Media Center HD kanavat pätkii

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana jepsi, 27.01.2012.

  1. jepsi

    jepsi Guest Guest

    Liittynyt:
    27.01.2012
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli ongelma on semmoinen, että Nelonen HD pätkii ja "säröilee" ja ylehd ei toimi ollenkaan Media centteriä käyttäessä.
    Anyseen omalla ohjelmalla yle hd näkyy, mutta nelonen hd pätkii erittäin paljon. Elisan kaapeli verkossa siis ollaan.
    Muut kanavat toimivat normaalisti. Onko mitään keinoa optimoida media centteriä toimimaan paremmin vai onko kone yksinkertaisesti liian tehoton?


    Kone:

    HP DC7900SFF
    C2D e4400 @ 2ghz
    2gt ddr2
    nvidia GT 430
    Win 7 64bit
    Anysee E30 C+

    Kiitos avusta jo etukäteen!
     
  2. sjorma

    sjorma Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.03.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kai 7:kan Media Centererissäkin voi valita mitä DirectX Codecia käyttää?

    Asenna CyberLink PowerDVD 8 versio 2217 (viimeinen kokeiluversio joka antaa käyttä HD codec:ia). Löytyy varmaan vielä netin arkistoista sopivalla haulla...
    Itse käytän tuota DVBViewer:n kanssa ja tekee selvästi parhaimman kuvan HD kanavilla, ei töki eikä pikselöi.

    Itse PowerDVD:tä ei siis tarvitse koskaan avata tai käyttää, kokeiluversion mukana asentuu Codec:it HD-videolle ja äänelle joita voi käyttää muillakin ohjelmilla.

    Terv. Sjorma

    PS. Katsoin vielä omia tiedosto arkistoja ja CyberLink.2217aD_TaRe38_DVD081201-04.exe taitaa olle se minkä olen asentanut omille koneille.
     
  3. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

    W7 oma codec toimii ihan hyvin. Kyse on yleensä joko näytönohjaimen ja/tai virittimen ajurista. Antenni signaalitaso voi myös olla joko liian heikko tai -hyvä (viritin "yliohjautuu" vahvalla signaalilla). Voi kokeilla eri mittaisilla johdoilla, jos ei ole säädintä käytettävissä.