Mikä vahvari ajamaan B&W:n CM-sarjaa

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana Bowser, 19.04.2010.

  1. Bowser

    Bowser Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olohuoneen kaiuttimet menivät vaihtoon ja päädyin sellaisen settiin, että edessä on CM9:t, keskelle CMC2 ja taakse CM5:set. Kysymys nyt kuuluukin, että millä vahvarilla noita lähtisi ajelemaan, koska nykyinen Denonin 1909 on vähän pullonkaulana. Kuuntelusta varmaankin noin 80% on musiikin kuuntelua, 20% menee sitten PS3:n pelaamisen, leffojen katselun ja television katselun piikkiin. Vahvistimista olen jättänyt itselleni oikeastaan kolme vaihtoehtoa, koska vahvarin täytyy miellyttää minua myös visuaalisesti. Haluaisinkin kuulla mielipiteitänne seuraavista vahvareista / prossuista / päätteistä.

    1. Vaihtoehto
    -Rotel RSP-1570 prossu
    -Rotel RMB-1575 pääte
    tai
    -Rotel RSP-1570 prossu
    -Rotel RB-1582 pääte ajamaan etukanavia
    -Rotel RMB-1565 ajamaan keski- ja takakanavia.

    CMC2:lle olis kyl ihan mukava saada kans riittävästi tehoa (RMB-1565 antaa vaan 5x100W, CMC2 & CM9 tehonkesto on 200W), ettei se jää tukkoon.

    2. Vaihtoehto
    -Arcam AV-600

    3. Vaihtoehto
    -Marantz AV8003 prossu
    -Marantz MM8003 pääte

    Onko se vaarallista, että on 5x250W pääte ajamassa kaiuttimia joiden tehonkestot on 200W, 200W ja 120W? Saako sitä tehoa jotenkin rajoitettua, ettei riko kaiuttimiaan liian kovalla kuormituksella?

    Näistä vaihtoehdoista Rotelin ulkonäkö miellyttää minua eniten, Marantzilla olisi kaikkia kivoja lisälaitteita ja varmaan kohtalaisen pian on tulossa myös 8004 mallit, missä olisi sitten varmaankin HDMi 1.4. Arcami paikallisen hifiliikkeen mukaan hakkaa sitten taas suurimman osan laitteista stereokuuntelussa, mitä tosiaan tapahtuisi varmaan noin 80% ajasta. Arcamin ulkonäkö miellyttää näistä laitteista kuitenkin vähiten.

    Odotan mielenkiinnolla kokemuksia näistä kyseisistä laitteista. Hankintani ajoittuu kuitenkin vasta kesään, niin tässä on hyvää aikaa jauhata noista. Ja niin ehkäpä voisin vielä sanoa, että tällä hetkellä siis minulla on vasta noi CM9:t ja toi Denonin 1909. Ensin siis ajattelin panostaa vahvariin ja sitten vasta tulee CM5:t taakse ja CMC2 keskelle. Kiitokset etukäteen jo järkevistä vastauksista.
     
  2. systeemi

    systeemi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.07.2007
    Viestejä:
    370
    Saadut tykkäykset:
    7
    EI liika teho vaaraksi ole. Sanoisin että liian vähä teho on enemmän vaaraksi!

    Mielenkiintoisia vaihtoehtoja sinulla! Luulen että vaikeaa päästä kuuntelemaan missään näillä eri kokonaisuuksilla. Että enempi mutu tuntumalla joudut päätöksen tekemään.

    Itsellä vähän pienempi setti CM7 ja CMC. Pioneerin SC LX-72:lla näitä sitten ajelen. Pioneerissakin teho riittää ainakin minun mielestä.

    Tuskin noista mikään huono valinta on.
     
  3. Bowser

    Bowser Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä ole paljoa tullut vastauksia. Noh, nyt on asiat taas vähän edennyt ja tarrautui Helsingin reissulla Rotelin vanhemman mallinen 1075 pääte hommattua mukaan kun sai ihan kelpo hintaan. Seuraava vaihe on sitten joskus heinäkuun alussa toi Rotelin RSP-1570.