Mikä soitin minulle?

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana Hexa_, 02.09.2012.

  1. Hexa_

    Hexa_ Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2004
    Viestejä:
    212
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen hankkimassa BD-toistinta, mutta en ymmärrä niistä mitään. Mitä kannattaa ottaa huomioon ja mikä ei ole tärkeää?

    Alla muutamia pointteja joita tuli mieleen, mutta en tiedä mitä oleellistä täytyy ottaa huomioon.

    - Aluekoodivapautta tuskin tarvitsen.
    - 3D:tä en tarvitse.
    - Ääni ulos muuten kuin HDMI:llä. DAC:ini ei ymmärrä BD-äänistä mitään joten soittimen pitäisi osata antaa PCM digiä ulos
    - Samsung, koska haluan katsoa tulevaa HBO-VOD palvelua samalla koneella.
    - Osaa antaa 24p kuvaa ulos nykimättä (tämä lienee varmaan oletus).
     
  2. kasafi

    kasafi Guest Guest

    Liittynyt:
    23.05.2012
    Viestejä:
    209
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mun 99 maksanut Philipskin selviää noista, tekstin siirrosta ja vielä 3D:stäkin, paitsi HBO-VDOsta. (En tosin edes tiedä mikä se on.)
    Niin ja Yotube ynnä usb-massamuistitiedostot skulaa.
    Optisestä saa PCM:n ulos.
     
  3. Jukoti82

    Jukoti82 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.08.2012
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänne tarvittaisiin sellainen yleinen kysymys topiikki liittyen bluray soittimiin riippumatta valmistajasta. Siinä vois kysyä sitten eriasioita liittyen niihin.

    Annan tässä nyt esimerkin.

    Asia nyt on aika vähäpätöinen, mutta se on tottumiskysymys ja sen takia kysyn sitä. Eli ajattelin että kello näytössä soittimen ollessa suljettuna on perusominaisuus kaikissa dvd/bluray soittimissa riippumatta valmistajasta?.

    Mutta ilmeisesti erehdyin asian suhteen. Ostin pari päivää sitten Samsung BD-E5500 soittimen ja kyseisessä kapistuksessa ei ominaisuutta ole. Vaiko?

    Näiden lisäksi olen kuvitellut että "soitin käynnistää dvd/blurayn automattisesti" on myös ominaisuus. Myöskään tämä puuttuu kyseisestä laitteesta ilmeisesti?
     
  4. kasafi

    kasafi Guest Guest

    Liittynyt:
    23.05.2012
    Viestejä:
    209
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole kumpaakaa Philipsissäkään. Koko setissä ei oo missään kelloa.

    Ja noissa soittimissa on niin paljon vaihtoehtoja toiminnoille, ettei laite tiedä mistä alottaa, levystä, usb tikusta vaiko netistä.
    Pitää valita ja hitaasti siitten alkaa tapahtua

    Vaikea olis luoda taulukkoa jossa olis kaikki mahdolliset ihmisten kaipaamat ominaisuudet. Eikä liikkeissä myyjätkään kaikkea tiedä. Kokeilemaan tarttis päästä.
     
  5. DVD_fan

    DVD_fan Guest Guest

    Liittynyt:
    12.11.2000
    Viestejä:
    915
    Saadut tykkäykset:
    1
    Huomasin saman, joten lainaan valmista.

    Mitkä Philips BDP3280 ja BDP2980 "oikeat" erot ovat? Mainos-PDF:stä keksin oikeastaan vain 3280 tukevan 7.1-ääniä ja Youtubea jotka ei kumpikaan ole erityisen tärkeitä, toisaalta 2980 on pienempi ja uudempaa vuosimallia. Löytyykö eroja käyttöäänistä tai -nopeudesta? Tässä on taustalla se että ehdin hankkia Gigantista 3280 vaan en edes ottaa käyttöön ja nyt sieltä saisi tämän toisen mallin samalla hinnalla :)