikon sisällä pitää käydä kipaisemassa 42" DTL-642E500 Mirai kirjahyllyyn ja laulaa vanha 32" Philips CRT suohon. Tällä hetkellä Mirailla on verkkokaupassa hintaa 1198€. Ei paha.

    Alkuperäinen idea oli ostaa Samsung 40BCX (vai mikä se nyt olikaan), mutta taidankin säästää 450 euroa ja ottaa Mirain kolmen vuoden takuulla. Eipä niillä TV:n digivirittimillä ole juuri merkitystä.

    Btw. Minkä vuoksi Mirain etulevyssä on HD Ready-tarra? Eikös se ole FullHD -televisio?
     
  8. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Ihan hyvät kajarit, niitä me käytämme yleensä. Tuota HD-Ready merkintää itsekin ihmettelen, joutuu tutuille sanomaan, että on tämä Full-HD töllö.

    Tässä yhteydessä todettakoon, että tuo Topfieldin nykimistaipumus näytti hävinneen ainakin väliaikaisesti IVO-resetillä. Hyvä näin, toivottavasti riitti pitkäksi aikaa.:thumbsup:
     
  9. kenzy

    kenzy Guest Guest

    Liittynyt:
    31.07.2007
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    0
    HD-Ready-tarran saa jokainen telkkari, joka täyttää HD-Ready-vaatimukset, mutta FullHD:tä ei ole standardisoitu siten, että sille olisi tommosia vastaavia käytäntöjä. Myös FullHD-telkkari on HD-Ready capatible, eli kykenee toki toistamaan myös HD-Ready-tason, eli 720p:n. Ei sen ihmeellisempää.
     
  10. santei

    santei Guest Guest

    Liittynyt:
    20.01.2008
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kumpi parempi ostos: Tämä Mirai vai sitten Toshiba 42X3030D Regza X 42" Full-HD? Hintaero on pari kymppiä, ominaisuudet näyttäisivät olevan kutakuinkin samat.
     
  11. lipaslepo

    lipaslepo Guest Guest

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    249
    Saadut tykkäykset:
    0
    Virallista "HD Ready" tarraa ei vielä aiemmin ollut FULLHD:lle, ei niitä kaikissa muissakaan FULLHD töllöissä ole. Maksimissaan ovat liimailleet jotain omia tarrojaan. HD Readyllä siis tarkoitetaan että se pystyy piirtämään kyseisen laatuista teräväkuvaa, mutta ei sisällä viritintä. FULLHD telkka ilman viritintä on siis myös HD Ready, se on vaan HD Ready 1080p. Kenties myöhemmin niissä nähdään tommoiset tarrat.

    HD-Ready

    Eniveis kuka niitä tarroja säilyttää? Varmaan se sama porukka joka ei revi kännykästä ikinä suojamuovia irti. Ehkä voitte tilata jostain noita "HD Ready 1080p" tarroja ja liimata sen entisen tilalle niin ei tarvitse selitellä :]
     
  12. lator

    lator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    218
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä irtoaa Toshibaa noin halvalla? Mirain hinta 1129€ tällä hetkellä.
     
  13. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse asiassa tuota Miraita saa vieläkin edullisemmin:

    Serv It --> 1099€ ( http://www.servit.fi/storehki/index.php?main_page=product_info&manufacturers_id=82&products_id=20326 )

    Kyseisestä puljusta mulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, joten en tiedä asiasta sen enempää, mutta hinta on ainakin kohdallaan.

    Verkkokauppa.comissa hinta on 1198€ ( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23378 )
     
  14. lator

    lator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    218
    Saadut tykkäykset:
    0
  15. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Servit on ihan asiallinen putiikki ainakin sen verran, mitä on tullut itse asioitua ko. liikkeen kanssa.

    Tosin ei ole tullut vastaan mitään ongelmatilanteita, takuuasioita tai muita, niissähän nuo liikkeet yleensä punnitaan.
     
  16. Juicce

    Juicce Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.10.2001
    Viestejä:
    219
    Saadut tykkäykset:
    0
    Helsingin liikkeessä asioin loppukesästä ja kympin pojot ja papukaija merkki lähtee täältä. Telkku lähti suht nopsaan remppaan, powermill tapansa mukaan mokaili ja kun laitoin servitin yleisen palauteboksin kautta kyselyä mites nyt tehdään niin itse myymäläpäällikkö soitteli, että laitetaan täältä uusi laite tulemaan ja pm saa tehdä vanhalla mitäs tykkäävät.. Huoltomiehen kanssa vielä katsottiin että uusi telkku oli ehjä. Vastaavasti sitten verkkokaupasta allekirjoittaneella ei olekaan muuta kuin huonoja kokemuksia..
     
  17. mixuda

    mixuda Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.08.2005
    Viestejä:
    329
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tietokonesälää olen tilannut ko. liikkeestä netistä. Aina on pelanut nopeasti ja hyvin. Takuu/palautusasioissa on homma ollut kohteliasta, nopeaa ja professionaalia.

    Tosin itse tilasin Mirai 42" aikoinaan verkkokauppa.com:ista. Tuote tuli koti ovelle viikossa vaikka heillä oli valtava ruuhka noiden toimittamisen suhteen. Eli en osaa mitään pahaa tähän meneessä heidänkään toiminnasta sanoa. Olen tilanut/hakenut paljon tietsikkasälää / MP3:soittimia verkkokaupa.comista. Ne kerrat kun on joutunut vaihtamaan takuuseen, on homma pelanut ihan hienosti.

    Lienee molemmat putiikit kuitenkin hoitavat asiakkaansa ihan asiallisen ammattimaisella asenteella - olen toki elämäni varrella huomannut sen että oma asiointiasenne/tyyli ratkaisee olennaisesti minkälaisen tasoista palvelua saa.

    My 2 cnts.
     
  18. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voisiko joku Mirain omistaja vielä kertauksen vuoksi raapustaa ylös sen plussat ja miinukset vaikka ranskalaisilla viivoilla. Kokemuksia on kyllä kirjoiteltu pitkin tätä threadia, mutta ei varmaan haittaisi jos koostaisi kokemuksia vähän yhteen (ja ehkä päivittäisi tiedoilla threadin ensimmäistä viestiä tms.).

    Omalla kohdalla on nyt ihan siinä ja siinä että ostanko tuota töllöä, eli kaipa mä sitten olen hakemassa jotain viimeistä rohkaisua ostopäätöstä varten ja/tai tietoa siitä että en ole tekemässä tyhmää kauppaa.

    Vaikka aina yritänkin tehdä mahdollisimman järkeviä ostoksia, niin rahasta tämän valinta ei pelkästään ole kiinni. Puoltaisiko siis jokin tietty syy selkeästi jonkin toisen hieman kalliimman (tai ehkä jopa edullisemman) television valitsemista?

    Hinta-laatusuhde tässä on varmasti kohdallaan, mutta jos kilpailijoiden vastineet maksavat pahimmillaan 400-600 euroa enemmän, niin väkisinkin herää epäilys että jossakin on koiravaljakko haudattuna.

    Kuvalaatikko on tulossa päivittäiseen käyttöön olohuoneeseen ja kaveriksi sille tulee Topfield 5100C (ilman HDMI:tä), sekä Wii ja/tai Xbox360.

    Näyttää siltä että leffoja meidän taloudessa katsellaan vielä pitkän aikaa perinteisellä DVD-soittimella, mutta voi olla että vedän piuhat näytölle myös tietokoneesta, jolloin televisiolle saisi myös oikeaa HD-kamaa. Pääasiassa katsottava materiaali on siis TV-kuvaa ja DVD-leffoja. Tulevaisuudessa voi harkita jotain HD-soitinta, mutta tällä hetkellä ei ole hirveitä poltteita siihen suuntaan.

    Näillä näkymin televisio olisi tarkoitus kiinnittää seinälle. Laitteen mukana ei varmaankaan tule minkäänlaisia seinäkiinnikkeitä, eli onko kiinnitystelineen valinnassa otettava jotain erityistä huomioon?

    Kiitos kaikille vastaajille.
     
  19. kenzy

    kenzy Guest Guest

    Liittynyt:
    31.07.2007
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    0
    Plussat:

    + Edullinen
    + 42" FullHD
    + 24p- tuki
    + 2x HDMI
    + 36kk OnSite-takuu
    + Paljon käyttäjiä ja käyttäjäkokemuksia, joihin vedota takuuasioissa
    + Kuoret ei pianolakattuja (sallivat koskettaa)

    Miinukset

    - Mustan taso ei ole paras mahdollinen, mutta säätämällä saa ihan hyväksi
    - Kaiuttimet suhisevat volumen ollessa nollilla, mutta säätämällä volumen 1:selle ja takaisin 0:aan, sammuttamalla telkkarin ja käynnistämällä sen uusiksi, loppuu myös suhina.
    - Käyttöliittymä hieman hidas
    - Kaukosäädin on lelumainen
    - Ottaa kuulemma herkästi häiriötä tiettyjen laitteiden kaukosäätimistä (ei omalla kohdalla)

    Itsellä ollut tuo töllö nytten puolisen vuotta, eikä mitään ongelmia, kuvan olen saanut säädettyä kohillensa, ja tietokoneen kautta käyttäminen on yhtä juhlaa 1080p:n ansiosta. Käytän telkkaria kotiteatterin kanssa, joten kaiuttimien laatu ei pääse minua häiritsemään. Itse sijoitin tuohon rahani, enkä ole päivääkään katunut, mutta joku muu voi olla toista mieltä :)

    EDIT: Jonkin verran on näköjään 550 postausta tuonut lisää vertailupohjaa: https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=929716&postcount=404
     
  20. lator

    lator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    218
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kattavista kommenteista Serv-IT -ketjua koskien. Tämä TV taitaa olla minunkin valintani ja nyt tiedustelisinkin hyväksi havaittuja kuva-asetuksia joita löytyi muutama ketjusta jo aiemmin, mutta osa kuvista ei enää ole näkyvillä.