Mass Effect 3

Keskustelu osiossa 'PC-pelit' , aloittajana Recce, 14.12.2010.

  1. Recce

    Recce Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
  2. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Oh yeah, tätä kyllä odotetaan :thumbsup:

    Julkaisuajankohta Holiday 2011, tarkoittanee joulun aikoihin ensi vuonna?
     
  3. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Huomasinpa juuri, että Play.comissa on julkaisuajankohdaksi ilmoitettu 28.10 mutta virallisilla sivuilla lukee edelleen tuo 'Holiday 2011', joten tuohon Playn ilmoittamaan ajankohtaan tuskin kannattaa liikaa luottaa.
     
  4. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Nyt on Bioware ilmoittanut julkaisuajankohdaksi Q1 2012, joten hieman peli myöhästyy mutta harvoinpa ensimmäisenä ilmoitettu ajankohta paikkaansa pitääkään.
     
  5. prkl

    prkl Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    2 029
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä kyllä, melkein olisin huolissani jos näin iso peli julkaistaisiin ajallaan :rolleyes:
     
  6. Plisukainen

    Plisukainen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1 971
    Saadut tykkäykset:
    169
    Kotisivuille on kasailtu noita invaasiovideoita ja kuvia, ovatpahan muuten hienoja:) Videoilta löytyy myös julkaisupäivä. Näyttäisi Shephardilla olevan jonkinnäköinen voimamiekka uutena aseena, sekä vastassa mm. Lost Planet -kokoluokan reapereita. Muutenkin vaikuttaisi että tehdään kompromissia ykkösen ja kakkosen välimaastoon, eli roolipelielementtejä lisätään hitusen, mutta inventaariota ei ole tulossa, kustomoitavat aseet sen sijaan kyllä.

    N7 Collector’s Edition näyttää hyvältä...
     
    Viimeksi muokattu: 14.07.2011
  7. Recce

    Recce Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
    Mitä enemmän roolipeli elementtejä the better. Voi tätä odotuksen tuskaa...
     
  8. Plisukainen

    Plisukainen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1 971
    Saadut tykkäykset:
    169
    Peliä ei sitten julkaista lainkaan Steamissä vaan ainoastaan Origin-palvelun kautta, jossa aiemmin mm. BF3. Originia tarvitset riippumatta siitä ostatko kiinteän tai digiversion HÖH:mad: Vaikuttaakohan tämä lupailtuihin kakkososasta tuotuihiin pelitallennuksiin millään lailla. Asiasta lisää turinaa esim. tuolta
     
  9. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Mitä nyt tuon ketjun silmäilin läpi, niin ei vaikuta pelitallennuksiin millään lailla, ja ainahan niitä on vaihtoehtoisia tapoja hankkia tietty peli. Itse ainakin haluaisin tästä pelistä ihan rahaa maksaa, mutta EA tekee sen kyllä todella vaikeaksi. Kaipaan niitä aikoja, jolloin pelin pystyi käydä kaupasta ostamassa, asentaa koneelle ja alkaa pelata.
     
  10. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
  11. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 187
    Saadut tykkäykset:
    1 327
    Minulla ei kyllä mitään isoja odotuksia tämän suhteen ole. Kakkososa oli jo aika persiistä verrattuna ykköseen ja vaikka parannusta on kuulemma luvattu siinä, että mennään ykkösen suuntaan, niin jos vain pelkällä räiskintälinjalla jatketaan niin saapa nähdä mitä tulee. Juonihan näissä on ollut ihan hyvä, joten siitä myös kakkoseen iso plussa. Eihän se pelinä huono ollut, mutta ykkönen vei voiton reilusti. Itse kaipaisin kolmososalta enemmän roolipelaamista, mutta tuskinpa sitä saan.

    Pitää odotella Pelit-lehden arvostelua ensin. Tosin olin kyllä kakkosestakin eri mieltä, mutta jonkinlaisen mielikuvan arvostelun perusteella kyllä saa.

    Aloitin jokin aika sitten Kotor ykkösen pelaamisen ja kyllähän se vetelee myös ME ykköstä turpiin.
     
  12. Plisukainen

    Plisukainen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1 971
    Saadut tykkäykset:
    169
    Heh, Kotor 1 onkin yksi parhaista peleistä kautta aikojen:thumbsup: Mass 2 oli monella saitilla ja lehdellä valittu vuoden "peli", jota kyllä itsekin hieman ihmettelin pelaamisessa olevien puutteiden takia. No 2010 ei ollutkaan parhaita vuosia pelitason suhteen. Tarina näissä on ollut hahmoja sekä universumia myöten kiinnostavinta antia, sen takia mennään kolmonenkin lävitse. Eikä tarvitse enää odotella kun alle 2 kk. Mass effect-trilogia sopisi erinomaisesti leffamuotoon, en nyt heti muista olisiko tästäkin ollut jossain aiemmin mainintaa..?
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2012
  13. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Eikös tuosta Mass Effectistä tosiaan pitäisi leffakin olla tulossa, ainakin itse muistelisin että se olisi vissiin jo päätetty. Toteutuuko ne suunnitelmat nyt sitten koskaan onkin jo toinen asia.
     
  14. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
    Lehdistö oli tuolloin vielä sokaistunut Biowaren menneestä maineesta ja kirjoittivat arvionsa pitkälti vielä laput silmillä. Samoinhan kävi, mutta paljon selvemmin, Dragon Age 2:n kohdalla, eli isot kansainväliset julkaisut kehuivat peliä taivaisiin, kun pienemmät lehdet kirjoittivat jopa kriittisiä arvioita ja lopulta pelaajat lyttäsivät pelin täysin. Toki mainosvarat ja vanhat hyvät suhteet peliyhtiöihin vaikuttavat siihen, että tämän tuotoksia voi olla vaikea kritisoida. Samoin vaikuttaa se, että EA käytti pelin markkinoinnissa vahvasti guerrilla-markkinointia, eli normipelaajina esiintyviä ihmisiä, jotka kävivät blogeissa, forumeilla ja palstoilla hehkuttamassa peliä ennen sen ilmestymistä ja sen jälkeen.
     
  15. ana198

    ana198 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    0
    Demo ei ainakaan vakuuttanut. Toki kokeilin PS3:lla, pc:lle tämän tottakai hommaan sitten aikanaan.
    Ykkönen oli tosiaan tarinaltaan ja tunnelmaltaan loistava, kakkosessa juonta ei sitten ollut paskan vertaa, kerättiin porukka kasaan ja se olikin melkein sitten siinä, toiminta oli vanguardilla (charge on hauskin ominaisuus AINEC) kyllä hauskaa. Toivotaan että kolmosessa olisi nyt sitten vähän enemmän sitä tarinaakin eikä olisi taas rekryreissu ainoastaan, demo ei ainakaan poistanut näitä pelkoja.

    Biowaren touhu on kyllä pelottavaa. DA2 oli minulle henkilökohtaisesti suurin pettymys ikinä, DA:O oli pitkään suosikkipelini jonka pelasin ainakin neljä kertaa läpi eri hahmoilla. DA2 en jaksanut pelata edes yhtä kertaa kammottavan kenttäsuunnittelun ja muiden järkyttävien vikojen takia.
    ME2 nyt sentään oli viihdyttävä vaikka en sitä lähellekkään yhtä eeppisenä pidä kuin ykköstä.

    Melkein kaikkiin huononnuksiin voi helposti löytää syyn konsoliversioden ystäville suunnitelluista yksinkertaistuksista. Omistan itse toki myös PS3:n lähinnä yksinoikeuspelejä (GT5, Uncharted, Demon's Souls) varten.
     
  16. Plisukainen

    Plisukainen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1 971
    Saadut tykkäykset:
    169
    Piti oikein tarkistaa minkä arvostelun annoin ME2:lle:) No siellä olin kyllä antanut miinusta tuolle pääjuonelle, mutta kaiken kaikkiaan käsikirjoituspuolella oli kuitenkin enemmän hyviä kuin huonoja puolia, sivutehtäviä myöten. Tuossa rekryreissussa oli kuitenkin se hyvä puoli että itse normandylla oli ihan mielenkiintoisia turinoita, mikäli niitä jaksoi käydä lävitse. Vaikkakin se tosiaan vähensi varsinaisen pääjuonen kestoa. Itselläni on kuitenkin sellainen pelityyli että kolutaan juurta jaksaen kaikki syöverit lävitse jo ensimmäisellä kerralla, kun ei aina tiedä tuleeko palattua enää toiseen otteeseen pelin pariin.

    Eikä tätä ME3sta kannata vielä turhaan etukäteen kauheasti dissata, pelaamalla se sitten itsekukin nähdään.
     
  17. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Minä kuuluun siihen ilmeisen harvalukuiseen joukkoon, joka oikeasti tykkäsi DA2:sta. Olihan se huomattavasti yksinkertaistettu ykkösosaan verrattuna mutta kyllä minä silti sen parissa viihdyin ja viihdyn edelleenkin, juuri pari päivää sitten se tuli uudelleen läpi pelattua. Minä pidän myös sivuhahmoihin keskittyvistä tehtävistä, mielestäni ne antavat pelille paljon henkilökohtaisemman vivahteen kuin kasa geneerisiä maailmanpelastustehtäviä. Itse pelien taisteluosiot eivät paljoa minua kiinnosta, ne ovat lähinnä välttämätön paha jotta saisi taas juonta kuljetettua eteenpäin. En myöskään saa mitään kiksejä siitä, että joutuu jotain bossfightiä kymmenen tuntia tahkota ennen kuin siitä selviää.
     
  18. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
    Sama täällä - mutta tässä Biowaren pelit ovat juuri menossa huonompaan suuntaan. DA2:n Gauntlet-tyyppiset tappelukohtaukset veivät omalta osaltani hommasta maun täysin. Ja nyt ME3:a on mainostettu aika innokkaasti juuri toimintapelinä roolipelin kustannuksella.
     
  19. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Juuri tuli viestiä, että peli on lähtenyt matkaan Verkkokaupan Ahvenanmaan varastosta, joten hyvällä tuurilla voi olla jo huomenna perillä :thumbsup:
     
  20. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    No niin, eilen illalla tuli peli läpi pelattua, karvan verran päälle 30 tuntia siihen meni. Myös moninpeliä tuli jonkin verran testattua ja ihan mukavaa räiskintäähän se on. Pelin loppu oli

    sopivan eeppinen, mutta saakeli, minä haluan sen 'lots of little blue children'-lopun :mad:. Liaraa olen romansoinut ykkösosasta asti ja siinä mielessä loppu ei ollut ollenkaan tyydyttävä. Ptänee tosin peli pelata vielä kerralleen läpi josko se salainen loppu olisi parempi.