Miraclebox 9 Twin HD PVR DVB-T2 CI+

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana hhelminen, 06.08.2011.

  1. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Voi olla, että olen kiukutellut joillekin mielestäsi. Näyttää siltä, että olet pahoittanut mielesi muiden ihmisten puolesta. En ole muilta kirjoittajilta tällaisesta palautetta saanut. Itse asiassa olen saanut pelkästään apua.
    Olen vain halunnut rehellisesti kertoa boksin ongelmista.
    Etenkin näitä nimimerkkejä haluan kiittää avusta: hhelminen, vps358, Digiman, mpuupera, Gun Man. Sorry, jos joku jäi pois listauksesta.

    Onko täällä joku, jolla on T2/C-hybridiboksi Soneran kaapeliverkossa ja on onnistunut asentamaan v2.10.24 eiCI+-(tai CI+)fw:n? Minulla asennus jää ajan asetukseen ja asennus ei etene.
     
    Viimeksi muokattu: 21.12.2012
  2. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olisi näköjään uusi firmis jaossa 2.11.30 - tosin ei vielä CI+ -versiona.
    Onko kellään vielä kokemuksia? Vähän laiskottaa itseä testailla...

    Tämä on ollut hyvä ryhmä ja tästä on ollut minulle apua. Mielestäni mielipiteitäkin saa esittää; lukioiden on vaan hyvä erottaa faktat, individuaalien testikokemukset vaihtelevissa ympäristöissä ja puhtaat mielipiteet toisistaan. Kyllä tänne bittejä sopii....
     
  3. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Tuolla on myös CI+-versio:
    http://www.miraclebox.se/downloads.html

    Release notesin mukaan on tehty paljon parannuksia. Mitähän tuo "CI+ improvements" mahtaa sisältää?
    Release notes V2.11.30:
    - Menu - Configuration - A/V Output Setting: Power Saving in Standby Mode : OFF : normal Standby, ON : Deep Standby
    - Boxer CI+ CAM shoule be working in non CI+ channel with normal SW : Solved
    - Standby function changes: 1 x Power Button Normal Standby, 2 x Power Button Deep Standby
    - Slowmotion function improved (Start with << >> Button, Stop with Play Button)
    - Overlap Timer-Recordings without Pause
    - Timer not working when freeTV is being used : Solved
    - Blindscan & Auto Search function improved
    - Auto Find function improved - Service Search : Auto Find with RED Button
    - Upgraded Shortcut menu - New Icon and Style is adapted
    - Internet Radio+ more categories like Pop, Rock, R&B, Dance, etc..: INFO Button for add. more category
    - FreeTV+ improvements
    - InternetTV+ improvements
    - Weather Forecast working and updated list
    - Subtitle freeze fixed
    - Timeshift bug fixed
    - Working address for downloading softwares etc directly from miraclebox
    - Fixed “slow, freezing, and hang-up” matters
    - Many hangup points fixed
    - Network bug fixed for plugin.
    - Tricolor CAM Neotion CI+ Support add.
    - Plugin API 1.16.1 adapted
    - New bootlogo
    - Unification of menu item name in different language : Changed
    - Applications -> Plugin
    - Can not access to NAS equipment via DLNA : Solved
    - Dolby Digital + is not working in Timeshift : Solved

    CI+ Related SW Versions:
    - CI+ improvements
    - Boxer and ComHem CI+ CAMs working again
    - GOM Player CI+ playback recording files bug fix.
    - FTA Channel recordings are neither encrypted nor has a retention limit

    DLNA (DMS) Updated:
    - Supported file Format
    1.video: avi, divx, wmv, mp4(m4v), mkv, flv, mpg(mpeg), ts(m2ts), vob, mov, xvid
    2.audio: mp3, m4a, wma, wav, ogg, flac, aac, ac3
    3.image: jpg
    - Uncertificated file Format
    1.video : mts, m2t, 3gp, asf
    2.audio : asf, fla, flc, m4p, pcm
     
  4. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Anteeksi, mutta on pakko palata OT:iin ja korjata koose:n kirjoituksia.

    Saksan Topfield on kertonut, että 2401-mallia ei voi myydä Suomeen. koska se ei toimi täällä:
     
    Viimeksi muokattu: 22.12.2012
  5. koose

    koose Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    2
    Korjata? Saksan Topfieldin kommenttihan vain vahvistaa ja laajentaa tuota näkemystäni. "Itse en kyllä voi suositella mitään HD boksia hankittavaksi, jollei tule toimeen esim. yhden tekstiongelman kanssa." Saksalaiset ovat sitä mieltä, että heille ei pidä edes myydä sellaisia bokseja :).
    Saksalainen toimittaja on tarkka laadusta, toisin kuin Suomalainen. Suomessa myydään edelleen tekstiongelmaisia bokseja, eikä palstan kirjoitusten mukaan topfield ole edes ainoa merkki. Lisäksi tekstiongelmia näkyy olevan myös palvelun tarjoajilla, mutta silti niitä vain tarjotaan.
    Jos tuota 2401 boksia ei todella saa enää tilattua Suomeen tuon pienen tekstiongelman vuoksi, niin siinä voi jokainen miettiä, voittiko tässä Suomalainen kuluttaja. Onneksi ehdin ostaa kaksi boksia :). Seuraava boksi pitänee käydä oikein hakemassa Saksasta, jollei siihen mennessä boksit ole käyneet jo niin kömpelöiksi ja tarpeettomiksi, ettei niitä käytetä enää ollenkaan.

    Edit: linkki tuohon ISPF3.4 lainauksen lähteeseen.
    https://www.dvdplaza.fi/forums/show...d-CRP-2401CI?p=1528026&viewfull=1#post1528026
     
    Viimeksi muokattu: 23.12.2012
  6. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Uusimmalla Miracleboxin V2.11.30 softalla toimii ainakin kaikkien vapaiden kanavien ja maksullisten Plus TV kanavien tekstitykset, täytyy tosin olla jatkuva ajansiirto päällä (muutoin Ylen tekstityksiin tulee satunnaista häikkää).
    Meidän boxeissa ajansiirtomuistina on 8GB USB tikut jottein SSD levyt "kulu" turhaan...
    Sammutusbugia jos tallennus on päällä ei ole vieläkään korjattu, tosin meillä sammutuksen nyt sitten hoitaa boxin oma ajastettu sammutus...
     
  7. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Testailin itsekin 2.11.30 CI+ versiota. EPG:n laajenetut ohjelmatiedot eivät toimi millään kanavalla, muuten aika lupaava softa.

    Maksukanavaa kun tallentaa ja toista yrittää katsoa saattaa tulla herja CI-kapasiteetin loppumisesta; taitaa purkista loppua vääntö kryptausten kanssa vai voisiko itse CI+ -moduuli vaikuttaa? Minulla antenniverkko, LA Digitalin CI+ -moduuli ja Welho/DNA -kanavapaketti.

    Noiden laajennettujen ohjelmatietojen puutteen takia täytynee downgradeta, harmi...
     
  8. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 769
    Saadut tykkäykset:
    490
    Jep, modulilla kuin modulilla käy joskus noin...

    T: Vesku
     
  9. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Minulla ainakin käy LA Digitalin moduulilla v2.11.*CI+ -firmiksellä aina tuolla tavalla.

    Haluan uskoa, että vika on softapuolella ja vian voi korjata. Mielestäni ei saa olla selitys, että HW on riittämätön. Siinä tapauksessa tällaisen laitteen myyminen olisi mieltä vailla. Jos vika olisi HW:ssa ja sitä ei voisi korjata, pitäisi se olla selvästi kerrottu asiakkaille.
     
  10. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo on oikestaan aika fiksu veto; time shiftin voi pitää automaattisesti käynnistyvänä eli aina päällä - nyt käynnistän sen manuaalisesti vain tarvittaessa, jotta kovalevy ei aina pyörisi.
     
  11. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt alkaa mennä yli hilseen. Laitoin USB-timeshiftin toiseen MB9-boksiini ja EPG laajennetut ohjelmatiedot alkoivat toimia.

    Yritin toistaa kaiken makkarin boksissani, mutta ei vaan toimi. Olen mielestäni verrannut kaikki konffatiedot; ainoa ero purkeissa on virittimet, toisessa 2*T2/C ja makkarissa T2/C+S.
    Jahka keksin mistä tökkii niin ollaan päästy askel eteenpäin ja 2.11.30 CI+ -firmis saattaa jopa jäädä koneisiin....

    Edit: Ja kolmannessa laitteessani MB7 nuo laajennetut ohjelmatiedot toimivat heittämällä 2.11.30 CI+ -softalla....

    Edit2: Kohta alkaa epätieteellinen seura jo kiinnostua kokemuksistani ja selityksistäni, mutta teoriani on seuraava; Joskus, kun virrat laitetaan takaa virtakytkimestä päälle, kone buuttailee aikansa ja menee sitten standby-tilaan, toisinaan se taas jää päälle. Nyt kun makkarin konekin meni standby-tilaan virtakytkimen ja buuttauksen jälkeen, alkoivat laajennetut ohjelmatiedot sielläkin toimia jahka valmiustilasta herättiin.

    Teoriani on se, että firmis-päivityksen jälkeen MB9-purkkini jäivät päälle kun virrat takaa kytkettiin - vasta tänään kun uudemman kerran leikin virtakytkimellä ne menivät buutin jälkeen standby-tilaan. Jotain firmis-asennuksessa ei mene loppuun asti ennenkuin näin tapahtuu.
    Miksi purkki sitten joskus jää päälle ja joskus menee standby-tilaan kun virrat takaa kytketään - en tiedä, mutta varmana tiedän, että minulla on havaintoja molemmista käyttäytymismalleista! Mutta jos muilla on vaikeuksia saada laajennettu ohjelmatieto näkymään niin testatkaa teoriaani ja kertokaa havainnoistanne.
     
    Viimeksi muokattu: 26.12.2012
  12. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Tallentuuko EPG data kovolle vai USB tikulle, kiinnostaa mitkä ovat EPG asetukset (ne näkee kun painaa EPG näppäintä ja sen jälkeen FAV näppäintä).
    Meillä ei nimittäin virtojen katkaisun (takaa virtakytkimestä) jälkeen tullut näkyviin laajennettua EPG dataa, firmis siis V1.11.30.
     
  13. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kokeillut molempia, en huomannut eroa. Jätin USB-valinnan aktiiviseksi.
     
  14. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Sinulla on, jos ymmärsin oikein, CI+-versio käytössä, mutta hhelmisellä ei. Voiko tämä olla se ratkaiseva ero?
     
  15. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vähän takkuilua olemassa; kuva nykii, valikkovalinnat viipyvät jne... Mietin voisiko johtua USB-muistin hitaudesta, tai jostain puskurointi ongelmasta kun sinne timeshiftiä tallennetaan. Tastailen nyt timeshiftiä kiintolevylle jos takkuilu loppuisi.

    Käytän micro-SDHC-kortteja pienenpienessä USB-lukijassa; näin sama muistikortti käy paitsi USB-tikuksi myös (adapterilla tai ilman) kameroihin tai puhelimiin.

    Testailin USB-muistien nopeuksia MB9:n nopeustestillä, ne vaihtelivat tyypillisesti 114-118 MBits/Sec, sisäisten kiintolevyjen nopeuden ollessa tyypillisesti välillä 279-305 MBits/Sec (JFS). Minkälaisia nopeuksia hhelminen sinä saat USB-tikullesi? Onko minulla laaduttomia lukjioita/muistikortteja (tosin halvalla Kiinasta tilattuja ;o) ?
    Mainittakoot, että muistikortin tiedostojärjestelmällä ei nopeustestissä tuntunut olvan suurta väliä, että oliko FAT32, JFT vai NTFS. Ehkä käytönnön töissä isoja fileitä kirjoitellessa tilanne on toinen FATin tappioksi.

    Jälleen pari epätieteellistä havaintoa:
    -Jos MB9:llä alusti tiedostojärjestelmäksi NTFS:n saattoi molemmat MB9:ni olla tunnistamatta USB-muistia tämän jälkeen. Piti käydä tietsikalla alustamassa FAT32:ksi ja taas muisti löytyi!
    -Minulla on kaksi samanlaista micro SDHC -USB-lukijaa. Vain toisella pystyn alustamaan muistin - ihan sama kumpaa MB9-purkeistani tai mitä USB-porttia tai micro SDHC-korttia käytän. Kumpaakin USB-lukijaa voi kyllä sitten kyllä kayttää, ongelma liittyy vain alustukseen. Jos on USB-muistien kanssa ongelmia kannattaa siis kokeilla toista yksilöä
    -Näitäkin havaintoja pystyn toistamaan
     
  16. mpuupera

    mpuupera Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt sain näiden muistitikkukokeilujeni jälkeen molemmat MB9-purkit siihen tilaan, että laajennetut ohjelmatiedot eivät näkyneet (sen jälkeen kun muutin EPG-datalle ja timeshiftille tallennusmuistiksi kiintolevyn).
    Virrat pois takaa ja käynnistys (molemmissa meni standby-tilaan bootin jälkeen) ja taas toimii! Tulkintani siis, että jos tallennusmedioita muutetaan (EPG-data tai timeshift, ehkä vain EPG-data), pitää virrat katkaista kuvaamallani tavalla takaa niin, että menee standby-tilaan bootin jälkeen.
     
  17. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Kokeilin V2.11.30 ei CI+-versiota (en viitsi kokeilla CI+-versiota, koska siinä on ne todetut salattujen kanavien ongelmat). EPG-tallennus ja ajansiirto ovat takana olevalle USB-tikulle (alempi takana, FAT32, "oikea" 8 GB USB-muistitikku).
    Minulla ei näy laajennetut ohjelmatiedot, vaikka miten buuttaisin.

    Onko nyt niin, että tässä on ero CI+- ja eiCI+-versioissa?
     
    Viimeksi muokattu: 27.12.2012
  18. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Pari yleistä kysymystä:

    "EPG Valmiustila" [sic] -valintaa olen pitänyt välillä päällä ja välillä pois. En huomaa mitään eroa. Miten tämä toimii teillä muilla?
    Kysyin maahantuojalta miten pitäisi toimia. Ei osannut selittää.

    Olen pitänyt "Virransäästö Standby-tilassa" valintaa "päällä". Jos se on poissa päältä, on laite käsittämättömän lämmin, vaikka mitään aktiviitista ei laitteesta tapahdu. Mikä on yleinen käsitys? Pidättekö päällä?
    Eikö tuollaisessa 24/7 lämmityksessä elkot kyykähdä alle takuuajan?
    Liittyykö tämä valinta tuohon ylläolevaan valintaan jotenkin? Jos on, voiko tuon todentaa?

    Onko jossakin olemassa selitys Kanavalista -> Kanavalistan asetukset valintoihin?
    En löydä vastausta manuaaleista. Kysyin tätä maahantuojalta, mutta sieltä en saanut apua. Huoltovalikko-foorumistakaan en löytänyt selityksiä millään haulla.
    Edit: Tuolla seitsemän eri valintaa: (1) "Kanavalistan esikatselu"..... (7) "Kopioi Kanava [sic]".
    Mitä nämä kaikki seitsemän valintaa tekevät?
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2012
  19. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Kingstonin 16GB mirkotikku ja boxi antaa nopeudeksi 112 MBit/s.
    Tahmailu johtuu todennäköisesti juurikin muistin lukuvaikeuksista, oma boxini hyytyi aivan järkyttävän hitaaksi kun menin myös NAS:ina toimivaan reitittimeen (johon boxi oli mountattu) vaihtamaan USB tikun tilalle USB adapterissa olevan kovon.

    Itse en saa näkymään laajennettuja ohjelmatietoja muuta kuin yhden vuorokauden vaikka mitä tekisin.
    Sammutin boxin, katkaisin takaa virrat ja laitoin takaisin (boxi meni valmiustilaan) ja ei vaan näy päivää enempää...
    Sen huomasin jos EPG dataa ei tallenna boxiin muistiin niin tulevista tallennuksista hukkuu nimet (vain kanavan nimi on tallenteen nimenä), eli boxiin tallennetusta EPG datasta kaivellaan ohjelman nimi tallennuksen alkaessa.

    Muistelin että jostain syystä juuri tuo jatkuva ajansiirto kovolle pitää boxin lämpimänä sammutettuna.
    Se kanavalistan asetukset vaikuttaa siihen mitenkä kanavat järjestyy, esim Yle 1 on ykköspaikalla ja Yle 2 kakkospaikalla jne, kokemuksesta sanoisin älä koske jos kanavajärjestys on oikea. ;)

    Niin ja firmiksenä on meillä ei CI+ versio...
     
  20. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Odotan edelleen, että MB9:ään saadaan toimiva CI+ -firmis. Olen tässä odotellessa kokeillut ei-CI+-firmiksiä.
    Paras asia, jonka olen huomannut, on FortisWebIo-plugin. Sillä voi esimerkiksi helposti ladata PC:lle MB9:llä tallennetut ohjelmat. Näitä voi katsoa PC:llä Media Player Classicilla. Varmaan useakin standalone mediatoistin näyttää noita filejä. Ainakin Dune HD Lite 53D pystyy siihen.
    Gun Manin ohjeistama hakusanatallennus on tietysti tämän pluginin paras toimivuus.