mikä 15 tuumainen 3 tie kaiuttimen bassoksi

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana timotykki, 08.04.2016.

  1. timotykki

    timotykki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    9
    no nyt saatiin isommat kaiuttimet toimimaan kun nostettiin noin samalle korkeudelle kuin pienemmätkin.mahtavasti liikuttaa ilmaa tämä iso 3-tie.mun suosikki :D

    testattiin lopuksi vielä pienempää 3-tie kaiutinta 10 basso 6,5 keskari 1draiveri.
    oikea arc ja ei.jpg
    samalla myös arc vaikutusta sininen ilman ja punainen arc jälkeen.
    tämä 3-tie sopii paremmin pienemmille etäisyyksille koska ei niin suuntaava.jakotaajuutta voi pitää 40hz huoletta.tällä kaiuttimella ei saa sitä samaa fiilistä että subit ois kankaantakana.
    subi arc.jpg
    tässä muuten subin mittaukset sininen ennen arc punainen arc jälkeen ruskea arc jälkeen ja pieni muokkaus päälle.varmaan syy miksi arc teki noin on ku se ei oikaise alla 20hz taajuuksia.
    (sininen käppyä 20hz alapuolia vaimennettu ja 40hz jako niin oiko vasteen)

    itse ainakin tulin paljon viisaammaksi monesta asiasta.kun pääsin samassa tilassa peräperään testaan kaiuttimia.
    varsinki tuo aktiivisena kikkailu.
    omat suosikit on musiikille 2-tie 15 ja leffoille isompi 3-tie on jus mitä oon ajatellu.
    no toivotaan että oli muilleki hyötyä.:)

    Tutkin noita mitattuja tietoja subin osalta arc 0 asetuksella laskee subin tasoa paljon ja mulla oli subin voimakkuus suhteessa muihin liian korkea siksi lähti vääntään vastetta alaspäin

    Testilaitteisto mitä testissä käytettiin

    Anthem 510 (arc testattiin vasta lopuksi)
    Xilica prossu mikä hoiti jakosuodot,viiveet,kaiuttimien tasonsäädöt ,ja subin vasteen tasoitukset
    Yamahan pa-päätteitä
    Oppon soitin
    Uni-mic ja rew
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2016
  2. timotykki

    timotykki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    9
    testattiin anthemia vielä josko sitä pärjäis jollain muulla huone korjaimella kuin arcllä tai ilman sitä. lähtö kohta nyt vähän parempi kuin edellisellä kerralla.

    arc ei.jpg ei arc.jpg
    arc ei
    arc  on.jpg arc on.jpg
    sitte sama arc jälkeen
    arc on ja ei.jpg
    vihreä ilman arc sininen arc päällä
    arc on vasen ja oikea.jpg arc ei päällä vasen ja oikea.jpg
    arc päällä vasen ja oikea arc ei päällä vasen ja oikea
    subit arc.jpg
    vielä subit sininen lähtö punainen arc 40hz vihreä arc100hz

    arc sääti 300hz asti ja roomgain 0 mittaukset 1 pisteestä tai useammasta pisteestä lähes sama tulos.
    ainakin tässä huoneessa kaiuttimet seinään kiinni tai muuten säätämällä bassopäätä ylös niin arc osaa parhaiten oikoa vastetta.
    vaikka lähtökohta oli hyvän kuuloinen niin arc jälkeen parempi. musiikilla eron huomas helposti
    leffoilla tutulla testi pätkällä huomaa erot myös.
    jännästi vetää tuon subin taajuuden nousevaksi alapäätäkohti aina vaikka mikä ois lähtökohta.
    nyt kun tietää kuinka hyvin arc hyvästä saa paremman hankala olla valitsematta arctä nyt ku sais samaan tilaan testiin jonku muun niin ois ainaki hyvä vertailukohta
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2016