Medion digiboxi?

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana boot69, 03.05.2003.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Wade

Wade Member

Saadut tykkäykset:
    0
    lista on hyvä juttu mutta tuntuu että samat viat ovat pyörineet tuolla listalla sen perustamisesta lähtien, ainoastaan tekstitysongelmia on korjattu ja muuta ei sitten ole tapahtunut (vai muistelenko väärin & olen liian pessimistinen?) Eniten vi*u**aa tuo RGB ongelma jota eivät sitten näemmä pysty korjaamaan firmispäivityksillä...:mad:

2. hans

hans New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Olet vähän liian pessimistinen. Työtä on tehty ja firmiksiä on saanut päivittää ihan kiitettävään tahtiin.

RGB-ongelma on vähän kinkkinen ... joillakin RGB on kunnossa ja jotkut raportoivat liian pimeästä kuvasta jotkut liian kirkkaasta kuvasta. Minä en ainakaan ole saanut tolkkua tästä (minulla liian tumma ... utuinen).

3. Wade

Wade Member

Saadut tykkäykset:
    0
    itselläni on liian kirkas(9220C) kuten myös isälläni(9020T) se mikä ärsyttää etteivät tunnu edes reagoivan mitenkään tähän ongelmaan vai oletko sinä saanut mitään palautetta juuri tästä RGB ongelmasta? minä en ole kun olen antanut schneiderille palautetta.

4. xclone

xclone Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen antanut palautetta aika tiuhaan tahtiin maahantuojalle mutta vain yhteen viestiin on vastattu silloin kun boxi tuli markkinoille. Kun vertaa Esim Humaxia ja Medionia kuvanlaadullisesti niin eroa on kuin päivällä ja yöllä(Humaxin hyväksi)

Tosiaan kuva on ylikirkas Medionilla ja mtv3 plussalla menee jumiin saippuaoopperoitten kohdalla.

Soneran kaapeli-äijät kävivät myös paikanpäällä ja mittasivat singnaalit kun valittelin huonoa näkyvyyttä ja kaikki oli normi tasoilla. Kokeileivat 3 eri merkkistä boxia ja kaikilla oli kuvanlaatu eri luokkaa. Sanoivat vielä että he ei käytä muuta kuin Humaxia kun ovat todenneet että sillä saa parasta kuvaa nykyisellä bittimäärällä lähetetystä kuvasta(suomikanavat) Ja tottakai totesivat yhteen ääneen että onpas Medionissa paska kuva.

Kannattanee tulevaisuudessa äänestää lompakolla ja ostaa eri merkkinen boxi kun ei Medionin maahantuoja halua tehdä parempaa softaa vanhoille Medionin malleille.

5. hans

hans New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Tähän kyllä on pakko yhtyä. Viimeaikoina ei ole tullut mitään palautetta vaikka Scneiderille on lähettänyt bugiraportteja. Onkohan tämän tuotteen ylläpito ja päivitys lopetettu?

6. ESFAS

ESFAS New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mites on laita tuon uuden MDT2020:n laita, onko tuo RGB:n kirkkaus häiritsevä myös ko. mallissa?

Kiinnostaa lähinnä siksi että olen aikeissa hankkia tallentavan "kakkosboksin" ja tuo yhtäaikainen tallennus ja kanavan katsominen samasta nipusta osuu tarpeisiin kuin nenä päähän.

7. janilxx

janilxx Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    No olipas hyvä, että tuli tämäkin threadi ja bugilista löydettyä! Appiukko kun löytää 9220:n joulupaketista. Jos kuva on paska (vertailukohde Toppy 5100) niin gigantti saa laatikkonsa takaisin.

8. Sinth

Sinth Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itseänikin kiinnostaa tuo MDT2020, sitä näyttää saavan melko edullisesti...

Kellään kokemuksia?

9. hans

hans New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Hieman kummallinen tarjous huuto.net:issä
    http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25045697
    Mitäköhän tässäkin meni mönkään.

Taitaa kohta tulla tuhansia FINLUX DVB-T420 digibokseja myyntiin jossakin.
    Sama kuin Antenni Medion MDT9010 (SFN-viritin)
    Toivottavasti halvalla .... ;)

10. Yen

Yen Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Jatketaan tähän vanhaan kun ei uutta viitsi aloittaa:

Nyt tuli kotiin Hifilehden tilauslahjana Medionin 9220C (v2.63) ja asun Jyväsviestinnän kaapelitaloudessa.

Muuten ok, mutta käynnistyessä jymähtää ("SCAN" lukee näytössä) toviksi. Onko tosiaan niin typerä laite, että joka kerta käynnistyessä hakee kanavat yms. päivitykset alusta? Niin kuin varmuuden vuoksi, "muka helppokäyttöinen" ominaisuus? Vai pitääkö minun jostain laittaa vipu/asetus (en löytänyt), ettei hae.

Eli laite "ensikäynnistyy" joka kerta kännistyessä. Muutenhan laite on mitä mainion "hintaisekseen".

11. Jeukkuli

Jeukkuli Active Member

Saadut tykkäykset:
    6
    SCANnista pääsee pois kun painaa kaken EXIT-nappulaa.

12. hans

hans New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla tämä SCAN ei kestä kuin pari sekunttia. Tämä myös takaa sen että minulla on aina uusimmat kanavapäivitykset käytössä.

13. Wade

Wade Member

Saadut tykkäykset:
    0
    lueskelin eilen vanhaa Tekniikan maailmaa (21/05) jossa oli testi tallentavista digibokseista.Vertailussa oli mukana medionin MDC4400PVR ja kappas vaan! siinäkin oli ongelmana RGB-lähdön liian suuri taso. Koska TM oli laittanut oikein kuvan ja selittänyt asian juurta jaksaen niin tämä oli varmaan syy miksi olivat tehneet asian korjaavan firmispäivityksen 4400PVR.ään. Lähetin kysymyksen schneiderille miksi eivät korjaa muista malleista kun firmiskorjaus näyttää sitten olevan mahdollista, sain vastauksena "Katsotaan, mitä asialle voidaan tehdä" ihan niinkuin asia olisi tullut heidän tietoonsa ensimmäistä kertaa...kovasti epäilen että korjausta asiaan ei tule.

Mitenkäs ne henkilöt jotka omistavat tuon 4400PVR:n ja joilla oli tämä taso-ongelma niin korjasiko päivitys sen?

14. ocu

ocu New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Viitaten aiempaan Waden tekstiin: lieneekö Medionkin päivitys siitä kiinni kuinka paljon myynti/maine riippuu päivityksistä. Jos on todellista syytä niin sitten päivitetään muuten saamme esim. purnata täällä palstalla (ja muualla) vaikka kuinka. Myöskään yksittäiset viestit ei taida ihan hirveästi hetkauttaa jos ei pelkoa "takapuolessa", että maine menee jos homma ei toimi. Lehdessä saatu negatiivinen maine on ollut näköjään ainakin sen verta inspiraationa, että korjaus on tullut.

Olen suht tuore Medion 4200 PVR:n omistaja ja olisin kiinnostunut, onko joku koonnut ko. vehkeestä bugilistaa? Monelle mallille näkyy olevan ja sellainen olisi hyödyllinen. Sillä voisi "painostaa" Medionin valmistajaa korjauksiin, kun googlella löytyy suoraan "4200 bugilista": kaikki kriittisimmät ongelmat ja lisäksi kiukkuiset kommentit, jos virheet ei korjaudu. Myös tietynlainen referenssi kuinka paljon virhettä esiintyy helposti löydettävissä. Nimimerkki "Hans" on ansioituneesti koonnut monesta mallista mutta voisiko 4200:sen lisätä samaan listaan?

Itse olen ollut jokseenkin tyytyväinen toimintaan, vaikka ominaisuudet ei pärjääkään joillekin kilpailijoille mutta hintakin on eri kuin kilpailijoilla. Muutamia havaintoja:
    1. Tekstitykset Ylellä on yksi pahin probleema minulle. Lieneekö tottumiskysymys mutta edistää kyllä liian pahasti. Ei kai tämä liene mahdotonta saada kuntoon, kun puhutaan standardista!!! Topfiel on lähes onnistunut korjaamaan ongelman -kuulemma. Ja monessahan tietenkin on alkujaan jo ollut kunnossa. Tähän pitäisi mielestäni saada painetta valmistajalle. Jos ei tule kuntoon, niin luvataan kunnon maine mylläkkä:mad:
    2. Kotelo resonoi kiintolevyn käydessä välillä tosi äänekkäästi. Pitää painaa päältä ja liikutella, jossain vaiheessa lakkaa. Lieneekö jotain irti. Pitää käyttää huollossa. Onko muilla kokemuksia?
    3. Kaksi tallennetta epäonnistui mutta tämä johtui 90% varmuudella siitä, että signaalit katoaa joskus. Tämä vika lienee antennipuolessa.

Eli ei kovin pahoja ongelmia kuitenkaan. Tekstitys on mielestäni pahin ja tietty tuo kohta 2 pitää saada kuntoon.

15. torni

torni Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Katso 4400 PVR:n oma thread.

16. ocu

ocu New Member

Saadut tykkäykset:
    0

Tähän listaan unohtui lisätä
    4. Kuva välkkyy joskus. Kuva on muuten oikein hyvä, niin kuin kuuluukin digiaikaan mutta välillä suuri yhtä väriä oleva alue välkkyy. Onko muilla samaa ongelmaa. Tuli mieleeni, kun äskön katsoin ohjelmaa missä ei toimintaa eli kuva pysyi hyvin paikallaan niin yhtenäistä väriä oleva alue välkkyi. Missähän lienee ongelma ja onko muilla vast. ongelmaa? Ohjelma oli presidentin vaaleihin liittyvä eli ei tosiaan toimintaa:)

5. Yksittäinen tapahtuma oli myös tällainen. Pistin toiston levyltä päälle ja kas kummaa, still kuva tuli päälle ja taustalla ääni eteni kyllä jouhevasti? Piti poistua toistosta ja ottaa homma uusiksi.

17. arskaxx

arskaxx Member

Saadut tykkäykset:
    0
    On tainnut tuollainenkin joskus tapahtua, mutta hyvin harvinaista.

Boxi näyttää sulle heti alussa kaikki mahdolliset häiriöt :D

Oletkos jo saanut boxin jumiin pikakelauksella ?
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=45007

18. ocu

ocu New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Taisimme jo aiemmin käydä keskustelua afterdawnissa:)

En ole vielä tuota huomannut ja syykin on selvä -en ole kelannut takaisin päin:)

19. xclone

xclone Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla taas tässä paskalootassa scan kestää 20-30 sekunttia(vaihtelee) Exitillä siitä pääsee eroon mutta outo juttu silti.

20. Yen

Yen Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Minullakin n. 10sec. Signaalintaso 64% (Jyväsviestinnän kaapeliverkko).

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.