Mikä NAS Squeezeboxin kaveriksi?

Keskustelu osiossa 'Mediatoistimet' , aloittajana Olvipolvi, 18.09.2012.

  1. Olvipolvi

    Olvipolvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Squeezebox Touch kaipaisi kaveriksi NAS purnukkaa. Olen nyt selannut nettiä muutaman illan eikä ole selvinnyt mikä olisi PARAS laite hintaluokassa 150-250€
    Olisiko joku ystävällinen ja kertoisi mikä/mitkä merkit ja mallit täyttävät seuraavat kriteerit?

    - 1kpl 1tb HD
    - Asennus toimintaan SB:n kanssa suht helppoa/hyvät ohjeet löytyy.
    - Toimii nopeasti SB:n kanssa.
    - Helppo käytellä tietokoneelta käsin
    - DLNA
     
  2. Arpa

    Arpa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.12.2006
    Viestejä:
    808
    Saadut tykkäykset:
    0
  3. Olvipolvi

    Olvipolvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä nämä hifi hommat ole ennenkään budjeteissa pysynyt, muutenkin näyttää että budjetti kiipeää yli 300€, eli Excitokin otetaan listalle :)
    NAS:ssilla ei onneksi ole aivan hirveä kiire niin on aikaa keräillä rahaa ja sijoittaa laatuun.
    Tuollaisen bongasin netin syövereistä http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS112+
    Olisikohan tuosta iloa useamaksi vuodeksi?
     
  4. Arpa

    Arpa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.12.2006
    Viestejä:
    808
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselleni B3:n valinnassa ratkaisevaa oli se täysi linux mikä siellä pyörii, sen sijaan että olisin valinnut näitä "geneerisiä" reitititin-NAS comboja vaikka olisivat sopineet silloinkin ehkä paremmin budjettiin :) Svenssonit on julkaisemassa seuraavaa versiotakin todennäköisesti vielä syksyn aikana (tai sitten Android mediatoistimen).

    Linkittämäsi Synology vaikuttaa kyllä ihan pätevältä peliltä ja hakkaa kyllä luku ja kirjoitusnopeudessa B3:n aika selvästikin.
     
  5. Olvipolvi

    Olvipolvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttäisi taas B3 menevän edelle pienemillä ulkomitoilla ja passiivi jäähyllä :) Mikäs tuon B3:n luku/kirjoitusnopeus on? En ihan pikaisella vilkaisulla nettisivulta sitä huomannut.
    Minulla ei ole mitään haisua tulisinko huomaamaan omassa käytössä eroa 20MB/s tai 80MB/s. Voisin kuvitella että squeezeboxin kanssa tuolla ei ole merkitystä.
    Miten sitten esim pakkaamaton blueray leffa kun sitä katsoo NASsilta TV:llä.....
     
  6. Arpa

    Arpa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.12.2006
    Viestejä:
    808
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on gigan lankaverkko ja kirjoitus/lukunopeus on n. 25-30MB/s Laitteen sisäinen kovalevy on hieman hitaampi kuin ulkoinen esata levy mikä on dokissa. Luulen että FTP:llä ja kunnon cat6 kaapeleilla saisi nopeutta hilattua vielä hieman ylöspäin, mutta nykyinenkin riittää kyllä ihan hyvin mun DVD ripeille.