Minkä konsoli/pc-pelin ostit viimeksi?

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana xander, 31.10.2003.

  1. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Koska kyse ei ole remakesta, niin laitetaan tähän ketjuun.

    https://store.steampowered.com/app/2060130/Return_to_Monkey_Island/

    Return to Monkey Island. Jatko Monkey Island kakkoselle. Ja vielä ihan alkuperäisiltä tekijöiltä.
    Aika alussa olen vielä, joten arvosanaa en halua antaa.
    Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta pari asiaa häiritsee aika paljon.

    Ensimmäinen on pelin grafiikka. Jos Monkey Island kolmosta (ja ykkösen ja kakkosen remakeja) aikanaan haukuttiin siitä, että grafiikassa on menty sarjakuvamaisuuteen, niin nyt on kyllä vedetty säätimet ihan kaakkoon. Ykkösessä ja kakkosessa oli alunperin aika vakavan oloinen grafiikka ja pelien huumori sopi hienosti yhteen realistisen ilmeen kanssa. Nyt peli on kuin "hassua" sarjakuvaa pelaisi. En ole ainakaan vielä päässyt yhtään sinuiksi graafisen ilmeen kanssa. Toki, jos alkuperäinen jengi on kasassa tekemässä peliä, niin paha sanoa vastaan tuolle grafiikalle. Mutta haastattelusta luin, että he kommentoivat grafiikkaa sillä, että ysärin pikseligrafiikka oli silloin parasta, mitä oli mahdollista tehdä, joten siksi uusi ei näytä samalta. Mutta se ei kuitenkaan selitä sitä, että miksi grafiikan pitää olla kuin jostain hemmetin sarjakuvasta eikä vakavan ja realistisen oloista kuin alunperin. Noh, toivottavasti tuo ei pilaa peliä.

    Toinen valittamisen aihe on ylinäytelty ja mukahassu ääninäyttely. Vain muutama hahmo vaikuttaa vakavalta. Muuten ainakin nyt on tullut eteen vain "hassuja" hahmoja. En aiemmista osista (lasken mukaan vain 1,2 ja 3) muista, että esimerkiksi Elaine olisi ollut jotenkin hassu hahmo. Nyt Elaine on ihkuhassu höpöttäjä. Ei yhtään sellainen, mitä muistelen itse hänen olleen.

    Tietenkin tuossa on kyse myös käsikirjoituksesta, mutta tuntuu, että vakavammatkin asiat näytellään hassusti.

    Netissä peliä on kuitenkin kehuttu paljon ja Thimbleweed Parkin menestyksen jälkeen on tältäkin tietenkin hyvä odottaa paljon.

    Toivottavasti itse pääsen noiden ikävien asioiden yli ja pystyn nauttimaan itse pelistä. Olen tosiaan vielä niin alussa, että vaikea sanoa puoleen tai toiseen, miten käy.

    Sellainen vinkki pelin ostajille, että asetuksista löytyy "Writer's cut" -asetus, joka kannattaa laittaa päälle. Se on hieman syvällisempi versio pelistä. Se lisää peliin dialogia ja vitsejä ja viittauksia vanhoihin osiin. Sekä ilmeisesti ainakin muutama hahmo on olemassa vain tuossa versiossa.
     
    TheRealThing, waiskiys, 3JJ and 2 others like this.