Ei Fiat yksin ole sähkövikojen kanssa. Vaihdoin kesällä 3 vuotta vanhan BMW 520iA Touringin pois, jossa oli ihan "pikku" ongelmia sähköjen kanssa. Parin kuukauden oston jälkeen Airbag-merkkivalo alkoi palamaan, joka korjattiin huollossa. Kuukauden jälkeen sama homma, huolto vaihtoi turvavöidenkirstys johdot. Vika oli kuulemma hanttimiehen puoleisen turvavyönkirstys anturin johdossa. Tottakai se valo alkoi palaa taas muutaman viikon jälkeen. Soitin huoltoon ja kysyin onko siitä jotain haittaa, kun se merkkivalo palaa, ei muuta kuin ettei kuulemma Airbagit toimi joita löytyi 6kpl. Annoin sen palaa. Sitten alkoi mielenkiintoiset ongelmat Bemu päätti ilman mitään ennakko varoituksia alkaa laittaa vilkkua oikealle ja pitkät päälle samaan aikaan. Ei paljoa naurattanut, kun kerran ajoin yöllä Helsingistä kotiin ja Bemu päätti heittää pitkät päälle. Vastaan tuleva rekka "kosti" ja heitti koko katollisen lisäpitkiä päälle en nähnyt vähään aikaan mitään. Eräs toinen kerta ajelin ykköstiellä ja bemu heitti vilkun oikealle, joten takana tuleva auto luuli että käännyn oikealle tai näytän merkin että mene ohi......ja menihän se. Vika oli jo niin paskamainen että se oli korjattava. Huolto softasi pari kertaa valojenohjausyksikön, joka ei auttanut. Toisella kertaa ne vaihtoi turvavöidenkiristys antureiden johdot kullattuihin liittimiin ja Airbagit toimi taas :thumbsup: Viikko tämän jälkeen ajoin mällin Turussa. 50km/h Toyotan kylkeen, joka meni lunastuskuntoon. Bemuun ei tullut kuin 20-30000mk:n vauriot. Oli sen verran kova tärsky, että olisi luullut Airbagien laukeavan, mutta ei. Kävin BMW:n maahantuojan kanssa pitkän keskustelun asiasta. Kyllä maahantuoja sai minut uskoamaan ettei Airbagien olisi pitänytkään laueta, koska moottori ei ollut siirtynyt paikaltaan. Valojen ongelmat poistuivat vasta kun koko valojenohjausyksikkö vaihdettiin kolarin jälkeen. No kesällä vaihdoin auton ja pääsin eroon todellisesta "Maanantai" kappaleesta. Niin ja mihin autoon vaihdoin..........no tietenkin samanlaiseen uuteen:thumbsup: Kolme kuukautta mennyt ilman mitään ongelmia!
Auto meni kesän lopussa myyntiin, talvella sillä kun ei mitään tee :hitme: No oikeestaan tuli pikainen rahantarve kun piti ostaa uus telkkari, dvd-soitin...
Hyvinpalvellut Nissan Primera -91, joka 300K täyttymisen kunniaksi katkaisi pakoputkensa ruosteen avulla..
Luotan Audiin, koska ne konffattua tehtaalla asialliseen kondikseen, ei tarvii kuunnella paikallisten selityksiä. Yleensä vaihdan uuteen alta 30.000 kilometrin. Vaimo on ajanut omallaan jo enemmän, eikä autovanhus vielä ole hyytynyt. "Pakollinen" lisäosa on alustan madallus ja jäykistys tehtaalla, muuten fiilis on kuin Passattia navigoisi. Suosittelen. Onhan Audin merkkikin 0000....
tuommosella saksalais värkillä on tullu ajeltu nyt toista vuotta eli ford escort 1.8 clx mittariin kertynyt 110tkm huoletonta kilometriä(melkein )
Renkaat kesässä syövä 89 Ford Sierra löytyy täältä. Mukavaa kun takaa ei saa kulmia säädettyä tarpeeksi, niin nyt on pirssin takarenkaat näin /--\, ja tajuaahan sen tyhmempikin mitä tuosta seuraa. Lisäksi molemmat vetoakselit pitäs uusia(á2200mk), yllättäen ostaa ne uudet renkaat, ja ottaa ruosteita kiinni 3000mk:lla. Muuten on kyllä pirun hyvä auto. Ihan oikeasti. T: Iloinen Sierrakuski
Vagabondeilla =) Ajokortti-ikä tuli täyteen jo 4 vuotta sitten, muttei ole ollut tarvetta / mielenkiintoa auton hankkimiseen. Pyörällä polkee ja julkisilla kulkee.. Eipä ole ollut ongelmia tämän suhteen.
Mitsubishi Lancer 1.3 Gl -89 (nuhapumppu mutta toimii) ajettu 230 tkm Lancer vaihtui Nissan Almera 1.6 SI malliin:love:
Fiat 128 vuodelta -79. Ajettu 130 tkm. Ostin joltain papparalta viime vuoden toukokuussa. Sanoi vielä, että kärry on seissyt 10v seisontavakuutuksessa jossain ladossa. Helppo uskoa, sillä on todella hyvässä kunnossa. Ruostetta ei löydy niin mistään ja kone tuntuu olevan tosi hyvässä vedossa, ihan jo noin ulkonäöllisestikin. Ei edes syö öljyä lainkaan. Pistin talveksi kärryn seisomaan marraskuusta eteenpäin, mutta siihen mennessä kone on pelannut ihan moitteetta, ei vian vikaa. Maksoin kärrystä huimat 1500mk. 70-luvun huima vintage monoradiokin kuuluu pakettiin...
Ooppeli Astra mallia G -99. Mittarissa n. 80 000 km. Täyttää hyvin tarpeensa ja kulkee mukavan vähällä bensalla (2.0).
Talviautona Audi 100 -87, priimakunnossa ja 200000 mittarissa. Ja aina vapulta alle vaihtuu keltainen VW Type 1 -74 jolla ajellaan sitten niin pitkälle kun lasit pysyy kirkkaina.
Toyota Camry -88. Ajettu 350 000 km. Myydään! No heh. Kyllähän tuolla vielä kesään ajelee. Hyvin säilynyt auto ja lähtee käyntiin semmoisillakin pakkasilla missä naapurin uudet autot ei edes inahda. Huollossa tosin sanottiin, että moottori saattaa poksahtaa minä hetkenä tahansa ja kaikki vaihteet ei pysy päällä ilman pitämistä (2, pakki ja joskus kolmonen pomppaa pois), Tuulilasissa säröjä yms. :hitme: Mutta, mutta. Silti toimii kuin junan vessa!