Miraclebox 9 Twin HD PVR DVB-T2 CI+

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana hhelminen, 06.08.2011.

  1. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Olen aika varma, että "Virransäästö Standby-tilassa" on se konffaus, mikä vaikuttaa tähän.
    Onko jollakin muita havaintoja?
    Tässä on vaan se ikävä puoli, että laite on melkoisen lämmin, vaikka se ei ole ns. päällä. Se siis on pelkästään valmiustilassa.
     
  2. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luulen, että jatkuva automaattinen ajansiirto overridaa virransäästön valmiustilassa ja jatkaa levylle puskurointia standbyssa. Minulla ei niin kuuma kun käynnistän (jälleen USB-tikkukokeilujen jälkeen) ajansiirron manuaalisesti tarvittaessa vaikka virransäästö valmiustilassa ei ole päällä.
    Kuten joskus aiemmin kirjoitin, jos virransäästö on päällä niin RF-moduulin läpi ei antennisignaali mene telkkarille heikompien kanavasignaalien osalta.
     
  3. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Omat kokeiluni tänään osoittivat, että laite on liian kuuma (pintalämpötila yli 40 astetta), kun "virransäästö valmiustilassa" ei ole päällä. Se, onko ajansiirto automaattinen tai manuaalinen, ei kokemukseni mukaan vaikuta tähän mitenkään. Minulla ei ole koskaan ollut AV-laitetta, joka olisi noin lämmin valmiustilassa. Tuollainen lämpötila 24/7 ei voi tehdä laitteen komponenteille hyvää.

    Onko jollakin muulla kokemusta tästä asiasta?
     
  4. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Jos en nyt ihan väärin muista niin huoltovalikon foorumilla oli vastaavasta lämpenemisestä juttua ja yksi aiheuttaja oli CI+ firmis....
    Mittasin piruuttani oman boxini lämpötilan standby tilassa (ei deep), 30,1 astetta vaikka päällä on ilmankiertoa estämässä Golden Median ONE satelliittiviritin.
    ISPC3.4 onkos sinulla tuo CI+ firmis ja moduuli kortin kanssa boxissa, jos on voisiko sen "hengissäpito" aiheuttaa lämpenemistä?
    Ymmärsinkö oikein tuosta V2.11.30 ei CI+ firmiksestä että sillä toimisi myös Boxer CI+ moduuli (ja kanavat tietekin), firmiksestä kun sanotaan miraclefiles.net sivulla seuraavaa Boxer CI+ modul fungerar åter igen med mjukvaror utan CI+ stöd.
    Jos näin on eihän tuon pitäisi olla edes mahdollista.....
     
  5. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Minulla oli tarkoitus korvata MB9:llä WBOX ja käyttää CI+-FW:a. Kaiken etukäteen saamani tiedon perusteella tämä oli saavutettavissa.
    Nyt olen ikävä kyllä huomannut, että ei ole olemassa kunnolla toimivaa T2/C-hybridivirittimiä tukevaa firmistä Soneran kaapeliverkossa. Tästä syystä olen kokeillut ei-CI+ -firmiksiä. Liika lämpö on siis ei-CI+ -versioissa. Se oli havaittavissa myös CI+-versioissa.

    Lisää käyttäjäkokemuksia tarvitaan tähän EPG-lisätietonäkyvyyteen.
     
  6. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla CI+ softa kolmessa purkissa ja riippumatta siitä onko niissä CI+ moduuli sisällä tai ei yksikään niistä ei käy kuumana standby tilassa. En nyt ala mittailemaan, mutta arvioisin noin max 30-asteisen olevan. Katsoin huvikseni NAS-asemani hallinnasta sen sisäisiä lämpötiloja; noin 35 astetta, joka on täysin normaali ja NASia pidetään päällä 24/7/365. Hälytysrajat ovat 50 astetta kiintolevylle ja 57 astetta itse järjestelmälle. Tietotekniikassa on enemmän puhuttu lämpötilan vaihteluiden haitallisuudesta, kuten laitteen jatkuva sammuttaminen ja päällekytkeminen. Kyse on komponenttien laadusta ja totta on, että useimmissa digibokseissa virtalähteen elkot ovat luvattoman huonolaatuisia. Itse olen niitä vaihtanut ehkä puoleen tusinaan erimerkkisiä (Handan, Topfield jne.) bokseja, MBihin ei vielä ole tarvinnut vaihtaa. Tuo on sinällään helppo ja halpa operaatio, mutta tietenkin kulutajille turha ja valmistajilta turhaa säästöä brändin kustannuksella.

    EPG:n laajennetuissa ohjelmatiedoissa iloni oli sikäli ennenaikainen, että se tosiaan näyttää vain kuluvan päivän; eilen näkyi eilisen tiedot, mutta ei tämänpäiväisiä, tänään näkyy tämä päivä mutta ei huominen - purkkia ei ole sammutettu tässä välissä eikä siihen ole tehty konffausmuutoksia, se on vain ollut yön standbyssa.
     
  7. koose

    koose Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kuinka monta kaapeliviritintä tässä laitteessa on?
     
  8. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Minulla on kaksi T2/C-viritintä. Kyllä kai sen voisi ostaa yhdelläkin virittimellä.
    Toisella foorumilaisella näyttää olevan T2/C + S -yhdistelmä.
     
  9. koose

    koose Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    2
    Onko ongelma siis se, että laitteessasi on kaksi kaapeliviritintä, mutta et saa kuin yhden käyttöön?
     
  10. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Minun ja muiden, jotka käyttävät jotain uusimmista CI+-firmiksistä, ongelma on kahden salatun maksukanavan ongelma:
     
  11. koose

    koose Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ok, luulen ymmärtäväni ongelman. Laitteessa on kaksi kaapeliviritintä. Ei CI+ firmiksellä voi tallentaa kahdesta nipusta esim. neljää kanavaa samanaikaisesti - myös maksullisia, eli itse asiassa laite toimii SD-boksina.

    Mutta jos haluaa katsoa HD-kanavia, niin laitteeseen tulee asentaa CI+ firmis ja kortti laittaa CI+ moduuliin. Tämän jälkeen boksilla pystyy kaapelissa samanaikaisesti tallentamaan ja katsomaan vain yhtä maksullista kanavaa kerrallaan. Pystyykö sillä tallentamaan tai katsomaan samaan aikaan maksuttomia kanavia?

    Yhdenkin virittimen boksilla voi käsittääkseni tallentaa ja katsella kahta kanavaa samanaikaisesti. Toimiiko laiteesi siis CI+ firmiksellä jopa rajoittuneemmin kuin yhden virittimen boksi? Niin ja mihin bittiavaruuteen se toinen viritin oikein häviää?

    Topfield 2401 CI+ firmiksellä ja CI+ moduulilla voi tallentaa kahdesta nipusta neljää maksullista hd jne. kanavaa yhtä aikaa ja katsella viidettä. Lisään tähän jo valmiiksi sen, että tiedossa on, ettei se pura kerralla kaikkia tallenteita ja salaa niitä uudelleen, mutta sillä ei ole kuitenkaan ollut käytännön kannalta juurikaan merkitystä. Kuvallinen pikakelaus toimii paremmin puretuissa ja uudelleen salatuissa tallenteissa. Mutta jos haluaa hifistellä, niin tallenteet voi tarvittaessa purkaa ja uudelleen salata laitteessa olevalla automaattisella salauksenpurkuohjelmalla.
     
  12. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    SD-laitteena toimii vallan mainiosti. Alkeellinen hakusanatallennuskin toimii. Kts. Gun Manin hyvät ohjeet. En tiedä neljän kanavan tallennuksesta. Mistä tämän keksit? En ole kokeillut.

    Vielä kerran tämä ongelma. Siinä se on kerrottu. En osaa ongelmaa tämän paremmin kuvata:

    HD-kanavat, jotka vaativat linkityksen/parituksen, tarvitsevat Suomessa CI+-moduulin tai hyväksynyt laitteen, jotta niitä voi katsoa. MB9:ssä tarvitaan CI+-moduuli ja sitä tukeva firmis.

    OT: Saksan Topfield ei tue Suomessa käytettävää DVB-tekstitystä. Sinua se ei haittaa. Se on tullut nyt selväksi. Minua se haittaisi. Siksi en laitetta tilannut, vaikka lähellä oli. Vaikka se oma boksi on paras ja rakas, niin kannattaa välillä katsoa tätä asiaa ulkoa päin. Sillä tavalla voi olla tekemättä sen virheen, että huutoäänestyksellä saa huonon boksinsa parhaaksi boksiksi (kts. äänestys, jossa wbox2 saatiin parhaaksi boksiksi). End of OT.
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2012
  13. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Miracleboxilla V2.10.11 CI+ firmiksellä sain tallennettua TV Viihteeltä useampaa salattua kanavaa kerrallaan, vain yksi (ensimmäinen) purkaantui lennossa, muut tallennettiin sellaisenaan salattuna kovolle ja avattiin vasta katseltaessa tallennetta.
    Salatun tallenteen sai "purettua" kun painoi rec nappulaa katselun alussa, boxi teki silloin moduulia ja korttia tarvitsemattoman kopion kovolle, tai purki jopa täysin salaamattomaksi jos lähetyspäässä sitä ei oltu estetty.
     
  14. koose

    koose Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tämä oli vain tarkoitettu käytännön kuvaukseksi kahden virittimen boksin toiminnallisuudesta. Topfieldissä voi tallentaa neljää ohjelmaa samanaikaisesti kahdesta nipusta ja ajattelin kaikkien kahden virittimien boksien toimivan näin. Kokeileppa varsin.

    No vastaa vaikka edellisessä viestissä esittämiini kysymyksiin tai kerro omin sanoin miten tämä käytännössä poikkeaa tuosta ei CI+ firmiksen käyttäytymisestä.

    Olet mielestäni vain ymmärtänyt tämän asian väärin. Tässä ei ole kysymys parhaan ja rakkaan boksin puolustelemisesta, vaan täysin liioittelemiesi ongelmien oikaisemisesta, jotta tulevat boksin ostajat saisivat mahdollisimman oikeudenmukaista tietoa. Esimerkiksi väitteesi "Saksan Topfield ei tue Suomessa käytettävää DVB-tekstitystä" on täysin liioiteltua. Muun muassa tästä syystä uskon lisäksi, että myös tästä miraclesta esittämäsi väitteet ovat liioiteltuja.
     
  15. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Ongelmankuvauksessa kerrotaan, että se koskee CI+-tapauksia. Tuo lainaamani englanninkielinen teksti on maahantuojalta saatu. En tiedä sen kirjoittajaa, mutta siinä on kerrottu ongelma ja sen workaround juuri niin kuin olen itsekin sen kokenut.
    Minulle on aivan sama uskotko sinä minua vai et. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Sinulle taas näyttää olevan todella vaikea myöntää, että boksisi ei toimi niin kuin itse oletan boksien toimivan. Jos sinä olet tyytyväinen boksiisi, niin hyvä homma. Ole iloinen. Topfield-OT ei kuulu tähän keskusteluun, joten lopetetaan tämä tähän.
     
  16. koose

    koose Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ok, eli toimi vastaavasti kuin tuo Toppari. Näin arvelinkin sen toimivan. On todella hyvä, että boksien puutteet tuodaan esille, mutta itse en oikein käsitä, että mitä järkeä niitä on liioitella. Ketä se palvelee? Kilpailevan boksin myyjää, vai ketä, en ymmärrä.
     
  17. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
  18. koose

    koose Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ok, se on sinulle ogelma, koska tuossa lukee niin, ja vaikka et osaa sitä käytännössä kuvatakaan.
     
  19. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Etkö osaa englantia?
    Tuossa se on nyt kolmannen tai neljännen kerran. Ei tuota ongelmaa voi paremmin kuvata, vaikka sen kääntäisi mihin tahansa kieleen:
    Problem if you have CI+ software and CI+ CAM:
    -While recording 1 channel, you will not see any other pay-tv channels simultaneously.
    -When watching a recording, you can only see it with the same tuner that was used to record it. So if you have that right tuner recording it will not be possible to view old recording. Or if the receiver tries to use other tuner you have to record something to be able to view the old recording with just the right tuner.

    Kun et taida omistaa MB9:ää ja et näköjään ymmärrä mistä täällä puhutaan, niin miksi jatkat tätä jankutusta?
     
  20. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyseenalaistan itseäni lainaten kaikki omat teoriani liittyen EPG:n laajennettuinhin ohjelmatietoihin. Yllä quotessa oli tilanne eilen; ohjelmatiedot näkyivät noin eilisiltaan asti. Tänään aamulla kummassakaan MB9:ssä ei ollut laajennettuja ohjelmatietoja. Virrat pois ja takaisin; toiseen ne ilmestyivät about tälle päivälle, toiseen ei kahdenkaan käynnistyksen jälkeen. Minkään virrankäynnistyksen jälkeen purkit eivät menneet standby-tilaan vaan jäivät päälle - siis jos silläkään on merkitystä kuten joskus itse epäilin. BTW: aina kun virrat ottaa pois, menee EPG-valinnassa "EPG valmiustilassa" pois päältä, mihin sitten vaikuttaakaan.
    Kokeilemaan tuota hhelmisen mainitsemaa plugaria, jos se olisi workaround ongelmalle