Mirai DTL-642E500 42" True HD

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Scarrr, 24.02.2007.

  1. benz

    benz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, morjes vaan kaikille. Tuli itsekin ostettua Mirai tossa pari kuukautta sitten. Hyvin pelas PS-3:lla (hdmi <--> hdmi) ja PC:llä (DVI-D <--> hdmi), kaikilla resoilla 1080p:hen asti jne., 24p myös nykimättä. Digiboxina Handan 5000 ja 6000 kaapeliverkossa sekä PS-2, ne SCARTISSA. RGB.llä niin hyvä kuva kun voi sitä kautta saada. Testasin myös pari viikkoa Handanin 5800 HD boxia ja meidän kaapeliverkon ainoaa HD kanavaa VOOM HD:ta. Loistava 1080i kuva / lähetys, ei mitään valittamista, vielä. Kuolleita, kirkkaana sinertävänä loistavia pixeleitä löytyi 2 kpl, eivät haittaa mitenkään. Edelleen olin ihan tyytyväinen. Kaiuttimistakaan ei kuulunut mitään suhinoita, vaikka laitteen "omat äänet" ei ole käytössä, vaan Handanin optiset. Vedin vaan kaikki audio asetukset nollille. No hyvä.
    Sitten alkoi olemaan pientä häikkää. Laitteesta alkoi kuulua selvää häiritsevää napsutusta. Aivan kuin joku naputtaisi peukalolla ja keskisormella muutaman sekunnin välein. Aina kun laite laitetaan päälle ja on huoneen lämmössä. Sitten esim. tunnin jälkeen naputus häipyy kun laitteen / kuorien lämpö nousee. Ainakin oletan, että vika on lämpösidonnainen jotenkin. Ei napsuta ihan aina, tai sitten jää volumen alle. Ei ole aina jaksanut kuunnella. Eipä siinäkään vielä mitään, olin edelleen tyytyväinen.

    Nyt sitten varsinaiseen asiaan. Edellispäivänä poika alkoi pelaamaan PS-2:ta. Eipä toiminutkaan enään RGB kytkennällä, kummassakaan SCARTISSA. Ihan sama vika kuin yllä lainaamassani viestissä Hifillä. Ei enään tunnista RGB:tä. Kokeilin kaikkea mahdollista, vika on 100 % TV:ssä. Ei pelannut enään boxienkaan kanssa, surkea komposiitti (CVBS) kyllä toimii, kun valitsee sen ohjelmalähteistä päälle. Otin yhteyttä kauppaan josta ostin laitteen, eli Jimm´s PC-Storeen Turkuun. Sanoivat, että Mirain takuusta vastaa Powermill niminen firma. No sitten sinne. Asiani esitettyäni ja keskusteltuani itse huoltoteknikonkin kanssa, olivat kaikki sitä mieltä, että eivät voi korjata ja on OMINAISUUS :grr: : What ? sanoivat, että ota yhteyttä ostoliikkeeseen. Sitten sinne taas. Eivät pura kauppaa eivätkä vaihda uutta tilalle, koska kyseessä on huoltoliikkeen mukaan OMINAISUUS. Nyt selvittävät asiaa maahantuojan kanssa, eli Turkulaisen Top Tronicsin, että mitä tehdään.

    Kaikki vastuut myyjäliikkeen ja huollon välillä tuntuivat olevan todella epäselviä jne. Mitään TV:tä korjauksen ajaksi ei saa tilalle. tosin en sitä odottanutkaan. Sanoivat huollossa, että menee puoli vuotta saada esim. uusi emokortti jonka vois koittaa vaihtaa. Eivät aio moiseen korjaukseen ryhtyä. Siitä TV:stä joka on samasta viasta hyllyssä, kenen sitten onkaan, varmaan se Hifin, sanoivat ettei sitä kuntoon saa. Tästä syystä sanoivat, että minunkaan on turha lähettää omaani sinne makaamaan jne. Nyt siis pyytelevät Mirailta itseltään Top Tronicsin avustuksella jotain selitystä asiaan ja haluavat sen hyvittävän uuden TV:n minulle, maahantuojan ja myyjäliikkeen kautta. Koko ketjun on saatava hyvitys valmistajalta. Jos kuitenkin toteavat, että kyseessä on muka OMINAISUUS, eivätkä korvaa sitä Jimmsille asti. Ei sekään anna minulle uutta tai pura kauppaa. Sanoivat vielä Jimmiltä, etteivät halua vanhoja TV:tä nurkkiinsa. Se siitä hyvästä 3-vuoden On-site takuusta. Ainahan näin voi menetellä viassa kuin viassa. Eli siis onko nyt se OMINAISUUS, että TOIMIVAT RGB liitännät lakkasivat toimimasta ja näin kuuluukin olla. Vai onko peräti siis niin, että niiden ei kuulu uutenakaan toimia. Manuaalissa ne vaan mainitaan " täyskytkettyinä ". On se outoa, että asiakas joutuu aina kärsimään ja odottamaan. Ei toimita esim. niin, että annetaan asiakkaalle uusi laite ja hoidetaan omat sotkut muiden tahojen kanssa sitten myöhemmin, asiakasta niihin sotkematta. Tässä näin lyhyesti asiasta. Katsellaan nyt mihin homma kääntyy. Taisi tulla aika sekava viesti. No, joka tapauksessa nyt V*********t väärälle kaverille ja hei, älkää antako ikinä periksi takuuasioissa. Niin, ja siihen Hifin kysymykseen. On ollut samaa vikaa ja on vieläkin. kiitokset hyvästä foorumista.
     
  2. Collusion

    Collusion Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    1 821
    Saadut tykkäykset:
    10
    On kyllä aivan uskomatonta toimintaa myyjäliikkeen osalta. Otappa yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan niin asiat lähtevät todennäköisesti rullaamaan etiäpäin.
     
  3. miuski

    miuski Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.11.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Just just, on kyllä tullut "erittäin hyvä" kuva tuosta Powermillin toiminnasta monessakin yhteydessä. Kummallista toimintaa kyseisellä yrityksellä.

    Johan kummasti alkaa itseäkin arveluttamaan kyseisen telkkarin hankkiminen jos joutuu huonolla säkällä moiseen temppuiluun mukaan. Tähän mennessä olen ollut 95% varmuudella hommaamassa kyseistä laitosta, mutta nyt pistää vähän miettimään. Infoa ihmeessä tännekin sitten kun asiaan tulee jotain tolkkua!
     
  4. HeEBeli

    HeEBeli Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.06.2007
    Viestejä:
    643
    Saadut tykkäykset:
    0
    pilipalikamaa pilipalihinnalla = pilipalihuoltoa pilipalipalvelulla
    Ehkä maailman yksinkertaisin yhtälö.
     
  5. benz

    benz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
     
  6. HeEBeli

    HeEBeli Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.06.2007
    Viestejä:
    643
    Saadut tykkäykset:
    0
     
  7. benz

    benz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
     
  8. un5k4

    un5k4 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.01.2006
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Powermill huoltaa muun muassa TV:den osalta Samsungit, Sonyt, LG:t jne.
    Melko huonoa palvelua tuo jimmspc-store osoittaa, mikäli vertaa tähän omaan tilanteeseen. Tällä hetkellä minulla siis on tämä "kuljetusvauriollinen" tv käytössä ja myyjäliikkeestä ilmoitettiin, että toimittavat maanantaina uuden tilalle ja vanha lähtee takaisin maahantuojalle.
    Näin siis täällä Kokkolassa Kodinkone Expert Haaralalla palvelu pelaa... :love:
    Lukuunottamatta tuota vekkia tuossa paneelissa, olen ollut paljon enemmän kuin tyytyväinen tämän kyseisen telkun kuvanlaatuun. Suoraan sanottuna yllätyin, kun näin ensimmäistä kertaa tämän tv:n sisäänrakennetun DIKI-tv:n kuvaa, saatikka sitten kun htpc:ltä törkkää höllisti 1080p materiaalia. Johan silmä lepää... :hitme:
     
  9. RobanHood

    RobanHood Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.10.2002
    Viestejä:
    142
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jatketaan nyt meidän Powermill-tarinan myöhemmätkin vaiheet, kun kerran aloitin: tämä eka vaihtolaite oli siis suorastaan DOA, joten se haettiin pois ja tuotiin seuraava tilalle.

    (Mainittakoon, että tän telkun sarjanumero oli T4211NG7120843. Jos ei todellakaan ole muuta tekemistä, niin voi syöttää ton numeron www.powermill.fi -sivuston etusivulla "Tarkista laitteesi huoltotilanne" -lomakkeeseen ja sieltä näkee alkuperäisen ostajan laatiman vikaselosteen, joka on täysin sama, kun mitä toi masiina meillä teki. Taisivat vaan siirtää sen lähetillä suoraan meille... En kehtaa kopsia toisen kirjoittamaa tekstiä tähän, mutta tuolta näkee näköjään kaikki huoltotilanteet, myös jo suljetut keissit.)

    Itellä ei enää sielu sietäny soittaa Powermilliin ja jutella ton "eihän me nyt tietenkään viallisia laitteita asiakkaalle lähetetä" -huoltopäällikön kanssa, joten pomo eli avovaimo soitti sinne. Toinen vaihtolaite sarjanumerolla T4211NG7120070 oli kaikin puolin asiallisen oloinen laite. Aloin jo huojentua, että oiskohan tää painajainen ohi, mutta eikös se masiina alkanu parin tunnin käytön jälkeen pörisemään, niin kuin ois sudenkorento eksyny sinne sisään. Pari iltaa yritettiin siinä, että kyllä tää tästä, ei ne parempaankaan varmaan pysty, mutta kävi se pörinä sen verran ottamaan pattiin, että takaisin se oli lähetettävä.

    Tässä vaiheessa pomo soitti Verkkokauppaankin, josta oltiinkin yhteydessä Powermilliin ja asia tuntui etenevän. Kului pari viikkoa ja mulle tuli tekstari että voimme noutaa laitteen Powermillin asiakastiskiltä. Pomo soitti sinne, että mikäs juttu tää on. Asiakaspalvelu kertoi, etä tässä on tullut virhe, ei nyt enää mitään vaihtolaitetta anneta, vaan nyt korjataan meidän alkuperäinen tv, johon on jo emokortti tilattu. Tässä vaiheessa huolto oli kestänyt lähes kaksi kuukautta. Soitin itse perään, että olisiko antaa arviota kauanko se huolto vielä kestää. Powermillin asiakaspalvelusta kerrottiin kuitenkin, että aiempi tieto on virheellinen ja meille on todellakin tulossa vaihtolaite tilalle, sarjanumerolla T4211NG7120843. No mahtavaa! Puhelun jälkeen hoksasin että sehän on se sama raato, joka meillä jo käväisi piipittämässä. Soitin takaisin, että oletteko edes yrittäneet korjata sitä, mutta nyt kuulin asiakaspalvelusta, että aiempi tieto on virheellinen ja meille on tulossa uusi tv tilalle.

    No, nyt en enää tiennyt mitä odottaa, mutta lähetti toi kun toikin seuraavana päivänä iskemättömän laitteen tilalle. Hetken tämä ehti tuntua jopa kohtuuttoman reilulta tempulta, kunnes todettiin että pörisemään se alkaa tämäkin laite. Ensin pätkittäin, sitten se pörinä jäi päälle. Matalahko pörinä kuuluu laitteen takaa, ei virtalähteen kohdalta, vaan paneelin keskeltä. Tosin ei tämä nyt niin törkeästi pörise kuin aiempi tarjokas, mutta selkeästi sellaista pörinää, jota ei meidän alkuperäisessä laitteessa ollut. Pörinä kuitenkin hukkuu enimmäkseen tv:n ääniin, ja mikä tärkeintä: kuvassa ei ole jälkeäkään siitä vihertävästä töhnästä jota meidän alkuperäisessä laitteessa oli! (Kirjoittelin siitä tännekin joskus alkukesästä.) Kai se on niin kuin joku tuossa totesikin, pilipalikamaa...

    Parin kuukauden rumba taitaa olla ohi, ja lopputuloshan on ihan ok. Hullunkurista, että mitään ei enää osata korjata ja pimenneen SCART:in takia (!) huoltoon mennyt laite vaihdetaan uuteen. En missään nimessä valita, tilalla selkeästi parempi kuvanlaatu ja uudempi firmware.

    Sitäpaitsi, jotenkin tuntuu, että ei tämä vielä tässä ole, seuraavaksi Powermillistä tulee varmaan lasku tai tekstari että voitte noutaa laitteenne pois :)
     
  10. erep

    erep Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    jos olet ostanut laitteene kaupasta X, eivät he voi poistaa vastuutansa väittämällä, että huollon hoitaa joku toinen. se joku toinen on heidän järjestelynsä (maahantuojan kanssa). he ovat edelleen kauapsta vastuussa sinulle, vaikka ovat diilanneet käytännön korjauksen muualle.

    toimimattomuss ei ole ominaisuus vaan virhe kaupan kohteessa.

    ota yhteys kunnallliseen kuluttajaviranomaiseen.
     
  11. benz

    benz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toi olikin hyvä, että laitatte noita sarjanumeroita näkyville, niin näkee kiertääkö samat paskat asiakkaalta toiselle. Jaaha, jotkut on saaneet vaihtolaitteenkin tilalle. Pitäiskö se saada aina Powermilliltä vai ostoliikkeestä vaiko ollenkaan. Itselle eivät kummastakaan luvanneet. Tosin, eivät ottaneet laitettanikaan korjattavaksi, niin kuin jo kerroin. Näköjään ovat poistaneet työmääräimenkin järjestelmästään. Sen tekivät, vaikka laitetta eivät luvannetkaan korjata, mutta nyt on sekin pois. Katselen ensviikolla miten homma etenee. Varmasti asia hoituu, mutta katsotaan meneekö hyvällä vai pahalla. Oma sarjanumeroni on T4211NG7170255.
     
  12. BulldogPO

    BulldogPO Käyttäjä

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    67
    Saadut tykkäykset:
    0
    Millaisia seinätelineitä teillä on käytössä?
    Saako sellaista että kävisi normaalit suorat liittimet, eli tulee vähän kauemmas seinästä?
     
  13. whiskeypop

    whiskeypop Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.07.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muutama pointti:

    - Ainoa joka on sanonut tämän olevan "ominaisuus" on Powermill, älä sekoita jälleenmyyjää tai maahantuojaa tähän.

    - Jälleenmyyjillä ja powermillillä ei ole kommunikointia. Powermill on Mirain palkkaama huolto- ja takuuhoitaja Suomessa tuotteen ostopaikasta riippumatta. Powermill on siten aina ensisijainen kanava vikatilanteissa ja on siis valmistajan eli Mirain valtuuttama takuuhuolto. Se kuinka hyvin se on toiminut on asia erikseen...

    - Jälleenmyyjillä tai maahantuojilla ei ole Mirain valtuuttamaa takuuvaihto-oikeutta suoraan sillä heillä ei ole huoltoasiantuntijoita jotka voisivat määrittää vian laadun. Jos tätä kautta lähdetään asiaa ajamaan kun powermilliltä ei ole tullut riittävää palvelua niin asia tottakai menee Miraille asti jotta saadaan aikaiseksi powermillin touhun ohittava päätös.
    Jos jälleenmyyjä vaihtaa sinulle uuden television on sen saatava maahantuojalta uusi tilalle. Jos maahantuoja vaihtaa jälleenmyyjälle uuden tilalle on sen saatava Mirailta uusi tilalle.
    Jälkikäteen valmistajan kanssa puiminen ei toimi sillä valmistajalta ei ole tällöin pyydetty hyväksyntää ohittaa norm. etukäteen maksettu takuuhuoltopalvelu. Tapauksen puiminen on tehtävä silloin kun tapaus on käynnissä.

    - Se mitä maahantuoja Mirailta selvittää on lähinnä miksi powermillin takuuvaihto ei tässä tapauksessa toimi ja miten tällaisia huollon vankkumattomia puhelin- tai mailipäätöksiä ylipäätänsä viosta tulee. Jos tälläisia keissejä tulee maahantuojalle asti niin palautteen täytyy mennä sitä kautta myös Miraille asti jotta asiaan eli tässä tapauksessa huoltotoimintaan voisi oikeasti tulla parannus. Miraihan Powermillille huoltopalvelusta maksaa.

    - Jälleenmyyjä on tässä tapauksessa toiminut hyvin ja keissi on lähtenyt eteenpäin. Se, että veisit televisiosi makaamaan jälleenmyyjän hyllylle ei auta asiassa yhtään. Jos televisiossasi on vika niin kyllä asia hoituu loppukädessä parhain päin.
     
  14. whiskeypop

    whiskeypop Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.07.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Myyjäliikkeen osalta toiminta on ollut erittäin hyvä ja asia on lähtenyt oikeasti eteenpäin. Kuluttajaneuvojilla on varmasti paljon vaikeampia ja kiireellisempiä keissejä tuhansittain merkistä riippumatta (kuin, että pleikkakakkonen on toiminut telsussa muutaman päivän huonommalla kuvanlaadulla) sillä kaikki suuret merkit palkkaavat vastaavia huoltopalveluyhtiöitä hoitamaan keskitetysti koko maan huollot.
     
  15. Legge

    Legge Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    666
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa tosiaan odottaa se maahantuojan kommentti asiaan (olettaen, ettei siinä kuitenkaan mene tuhottomasti aikaa). Kuluttajaneuvojat tuskin ovat kiinnostuneita jutusta, joka kuitenkin rullaa eteenpäin. Jos sieltä tulee yhtä säälittävää soopaa kuin Powermillin suunnasta, niin sitten yhteyttä viranomaisiin.

    (Vai että RGB:n laukeaminen yht'äkkiä on ominaisuus...voi hyvää päivää. Kuinkakohan moni tietämätön oikeasti uskoo noihin vähä-älyisiin selityksiin :rolleyes: )
     
  16. hifi

    hifi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.08.2007
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kivaa, täytyykin varmaan sitten tänään käyttää aikaa juttelemalla Powermillin henkilöitten kanssa. Jos vaikka tulisi selko, mikä on korjausaikataulu (kun kerran tuollaista "menee puoli vuotta" on menty sanomaan.

    Eipä missään välissä minulle todettu olevan "ominaisuus", ehkä totesivat että huolto on ikävä homma.

    Edit: Selvittelevät kuulema Powermillissä, missä varaosa liikkuu/milloin sen saa. Täytynee jo valmiiksi myyjääkin (verkkokauppa) lähestyä, jos benz:in saama toimitusaika-arvio on edes lähellä totutta.
     
  17. skuge

    skuge Käyttäjä

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    264
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo on aivan selvä vika joka pitää korjata kohtuullisessa ajassa tai vaihtaa laite uuteen. Joudut vaan jatkamaan soittelua, kyllähän järkikin nyt sanoo ettei tuo ole mikään vitun ominaisuus, vaikka digi aikaa eletäänkin. Soittele vaikka ekaksi uudestaan power milliin jos sielä vastaisi joku järkevämpi henkilö.
     
  18. benz

    benz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niinhän juuri olen kertonutkin, että kyseessä on huoltoliikkeen mukaan ominaisuus...

    Sain sen käsityksen, että ovat sentään sinne soitelleet ja kyselleet moista diaknoosia. Ei kai ne nyt minun sanaani puhelimitse pelkästään usko. Eikö se ole juuri kommunikointia ?

    Asiakkaalle ei kuulu kolmansien osapuolien sopimukset ja ohitus päätökset jne... Asiakas on tehnyt sopimuksen myyjäliikkeen kanssa. Asiakkaan kuuluu asioida vain kyseisen liikkeen kanssa. Hänen ei kuuluisi itse lainkaan ottaa yhteyttä muihin tahoihin, vaan myyjäliikkeen kuuluisi ne hoitaa, esim hoitaa ja sopia laitteen huoltoon toimittaminen yms. Kyllä sitä kommunikointia kuuluisi olla huoltoliikkeeseen juurikin myyjäliikkeeltä. Myyjäliike juuri ottaa yrittäjänä riskin mitä tavaraa myy ja se vastaa siitä asiakkaalle. Aivan sama saako se mistään jotain tilalle tms., se asia ei kuulu asiakkaalle. Kuluttajaviranomaisella oli asiasta ainakin aivan selvä näkemys, jota tukee kuluttajansuojalaki.

    Lain mukaan Esim TV:n korjaus saa kestää maksimissaan 2-viikkoa, sitten pitää antaa vaihtolaite tilalle. Jos ei voi korjata, niin sitten heti uusi tai kauppa purkuun. Muissa esim. pesukoneissa aika on eri, vain 2 vrk. Sitten pitää saada vaihtolaite tilalle, jos korjaus kestää. Itse ilmoitin viasta 15.11.07. Varmasti hoituu ja saan uuden TV:n se on varma se.
     
  19. benz

    benz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin kuin kerroin ei toimi mikään muukaan laite scart RGB kytkennällä. Varmaan on muitakin juttuja. Minua nyt kiinnostaa lähinnä tämä omani. Myyjäliikkeen toiminnassa on paljon parantamisen varaa. Kun lehmä alkaa kaatumaan omaan ojaan, asiat lähtevät aina eteenpäin, eikö ?
     
  20. un5k4

    un5k4 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.01.2006
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään sitten saapui uusi Mirai itselle, vieläpä kotiinkannettuna kun vanhan ottivat matkaan. :thumbsup:
    Olo oli taas kuin pikkupojalla jouluna, kun pakettia aukaisin ja jalustaa ruuvasin paikoilleen. Noh, sormet ristissä johdot seinään ja telkkari tulille. Aah, täys nolla viallista pikseliä eikä mitään ylimääräisiä surinoita. Täytyy melkein koputtaa puuta. :hitme:
    Tässä nyt kun on näitä muitakin sarjanumeroja laitettu esille, niin laitetaan tuon omankin, ettei vain kukaan satu saamaan käytettyä uutena: T42M01G7330037
    Seuraavana onkin vuorossa jonkinnäköisen taustavalaistuksen rakentaminen tv-tason taakse tunnelmaa luomaan.
    Sellaista vielä tuli mieleen, että josko jollakin olisi antaa jonkinnäköisiä vinkkejä tuon kuvan säätöön, jotta siitä saisi kaikki mahdollinen laatu irti? Taustavalon sai ainakin heti suosiolla laittaa pienemmälle.